Güncelleme Tarihi:
Armatör Kahraman Sadıkoğlu, dünyanın en büyük transatlantiği United States'den sonra dünyanın en büyük yüzer havuzunu satın aldı. Dev havuz, 25 Temmuz'da Cenova'dan yola çıkarak Tuzla'ya getirilecek. Saatte 4 mil hızla seyahat edecek olan havuzun Türkiye'ye yapacağı yolculuk sırasında izleyeceği güzergâhta deniz trafiği güvenlik nedeniyle kapatılacak.
Armatör Kahraman Sadıkoğlu, dünyanın en büyük transatlantiği United States'den sonra şimdi de dünyanın en büyük yüzer havuzunu satın aldı. Boyu 350 metre, genişliği 80 metre, yüksekliği 25 metre olan yüzer havuz, petrol tankerlerinin onarımı için kullanılacak. Dünyanın en büyük havuzu için bir milyon dolar ödeyen Sadıkoğlu, yarım havuzu tamamlamak ve onarım için ayrıca 6 milyon dolar daha harcadı. Tuzla Gemicilik ve Turizm Şirketi adına satın alınan Cenova Yüzer Havuzu 1500 millik bir yolculuktan sonra çekilerek Tuzla'ya getirilecek. Terkedilmiş ve bitmemiş ‘‘beton yığını’’ olarak kabul edilen Cenova Yüzer Havuzu zamanında 78 milyon dolara mal olmuştu. 40 bin beygir gücündeki iki Yunan römorkoru tarafından çekilecek yüzer havuz, 25 Temmuz'da Cenova limanından yola çıkacak. Saatte dört mil hızla çekilecek olan ‘‘Balina’’ adıyla tanınan havuzun yolculuğu sırasında izleyeceği güzergahta trafik kapanacak.
ANADOLULU MİLYARDER
Sadıkoğlu'nun yüzer havuzu satın alması İtalya'da birçok gazete ve dergide yayınlandı. Sadıkoğlu'nun çalışmalarına yer veren İtalyan gazeteleri Sadıkoğlu'nu ‘‘Anadolulu milyarder’’ olarak nitelendirdiler.
Sadıkoğlu, daha önce Palermo'da aynı tip bir yüzer havuzu satın almış ancak havuz Türkiye'ye getirilirken çıkan bir fırtınada batmıştı.
DÖVİZ KAZANDIRACAK
Havuzun Türkiye'deki büyük bir açığı kapatacağını belirten Sadıkoğlu, bundan sonra altyapı eksikliği nedeniyle onarım için Uzakdoğu ülkelerine giden tankerlerin, yeni havuz sayesinde Türkiye'de kalacaklarını öne sürdü. Havuzun Türkiye'ye yılda 250 milyon dolarlık döviz kazandıracağını belirten Sadıkoğlu, havuzun alınış öyküsünü şöyle anlattı: ‘‘Havuzun yapımına 13 yıl önce Süveyş Kanalı'nın kapanması üzerine başlanmıştı. Kanal kapanınca, petrol taşıması için gerekli büyük tankerlerin üretimi gündeme gelmişti. İtalyan Hükümeti bugüne kadar 78 milyon dolar para harcadı. Son olarak kanal açılınca havuzun inşaasını durdurdu. Biz 3 yıldır havuzun peşindeydik. Ancak bürokrasi nedeniyle havuzu almamız uzun sürdü. Son olarak 8 ay önce bir anlaşma yaptık ve 1 milyon dolara havuzu satın aldık. 6 milyon dolar da havuzun onarımı için harcadık. Havuz Tuzla'ya geldikten sonra iyi iş yapacak. Çünkü Türkiye'de onarım maliyetleri diğer ülkelere göre ucuz. Dışarıda 6.5 dolar olan sacın maliyeti, Türkiye'de 2.5 dolar.’’
Türklerin ‘‘denizci milletiz’’ demesine rağmen, altyapı eksikliğinden bu potansiyelden yararlanılamadığını söyleyen Sadıkoğlu, havuzla birlikte Türkiye'nin yurtdışında rekabet edebileceğini de belirtti.
Yüzer havuz nedir?
Pek çok tersanede gemilerin bakım ve oramı için kıyıda inşaa edilen sabit havuzlar kullanılıyor. Ancak, kıyıya yanaşamayacak kadar büyük tonajlı gemiler için açık denizde kullanılabilecek yüzer havuzlar gerekiyor. Halen Türkiye'de çok sayıda büyük tonajlı gemi, bakım ve onarımlarını yüzer havuz sahibi olan diğer ülkelerde yaptırıyorlar.