Oluşturulma Tarihi: Ağustos 08, 2010 00:00
GFK Türkiye araştırmasına göre, saç bakım pazarı, 2010 yılı başında yapılan fiyat indirimleri ve kampanyalarla büyüdü, tüketici daha ucuz ürünler tercih ederek saç bakımına tekrar önem vermeye başladı.
GfK Türkiye Retail and Technology’den yapılan açıklamada, geçen yıl en çok daralan sektörlerinden biri olan kişisel bakım pazarı bu yılın ilk çeyreğinde geçen seneye göre yüzde 6.1 adetsel, yüzde 0.7 cirosal büyümeyle tekrar yükselişe geçti. Saç kurutma, saç şekillendiriciler, ağız bakım, erkek ve kadın traş makinelerini içeren kişisel bakım pazarı, 2010 yılının ilk üç ayında ciroda ise 51.4 milyon liraya ulaştı.
Saç şekillendirici lider
Pazarda cirosal bazda en çok büyüyen gruplar yüzde 3.7’lik büyümeyle saç şekillendiriciler ve bayan traş grubu olurken adetselde yüzde 21.2 ile erkek traş grubu en çok büyüyen kategori oldu. Kişisel bakım pazarının cirosal bazda yüzde 40.1’ini oluşturan saç şekillendiriciler pazarın lideri olmaya devam etti. Adetsel bazda ilk çeyrekte 2009’un ve en parlak çağı olan 2008 yılının üstünde bir başlangıç yapan saç şekillendiriciler, 2009 ilk çeyreğinin üstünde ancak 2008 ilk çeyreğinin altında kaldı.
Sevgililer günü etkiledi
Sevgililer günü kampanyalarının da etkisiyle saç şekillendiriciler 331 bin adetle 2009’un ilk üç ayına göre yüzde 14.4 büyürken, ortalama fiyattaki yüzde 9.3’lük düşüş sebebiyle cirosaldaki büyüme yüzde 3.7’de kalarak, pazar 20.6 milyon liraya ulaştı. İlk çeyreğe, 2008 ve 2009 rakamlarının altında başlayan saç kurutma pazarı ise adette yüzde 13.1 küçülerek 188 bin adete, ciroda ise yüzde 5.9 küçülerek 9.4 milyon liraya geriledi. Sonuç olarak saç şekillendiricilerin ve saç kurutma makinelerinin yer aldığı saç bakım pazarında, 2010’un ilk üç ayında toplam değeri 29.844 milyon lira eden, 519.588 bin adet saç bakım ürünü satıldı.