Güncelleme Tarihi:
İstanbul'un ikinci havalimanı olan Sabiha Gökçen'de Limak Yatırım'ın da yüzde 40 hissesi bulunuyor.
Konu hakkında bilgi sahibi bir kaynak, Reuters'a yaptığı açıklamada, "TAV sürpriz bir biçimde Sabiha Gökçen'deki GMR'ın yüzde 40 payı ile ilgileniyor ve bu konuda görüşmeler yapıyor" dedi.
Limak Yatırım, GMR ve TAV konu hakkında yorum yapmazken, Malaysia Airports Holdings yetkililerine ulaşılamadı.
Sürece yakın diğer bir kaynak, "GMR uzun zamandan bu yana Sabiha Gökçen'deki hisseleri ile ilgili opsiyonları değerlendiriyor. Ancak son birkaç ayda özellikle Temmuz-Eylül döneminde Sabiha Gökçen'in vergi sonrası kârının artması nedeniyle bu süreç hız kazandı. Üçüncü bir ortağın şirkete girmesi yerine mevcut ortaklar Limak veya Malaysian Airports, GMR'ın hisselerini satın alabilirler. Satış bedelinin ne olacağı ile ilgili net bir bilgi olmamakla birlikte EBITDA'nın 6-7 katı olabilir ki bu da GMR için tatmin edici bir rakam anlamına gelir" dedi.
Sabiha Gökçen'in yolcu sayısı Ocak-Ekim döneminde yüzde 24 artışla 15.7 milyon oldu. Bu rakamın 10 milyonu iç hat, 5.7 milyonu ise dış hat yolcusu.
2007 YILINDA ALDILAR
Malaysia Airports, Limak, GMR ortaklığı, Sabiha Gökçen Havalimanı'nın işletme hakkını 2007 yılında 20 yıllığına 1.93 milyar euro bedelle almışlardı. Konsorsiyum havalimanını 2008 yılında devraldı ve Ekim 2009 itibariyle de operasyonlarına başladı.
Sabiha Gökçen'in ortaklarından Limak aynı zamanda İstanbul'a yapılacak yeni havalimanı için 3 Mayıs'ta düzenlenen ihaleyi 25 yıl için 22.152 milyar euro artı KDV kira bedeliyle kazanan ve Cengiz-Kolin-Mapa-Kalyon Ortak Girişim Grubunda da yer alıyor.
Fransız ADP'nin en büyük hissedar olduğu TAV Havalimanları ise İstanbul'un en büyük havalimanı konumundaki Atatürk Havalimanı'nın 2021 yılına kadar işletme hakkına sahip. TAV Havalimanları üçüncü havalimanı için yapılan ihalede üçüncü sırada yer almıştı.