Sabancı döneri

Güncelleme Tarihi:

Sabancı döneri
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 04, 2015 01:22

SABANCI ailesinin ‘girişimcilik mirasını’ temsilde Şevket Sabancı’nın torunu Can Köseoğlu da öne çıkmaya başladı. Saint Joseph ve Boston Tufts Üniversitesi mezunu Can Köseoğlu, Dönerstop’ı, 8 yılda, 150 restoranlı küresel bir fast food zinciri yapmak istiyor.

Haberin Devamı

ŞEVKET Sabancı’nın torunu Can Köseoğlu, Türk dönerinden bir dünya markası yaratma girişiminde emin adımlarla ilerliyor. 8 yılda 150 şube ve 100 milyon TL yatırım planı yaptığını söyleyen Köseoğlu, 1.5 yılda 7 Dönerstop açtı ve bu yıl 10-12 milyon lira ciro bekliyor. Bu girişimi kendi fikri ve sermayesi ile hayata geçtirdiğini anlatan Köseoğlu, ‘girişimcilik yolculuğunda’ en çok dedesi Şevket Sabancı ile istişare ettiğini, halen neredeyse ‘günlük’ bilgi alışverişinde bulunduğunu söylüyor. Saint Joseph ve Boston Tufts Üniversitesi mezunu olan CZK Lokantacılık İşletmeleri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Can Köseoğlu şöyle anlatıyor öyküsünü:

GIDADA 4 YIL ÇALIŞTIM

Sabancı döneri

Haberin Devamı

“Saint Josef sonra ABD Boston’da ekonomi okudum. Dönünce gıda şirketlerimizde 4 yıl çalıştım (Borservis, Esaslı ve Peyman). Trakya Çiftliği’ni Fransız bir firmayla almıştık o vesile ile 1 yıl da Paris’te çalıştım. Sonra geldim ve kendi işimi kurma hayalime adım attım. Aile şirketlerimizde artık sadece hissedarlığım var. Ancak aktif rol almasam da aile olarak dayım, teyzem ve ağabeyim sık sık bir araya gelir ve durumu değerlendiririz.

DÖNERDE BÜYÜK BOŞLUK VAR

Dönerden önce birkaç yabancı fast food markasıyla masterfrancihising almak için görüştüm olmadı. Aynı anda sektörden yerli marka sahibi birkaç kişiyle konuşunca ‘kazandığını 6-7 sene yabancıya verirsin’ dediler. Risk sizin ama royaltiler yüksek. Ben de ‘öyleyse kendi markamı kurup riskimi kendim alayım’ dedim. 1.5 sene önce harekete geçtim. Dönerstop markası için iş planımı yaptım ve start verdim. Markanın yüzde 90’ı benim yüzde 10’u yönetimin. Türkiye’de orta sınıfın büyüme potansiyeli çok yüksek ve dışarda yemek işi çok hızlı büyüyor. Döner işi dünyada çok yaygın ama düzgün yapılan bir iş de değil. Genellikle hijyen ve kalite sorunu da var.

100 MİLYON LİRALIK YATIRIM PLANI

8 yıllık iş planı yaptım. Hedefim, yurt dışı dahil 150 şubeli bir döner markası olmak. Ciddi araştırmalar yaptırdık. Zaten aile terbiyemiz gereği hiçbir işe araştırma ve plan yapmadan girilmez. Bizde ‘hesap kitap’ çok önemlidir. Türkiye’de bile dışarda yenilen yemeğin yüzde 5’i döner ki, Sıkıntısı hijyen, standart ve kalitede. Bu eksiklikler bize güç verdi. Antalya’da et işi yapan kendi firmamız var. Bu durum da et tedarikinde çok ciddi avanat sağlıyor. 20 yılı aşkın tecrübeye sahip çok iyi bir usta bulduk ‘yapabildiğin en iyi döneri yap’ dedik. Mart 2014’te ilk Dönerstop’u Kavacık’ta açtık. Ürün ve sos denemeleri, servis tarzımız v.s. 7’inciyi Marmarapark’ta açıyoruz. Aylık 8 ton döner satıyoruz. Yıl sonunda 12 restoran olacağız. İstihdamda 100 kişiyi geçtik. Yurtdışında ilk Londra’ya açabilirz. Çünkü Londra’da gayrimenkul avantajımız da var.”

Haberin Devamı

DEDEM ‘FULL’ TAKİPTE

CAN Köseoğlu, “Kimseye hesap vermiyorum sadece bilgi veriyorum. Satışı çok soruyorlar. Dedem (Şevket Bey) full takipte. Kaç tane oldu? Şimdi nereyi düşünüyorsun? Beni girişimcilikte en çok dedem etkiledi. Çünkü kendisi yaşayan bir ansiklopedi gibi. 50 yıl öncesini de anlatabiliyor, 2 yıl öncesini de. Kendisiyle haftada 4-5 görüşmemiz oluyor. Bence bizim jenerasyonun girişimcilik yapması lazım. Bunun için de denize atlamak lazım. Batıyor musun? Yüzüyor musun? Bundan korkmamak lazım” diyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!