Sabancı'nın Top Shop'u mart ayında açılıyor

Güncelleme Tarihi:

Sabancının Top Shopu mart ayında açılıyor
Oluşturulma Tarihi: Şubat 03, 2000 00:00

Haberin Devamı

SABANCI Grubu'nun İngiliz Arcadia zinciri ile ortak kurduğu GİYSA, ilk Top Shop mağazasını 3 Mart'ta Nişantaşı'nda açıyor. GİYSA Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, ‘‘Hedef müşteri kitlemiz 15-25 yaş grubu olacak’’ dedi.

SABANCI Grubu, geçtiğimiz ağustos ayında ortak olduğu İngiliz mağaza zinciri Arcadia ile ilk mağazasını 3 Mart'ta Nişantaşı'nda eski Marks & Spencer'ın yerinde açıyor. GİYSA Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, Nişantaşı'nda açılacak Top Shop mağazasının hedef müşteri kitlesinin 15-25 yaş grubu olduğunu belirterek, ‘‘65 milyon nüfuslu Türkiye'nin yarısından fazlası 45 yaş altı’’ dedi.

Beş yılda 51 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini belirten Ali Sabancı, ilk yıl iki mağaza açacaklarını söyledi. Perakendecilikte en önemli konunun yer seçimi olduğuna işaret eden Ali Sabancı, şöyle devam etti:

‘‘Nerede, ne tür bir mağaza açılabilir? Bu çok önemli. Nişantaşı'ndaki Top Shop mağazamızda bir cafe var. Mağaza içinde Top TV ürünler ve moda yaratma konusunda sürekli yayın yapacak. İkinci mağazamızı CarrefourSA'da açacağız. Oradaki mağazanın içinde restoran ve jimnastik salonu da olacak.’’

ZARA VE MANGO'YA RAKİP DEĞİLİZ

Önceki akşam GİYSA Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı ile birlikte GİYSA'nın hedeflerini anlatan Genel Müdür Aydın Yurdum, mağazacılıkta yer seçiminin önemini hatırlattı.

Aydın Yurdum, İspanyol Zara ve Mango markalarına rakip olup olmayacağı şeklindeki bir soruyu da şöyle yanıtladı:

‘‘Zara ve Mango'ya rakip değiliz. Fiyat kategorimiz ve hedef kitlemiz aynı olsa bile ürünlerimiz çakışmıyor. Biz kendimizi onlara rakip görmüyoruz.’’

Aydın Yurdum, Nişantaşı'ndaki Top Shop'un Avrupa'nın ikinci büyük Top Shop mağazası olduğunu ve bu mağazada müşterilerin ‘‘Kendi modalarını, kendilerinin yaratması’’nın hedeflendiğini söyledi. Yurdum, mağazada ürünlerin yerleşiminin İngiltere'den gelen görsel ürün yönetmeni tarafından yapıldığını belirtti.

Sabancı Grubu'nun ilk defa gıda perakendeciliği dışında böyle bir işe soyunduğunu hatırlatan Ali Sabancı, bunu çok daha büyük boyutlara taşıyacaklarını söyledi. Ali Sabancı, GİYSA'yı elinde bulundurduğu 14 markayla Türkiye'deki en önemli birinci perakende hazır giyim mağazalar zinciri yapmayı hedeflediklerini belirtti.

Aydın Yurdum da, ‘‘Şu anda Arcadia ürünlerinin yüzde 12'sini Türkiye'de ürettiriyor. Ama mağazalarda satılacak bütün ürünler ithal edilecek’’ diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!