Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Nisan 03, 2006 00:00
Calvin Klein Saat ve Aksesuvar Başkanı Arletti Elsa Emch "Saat açısından Türkiye ve Avrupa arasında fark yok. Türkiye’deki tüketici alışkanlıkları Avrupa’daki ile aynı. Bu Türkiye’nin Avrupa ile entegrasyonunun önemli bir işareti" dedi.
SWATCH Group bünyesinde bulunan Calvin Klein Saat ve Aksesuar Başkanı Arletti Elsa Emch, Türkiye’nin modanın ve trendlerin farkında olan bir ülke olduğuna işaret ederek "Saat açısından Türkiye ve Avrupa arasında fark yok. Türkiye’deki tüketici alışkanlıkları Avrupa’dakiyle aynı. Bu Türkiye’nin Avrupa’yla entegrasyonunun önemli bir işareti" diye konuştu. Calvin Klein’in 2006 saat koleksiyonunun tanıtıldığı toplantıda konuşan Emch, "Türkiye bizim için çok önemli bir ülke. Oradaki faaliyetlerden ve satışlardan çok memnunuz. Türkiye’deki distibütörümüz Eren Holding çok başarılı" dedi.
TÜRKİYE’NİN GELİŞİMİ: Türkiye’de pekçok defa bulunduğunu ve ülkedeki gelişimden etkilendiğini vurgulayan Emch şöyle konuştu: "Türk geneçler dünyadakilerle aynı. Olup bitenden, moda ve trendlerden haberdarlar. Calvin Klein saat ve aksesuarları Türkiye gibi kişi başı gelirin çok yüksek olmadığı ülkelerde de başarılı. Bu bizim için çok anlamlı. Ancak Türkiye’de farklı çeşit insalar olduğunu biliyorum. Şehirlerde ve kırsalda yaşayan insanlar birbirinden çok farklı. Hedef kitlemiz 18-35 yaş arası, şehirli, iyi eğitim görmüş kesim. Biz bir şehir markası olarak başarımızın büyük kısmını İstanbul, İzmir ve Ankara gibi büyük metropollere borçluyuz."
DAHA İYİSİNİ YAPABİLİRİZ: Türkiye’deki potansiyele dikkat çeken Emch, "Pazardan memnunuz demekle iş bitmiyor. Daha iyisini yapabiliriz. Türkiye’nin sahip olduğu potansiyel çok yüksek. Bu ne kadar çok ortaya çıkarsa biz o kadar mutlu oluruz" dedi.
SADELİK İÇİNDE SOFİSTİKE: Calvin Klein’in hazır giyim markası olarak 1968’de kurulduğunu ve saat üretiminin Swatch Group tarafından 1997’de başlatıldığını belirten Emch, "Bu güne kadar 1 milyondan fazla Calvin Klein saat sattık. Biz bu üretime başladığımızda moda markaları saat işinde yoktu. İlk biz başladık ve hálá bir numarayız. Ciromuz her yıl yüzde 10-15 artıyor. Sadelik içerisinde sofistike bir markayız" diye konuştu.
Kuş gribi çıkınca büyük organisazyon Roma’ya kaydı
CALVIN Klein’in her yıl Mart ayında yeni ürünleri tanıttığını belirten Arletti Elsa Emch şunları söyledi: "2006 organizasyonunu İstanbul’da yapmayı planladık. Bu tüm Avrupa’dan 200 gazetecinin katıldığı büyük bir organizasyon. Tam davetleri yapacağımız sırada Türkiye’de kuş gribi görüldü. Davetlileri tedirgin etmemek adına organizasyonu son anda Roma’ya kaydırdık. Bu çok üzücüydü. Bütün kültürlerin buluştuğu, hem antik hem trendy bir şehir olan İstanbul’da organizasyon yapmayı çok istiyorduk. İstanbulda keşfedilecek çok şey var. Bu güzellikleri paylaşmak istiyoruz. Bu yıl iptal ettik ama gelecek yıl Mart’ta İstanbul’da olacağız."
Calvin Klein Jean ile yeni ürün koleksiyonu
15 farklı koleksiyon ve bunların alt gruplarını Roma’da tanıtan Calvin Klein ilk defa piyasaya sürdüğü Calvin Klein Jean koleksiyonuyla, jean ve denim giyimi saatlerle buluşturuyor. CKJ logolu ürünler 6 farklı çeşitten oluşuyor. Jean dikiş ve kemerlerinden esinlenerek oluşturulmuş koleksiyon genç tüketicileri hedef alıyor.