Sabancı, yeni bin yılda müşteriyle yakınlaşacak

Güncelleme Tarihi:

Sabancı, yeni bin yılda müşteriyle yakınlaşacak
Oluşturulma Tarihi: Aralık 31, 1999 00:00

Haberin Devamı

SABANCI Topluluğu, 2000'li yıllarda özellikle perakendecilik, telekomünikasyon ve enerji alanlarında etkinliğini artıracak. Sabancı Topluluğu, 2002 yılına kadar her yıl yüzde 16 büyüyecek. Yine aynı dönemde yıllık 500 milyon dolarlık yatırım hedefleniyor.

SABANCI Topluluğu, yeni bir yüzyıla yaklaşık 9 milyar dolarlık bir ciroyla girerken, üçüncü bin yılın getirdiği heyecan ve değişim rüzgarlarından da etkileniyor. Finanstan otomotive, çimentodan tekstile, kağıttan turizme birçok alanda Türkiye'nin dev şirketlerini bünyesinde barındıran Sabancı Topluluğu, 2000'li yıllarda özellikle perakendecilik, telekomünikasyon ve enerji alanlarında etkinliğini daha da artırmayı planlıyor. 2002 yılına kadar her yıl yüzde 16 büyümeyi hedefleyen Sabancı, her yıl ortalama 500 milyon doların üzerinde yatırım yapmayı da sürdürecek.

Sabancı, perakendecilik sektöründe Carrefoursa, Giysa, Sharp Directshop kanalıyla, telekomünikasyon alanında ise 3. cep telefonu lisansı, Turk.net, diğer telekomünikasyon hizmetleriyle büyümek istiyor.

Sabancı, yüksek büyüme gösteren bu alanlarda müşteriye daha da yakınlaşmayı hedefliyor. Bu yüzden pazarlama, satış ve satış sonrası hizmetler, müşteri beklentileri, müşteri yapısı ve özelliklerine daha da ağırlık vermeyi planlıyor.

Sabancı Topluluğu'nun 2000'lerde girmeyi planladığı yeni iş kolları arasında gıda ve gıda dışı mağaza zincirlerinin yanısıra, iskonto mağazaları, eğlence sektörü, departman store'lar, bowling ve sinema salonları da yer alıyor. Grup, Carrefoursa ile başladığı büyük mağaza zinciri projelerini Mr. Bricologe tarzı ihtisas mağazaları da sürdürmeyi hedefliyor.

Grup, 2000'li yıllarda mevcut işlerini daha kárlı hale getirerek, büyüme potansiyeli olanları büyütmekten yana... Büyüme potansiyeli görmediği işlerden ise çıkmayı veya küçülmeyi dşünüyor. Böylece faaliyet gösterdiği alanlarda bir veya iki numara olan şirketlere sahip olmak istiyor.

GELECEĞİN RESMİ

Sabancı Topluluğu'ndan yapılan açıklamada, grup şirketlerinin geliştirebilecekleri pozisyonlarda yeni arayışların olduğu belirtiliyor. ‘‘Bundan sonra yaratacağımız kaynakları nerede ve hangi sektörde kullanacağımıza iyi karar vermemiz’’ gerekiyor diyen Sabancı, giderek küreselleşen dünyada rekabetin arttığına ve zorlaştığına işaret ediyor.

Sabancı'nın geniş bir coğrafyada, sektör dengelerini değiştiren yurtdışı yatırımlarıyla global olma yolunda ilerlediği belirtilen yazıda, ‘‘Amacımız müşterilerimizi ve rekabet gücümüzün olduğu şirketlerimizi global hale getirmek’’ deniliyor.

Polyester'de Sasa ve DuPont'u birleştirerek 1 milyar dolarlık dev bir şirket yaratan Sabancı, Kordsa ve Dusa birleşmesini de 2000'de Avrupa'ya taşıyacak. Böylece naylonda da 1 milyar dolarlık yeni bir şirkete sahip olacak Sabancı, bu konuda da dünya devi olacak.

