Sabancı, Gıdasa’yı Topbaş’a satıp gıdada üretim defterini kapatıyor

Güncelleme Tarihi:

Sabancı, Gıdasa’yı Topbaş’a satıp gıdada üretim defterini kapatıyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 15, 2007 00:00

Sabancı Holding, gıda üretim sektöründe büyümek üzere "şemsiye şirket" olarak kurduğu, yağdan pilice, undan bisküviye kadar farklı ürünleri denediği 227.3 milyon YTL değerindeki Gıdasa’yı 2.1 milyon YTL’ye Mustafa Latif Topbaş’a satmaya karar verdi. Gıdasa’nın cirosu geçen yıl 350 milyon dolara kadar çıkmıştı.

SABANCI Holding, 2002 yılında "şemsiye şirket" olarak kurduğu Gıdasa’yı, Mustafa Latif Topbaş’a ait MGS Marmara Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş.’ye satmaya karar verdi. Sabancı Holding, 227.3 milyon YTL değerindeki şirketin hisselerinin tümünü 2.1 milyon YTL’ye BİM Marketleri’nin de ortağı olan Topbaş’a satmak üzere anlaşma imzalayacak ve gıdada üretim defterini tümüyle kapatacak. Celal Metin’in CEO’luğu döneminde gıda üretim sektöründe iddialı hedefler koyan Sabancı Holding, Marsa, Saka Su, Piyale Makarna ve Deren Çay’ı da böylece bırakmış olacak.

KISA AÇIKLAMA: Sabancı Holding’ten dün akşam saatlerinde, "Holding iştiraklerinden Gıdasa A.Ş.’nin yüzde 99.65’lik hissesi MGS Marmara Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş.’ye satılacak" açıklaması geldi. Açıklamada, "Gıdasa’nın satışa konu olan şirket değeri 227.3 milyon YTL olarak belirlendi. Yapılan anlaşmaya istinaden Sabancı Holding portföyündeki Gıdasa hisselerinin tamamı, 2.1 milyon YTL karşılığında satılmış olacak. Satış süreci gerekli izinlerin alınmasından sonra tamamlanacak."

CİRO 350 MİLYON DOLARDI: Sabancı Holding’in 2.1 milyon YTL’ye elinden çıkarmaya karar verdiği Gıdasa, bünyesinde Ömür Piliç’in de bulunduğu günlerde, 2006 yılı kasım ayında 350 milyon dolarlık ciroya ulaşmıştı. Sabancı Holding Gıda ve Perakende Grubu Başkanı Haluk Dinçer, o günlerde Gıdasa’yı şöyle anlatmıştı: "Gıdasa’nın cirosu bu yıl (2006) 350 milyon doları bulacak. Gıdasa’nın sadece bitkisel yağ ihracatı 60 milyon dolara ulaşıyor. Piyale’nin marka bilinirlik oranı yüzde 97’ye ulaşıyor. Makarna ve unda çok iyi gidiyoruz. Piyale’nin İzmir’deki yeri şehir merkezinde kaldı. Bu yüzden 28 milyon dolarlık yatırımla Piyale’yi Hendek’teki ’gıda üretim üssü’müze taşıyoruz. Piyale markasının gücünü kullanıp bisküvide de şansımızı denedik. Fason üretim yaptırarak bir anlamda piyasayı test ettik. Piyale markasına bisküvinin uymadığını gördük ve bu işten vazgeçtik. Ömür Piliç’i kiraladığımız bir tesiste üretiyorduk. Şimdi eldeki stoklarımızla birlikte markamızı satışa çıkarmaya karar verdik. Yani, beyaz et de bize uymayan işlerden biri oldu. Saka Su için Hendek’te 25 milyon dolarlık yatırım yaptık. Bu sektörde büyüyeceğimizi düşünüyoruz."

Gıdasa şemsiyesi altında hangi markalar yer alıyor

Yağlar: Ona, Luna, Sabah, Evin, Hüner, Soyola

Un ve Makarna: Piyale

Su: Saka

Çay: Deren

Bahariye Mensucat’tan BİM’e uzanan bir isim

SABANCI Holding’in "gıda üretimini bırakıyorum" diyerek satmaya karar verdiği Gıdasa’nın alıcısı Mustafa Latif Topbaş, iş hayatında öncelikle Bahariye Mensucat’la tanınıyor. Topbaş, Ülker Ailesi’yle Ak Gıda’yı kuruyor. Topbaş’ın daha sonra ortaklarıyla birlikte kurduğu gıda şirketleri Bahar Su, Sakarya, Natura, Karma ve Link Gıda’ya kadar uzanıyor. Topbaş’ın MKS Marmara Entegre Kimya Sanayi ise, BİM Birleşik Mağazalar Grubu’nun da ortakları arasında yer alıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!