Saatte 2 kişiyi işe alacak yurtdışında fırsata bakacak

Güncelleme Tarihi:

Saatte 2 kişiyi işe alacak yurtdışında fırsata bakacak
Oluşturulma Tarihi: Şubat 17, 2012 00:00

2012’de 150 milyon lira yatırım yapacak olan Migros Ticaret, her hafta 2 mağaza açıp her iş saatinde 2 yeni kişiyi işe alacak. 2012’de toplam 4 bin 500 kişiyi işe alacaklarını belirten Migros Ticaret Genel Müdürü Özgür Tort, “Ekonomik kriz nedeniyle yurtdışında önemli fırsatlar var. Bunları değerlendirebiliriz” dedi.

Haberin Devamı

MİGROS Ticaret, 2011 yılında 150 milyon liralık yatırımla yüzde 11’lik büyüme yakaladı. 2012’de geçtiğimiz yıla benzer yatırım yapacaklarını açıklayan Migros Ticaret Genel Müdürü Özgür Tort, “Bu yıl ‘Sadece Migros’ta kavramının desteğiyle çift haneli büyümeyi artırmayı ve yılı 6.4 milyar lira ciroyla kapatmayı hedefliyoruz. Yeni mağazaların getirdiği ilave büyümenin yanı sıra aynı mağazada bir önceki döneme göre birebirde satışlarımızı artırdık. Sektördeki büyüme ise yüzde 10’u buldu” dedi.

İş saati başına 2 kişi
Her iş saatinde 2 yeni kişiyi işe alacaklarının altını çizen Tort, şu bilgileri verdi: “Yeni istihdam yaratmak her zaman bizim için öncelik oldu. 2011 yılında 16 bin kişilik istihdama ulaştık. 2012 yılında ilave 4 bin 500 istihdam yaratacağız. Halen yurt içinde 68 ilde 720 mağaza ile yer alıyoruz. 2012 yılında her hafta 2 süpermarket açacağız. Yurt dışında Kazakistan’da ve Makedonya’da halen lider pozisyondayız. Bu yıl da 150 milyon liralık yatırım planlıyoruz.”

224 milyon adet fiş
Tüm organize rakipleriyle birlikte henüz gıda perakendesinde organize oyuncuların toplam pazardaki payının sadece yüzde 29 olduğunu vurgulayan Tort, şöyle konuştu: “Türkiye’de bu konuda daha gidilecek çok yol bulunuyor. Sadece 2011’de işleme alınan tedarikçi faturası sayısı 6 milyon oldu. Bu da müşteriye verilen 224 milyon fişe dönüştü. Migros’un 2011’de ödediği net KDV tutarı ise 222 milyon lira oldu.”

1500 KOBİ ile çalışılıyor
Migros’un sektörde ve Türkiye ekonomisinde yarattığı hareketliliği anlatan Tort, şu değerlendirmeyi yaptı: “Bunun en iyi örneği KOBİ düzeyindeki işletmelerle süregelen ilişkilerimizdir. Migros, kurulduğu günden bu yana KOBİ’lerin ve ticaretin gelişimine destek verdi, vermeye de devam ediyor. Bugüne kadar 100 KOBİ’yi ulusal firma haline getirdik. Halen 1500 KOBİ ile çalışıyoruz. 104 KOBİ, özgün markalarımız için üretim yapıyor. KOBİ’leri bir üst lige taşıyoruz.”

Ortadoğu’yu takip ediyoruz
Özgür Tort, özellikle Ortadoğu’nun çok yakın bildikleri ve takip ettikleri bir pazar olduğunu, buradaki tüm ülkelerin araştırma radarında yer aldığını belirterek, şöyle konuştu: “Migros, bu konuda geçmişte sürekli aktif olmuş bir şirket. Büyüklü, küçüklü birçok satın alma gerçekleştirdi. Çok özel bir çabayla satın alma peşinde koşmuyoruz. Ama nihayetinde oluşabilecek her türlü fırsatta bir numaralı takipçi olacağımız da kesin. Fırsatlara bakıyoruz. Olabilecek her türlü fırsatla ilgileniriz.”

Haberin Devamı

Mağazalarda 20 bin çeşit ürün bulunuyor

Haberin Devamı

TÜRKİYE’de 68 ilde 720 mağazayla faaliyet gösterdiklerini belirten Migros Ticaret Genel Müdürü Özgür Tort, şu bilgileri sıraladı:

23 mağaza ile pazar lideri olduğumuz
Kazakistan’daki büyümeyi bu yıl da sürdüreceğiz.
Türkiye’de toplam 19 milyon hanenin
720 mağaza ile 12 milyonuna dokunuyoruz.
Mağazalarda büyüklüklerine göre 3 bin 500 ile 20 bin arasında çeşit sunuyoruz.
2011’de 11 bin yeni ürünü raflara ekledik ve 652 ihtiyaç birimi tespit ettik.
Özgün marka alanında 2012’de 3 ayrı seri yarattık.

Karlı günlerde standardın ötesinde taleple karşılaştık  

KARLI günlerde normal günlere oranla satışlarda patlama yaşandığını belirten Migros Genel Müdürü Özgür Tort, şöyle konuştu: “Özellikle yoğun kar yağışının olduğu dönemlerde tedarik zinciri gücümüzle yok satmadık. Bütün mesele bu. Yok satmadığımız zaman da standardın ötesinde bir taleple karşılaştığımız çok kesin. Bu da bugünün rakamlarına baktığımız zaman, normal büyüme ortamının en az yüzde 4-5 daha fazlasını realize ettiğimiz günler anlamına geliyor. Kar yağışına özel satılan ürünler arasında yılın hiçbir döneminde satılmadığı kadar kar lastiği ve cam silecek suyu satıldı. Onun dışında temel gıda ürünlerinde de belirgin artışlar yaşadık. Bu da bizim tedarik zincirimizin sürekliliğinin getirdiği bir yapı.”

Haberin Devamı

Migros’ta AnadoluM teması başladı

MİGROS Genel Müdürü Özgür Tort, 2012’de Türkiye’nin özünden yola çıkarak AnadoluM temasını geliştirdiklerini belirterek, şunları söyledi: “AnadoluM dönemi, lezzetler, tasarruf özellikleri, Anadolu sembolleri, desenleri, yöresel tatları ile başladı. Özel AnadoluM sembollü ve hediyeli markalar ile Niğde’nin ahududulu gazozu, İzmir’in Kırıtaklar tulumu, Şemdinli’nin balı, Afyon’un kaymağı, Osmanlı şırası gibi yerel lezzetleri bu kapsamda tüm Türkiye ile buluşacak.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!