Ortağı Dupont ile birlikte yüzde 50-50 ortaklığa dayalı, Brezilya ve Arjantin'de iki fabrikayı kasım ayında açan Sabancı Topluluğu, Dusa Arjantin ve Dusa Brezilya fabrikalarında üretilecek olan kordbezleri Güney Amerika'daki lastik fabrikalarına pazarlanacak. Ayrıca Sabancı ve DuPont yeni yılın ocak ayında Hollanda'da ortaklıklarını realize edecekler. Türkiye ve Ortadoğu'nun Avrupa'da polyester iplik, pet resim ve PTA üreten fabrikalarıyla Büyük Avrupa pazarında en büyük oyunculardan birisi olacak. Bunların dışında Sabancı, Türkiye ve yurtdışındaki yatırım ve ortaklıkları artırarak sürdürmeyi hedefliyor.

2000'lerin yöneticisi bünyeden çıkacak

BUGÜN 30 binin üzerinde çalışanı bulunan Sabancı Topluluğu, 2000'li yıllarda başarısının kalıcı ve sürekliliğinde çalışanlarına güveniyor. Sabancı İnsan Kaynakları, önümüzdeki yıllarda da çalışanlarının potansiyelini ortaya çıkarmalarına ve kendilerini geliştirmelerine destek olmayı temel ilke edinmiş. Sabancı tüm şirketlerinde insan kaynakları yönetimini en etkin şekilde uygulayarak şirket hedeflerini ve performansını destekler hale getirmeyi, insan kaynakları uygulamalarıyla topluluk dışında da örnek olmayı , faaliyet gösterdiği alanlarda en nitelikli insan gücünü çekebilmeyi stratejik bir hedef olarak benimsemiş.

Bu hedef çerçevesinde Sabancı'da, 2000'li yıllarda globalleşme ve büyüme hedeflerini gerçekleştirmeye yönelik en üstün nitelikli profesyonel işgücü geliştirmek özel bir öncelik taşıyor.

Yeni bin yıla hazırlanırken Sabancı Topluluğu, son beş yılda uygulamaya koyduğu programlarla gelecekteki yönetim profilini tanımlamış, buna uygun potansiyel adaylar belirleyerek, dünyanın her köşesinde, her kademede, her türlü kültüre kısa sürede adapte olacak yeni nesil yönetici havuzu oluşturmaya başlamıştır. Tepe yönetimin sorumluluğunda yürütülen çalışmalarla Talen Pool, Yönetici Aday Programı ve Sabancı Lider Takımı üyeleri topluluğun gelecekteki Lider Yöneticileri yetiştiriliyor.

Carrefour'da hedef 1 milyar dolar

SABANCI'nın 2000'li yıllarda ağırlıklı büyümeyi düşündüğü sektörlerden biri de perakende mağazacılık. Carrefoursa ile 1996'dan beri Türkiye genelinde dev hipermarketler açan Sabancı, GİYSA ile de 2000'lerin ilk aylarında hazır giyim mağazacılığına soyunuyor.

CARREFOURSA:

Fransa'nın önde gelen hipermarket zinciri Carrefour Türkiye'de 1993 yılında ilk mağazasını açmıştı. Sabancı Grubu, 2000 yılında 8 mağazaya ulaşması planlanan Carrefoursa'dan yaklaşık 800 milyon dolar ile 1 milyar dolar arasında ciro sağlamayı hedefliyor. 1996 yılında Sabancı ile ortak olan Carrefoursa, bu tarihten itibaren İstanbul, Ankara ve İzmir gibi büyük şehirlerde araziler belirleyip yeni mağazalar açmaya koyuldu. Sabancı'nın 2000'lerde çok ümitli olduğu Carrefoursa, 2005 yılına kadar hipermarket sayısın 20'ye çıkarmayı hedefliyor.

GİYSA:

Sabancı Grubu, geçtiğimiz Ağustos ayında ortak olduğu İngiliz mağaza zinciri Arcadia ile ilk mağazasını Mart ayında Nişantaşı'nda açıyor. Arcadia ile Sabancı'nın ortak olduğu GİYSA, Nisan 2000'de 10 hazır giyim mağazasına ulaşacak. İngiliz Arcadia Group'un dünya genelinde 1600'ün üzerinde mağazası bulunuyor. Arcadia, 1.5 milyar dolar ciroyla, İngiltere'nin en büyük perakende kuruluşlarından biri. Arcadia, bünyesindeki markaların çokluğu ve uzman mağazacılığı ile tanınıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!