Sabancı çaya ‘yüksek’ten girdi

Güncelleme Tarihi:

Sabancı çaya ‘yüksek’ten girdi
OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 22, 2005 00:00

Yeni markası ‘Deren’ ile çay sektörüne giren Sabancı Grubu, içecek sektöründe büyüyecek. Sabancı Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Güler Sabancı, Gıdasa olarak ‘derinleÅŸme ve çeÅŸitlenmeye’ önem verdiklerini söyledi. Sabancı Grubu, Deren’i ‘İlk yüksek bölge çayı’ olarak tanımladı.GIDASA olarak Piyale, Saka, Ömür markaları ile sektördeki iddiasını artıran Sabancı Grubu, ‘Deren’ markası ile de çay sektörüne girdi. Deren’in 26 çeÅŸidini birden piyasaya süren Sabancı Holding, sıcak içecek sektörünün ardından soÄŸuk içeceklerle de sektörde büyüyeceÄŸini açıkladı.GIDADA ÇEŞİT ARTACAK: Sabancı Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Güler Sabancı, ‘sırada ne var’ sorusuna ‘Ömür’ün çeÅŸitlenmesi var. Gıdada, derinleÅŸme ve çeÅŸitlenme, mevcut markaların geniÅŸlemesi var’ yanıtını verdi. Sabancı Holding CEO’su Celal Metin ise, gıda sektöründe liderliÄŸin gereklerini yerine getireceklerini söyledi.Türkiye’de gıda sanayi ve ticaretinin hızlı bir geliÅŸim ve deÄŸiÅŸim içinde olduÄŸunu belirten Sabancı Holding Gıda ve Perakendecilik Grup BaÅŸkanı Haluk Dinçer de, AB ile entegrasyon sürecinde gıda sanayiinin önünü açacak her adımda Gıdasa olarak sektöre öncülük etmeyi hedeflediklerini kaydetti. ÇAYDA HEDEF LÄ°DERLÄ°K: Dinçer, ‘Deren markasıyla ilk adımları attığımız çay pazarındaki hedefimiz, Sabancı’nın gıda sektöründeki bilgi birikimini sıcak içecek pazarında da baÅŸarıyla kullanarak, çok kısa bir sürede liderlik koltuÄŸuna oturmak’ diÅŸe konuÅŸtu. Deren’le pazara son derece iddialı girdiklerini belirten Gıdasa İçecek Genel Müdürü Adnan Erem ise, ‘Önümüzdeki 5 yılda her üç tüketiciden birinin Deren’i tercih edeceÄŸine inanıyoruz. 2010 hedefi yüzde 30 pazar payıdır’ dedi. Türkiye’nin 575 milyon dolarlık çay pazarı ile dünyada ilk beÅŸin ararasında yer aldığını söyleyen Eren, son yıllarda poÅŸet ve bitkisel çay pazarının da yıllık yüzde 15-20 büyüme kaydettiÄŸine dikkat çekti.HEDEFLERÄ°MÄ°Z BÃœYÃœK: ‘Gıdasa’nın içecek sektöründeki hedefleri sadece su ve çay ile sınırlı deÄŸil’ diyen Dinçer, hedeflere iliÅŸkin ÅŸunları söyledi: ‘ 2004 yılını 290 milyon dolarlık ciroyla kapattık. 2005 yılında ise 400 milyon doları aÅŸmayı hedefliyoruz. Önümüzdeki 5 yıllık büyüme hedefimiz yıllık bazda yüzde 18.’Karadeniz’de hasat, Konya’da depolama, Sakarya’da paketYATIRIM maliyeti 5-6 milyon dolar olarak açıklanan Deren, Karadeniz Bölgesi’nde toplanan çaylardan yapılıyor. Gıdasa İçecek Genel Müdürü Adnan Erem’in verdiÄŸi bilgiye göre, toplanan çay yaprakları nemi az olduÄŸu için Konya’da depolanıyor, Gıdasa’nın ‘gıda üssü’ Sakarya’daki tesislerinde ise paketleniyor. ‘Harmancı’ anlamına gelen Deren için kullanılan çayların tamamı için 3 bin ton 2004 yılı Mayıs ayı mahsulü çay alındı.LÄ°MÄ°TLÄ° TÃœRK HARMANI: ‘İlk yüksek bölge çayı’ olarak lanse edilen Deren Türk Harmanı, Giresun’dan Artvin’e kadar çay yetiÅŸen yaylalardan sınırlı zamanlarda toplanan çaylardan elde ediliyor. 2005 yılında sadece 650 bin adet üretilen Türk Harmanı, numaralanıyor ve üzerinde de son kullanma tarihi yer alıyor.KADINLARA ÖZEL ÇAY: Bu arada Deren’in Beslenme Uzmanı Prof. Dr. Osman MüftüoÄŸlu ile birlikte hazırladığı ‘Bayanlara Özel’, ‘Form’, ‘Kış Keyfi’ poÅŸet çaylarının yanı sıra ‘Active’ adında enerji çayıda bulunuyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!