Güncelleme Tarihi:
İşte Özgentürk'ün yazısının o bölümü:
"Bugünlerde TV ekranlarında oyuncu Çağatay Ulusoy’un bir reklamı dönüyor. Reklamda ABD’li manken Taylor Marie Hill denize ‘düşüp’, Ulusoy da onu sudan çıkardıktan sonra, partideki diğer kızlarımız da peş peşe kendilerini suya bırakıyor. Bu ilkbahar yaz reklamından, Ulusoy’un Hill’den aldığı öpücüğe 1.8 milyon TL’nin eşlik ettiği fısıldanıyor!
Reklamı döndüren Colins yurtdışında isim yapmış bir jean markası. Bavul ticareti ile girdikleri Rusya’da bugün McDonalds kadar tanınan markalardan biri. Jeande pazarın en büyüklerinden. Rusya’da sadece pazarlama değil, hazır giyim üretimi de yapıyor.
İç pazara olduğu kadar dış pazara da seslenmeyi amaçladığı anlaşılan bu iddialı reklam, acaba grupta bir strateji değişikliğine mi işaret ediyor diye merak ettim, ayrıca Rusya’da neler oluyor diye Colins markasının sahibi, Eroğlu Grup Yönetim Kurulu Başkanı Nurettin Eroğlu’na sordum.
"RUSYA KONUSUNDA SIKINTIMIZ YOK"
Rusya pazarı konusunda bir sıkıntılarının olmadığını anlatarak başladı Eroğlu. Türkiye ile olan krizden çok fazla etkilenmediklerini, hatta yeni mağaza açmaya devam ettiklerini ekledi.
Eroğlu, “Son günlerde Türkiye’ye yönelik yumuşama hissediliyor. Rusya bizim için önemli bir pazar olmaya devam edecek. İlk günlerde Türk markalarına yönelik sıkıntılar oldu ama çok sürmedi” diyor.
Strateji değişikliğine gelince... Rusya’yı ana pazar olarak seçen bazı şirketlerin de yaptığı gibi, Colins de gözünü Avrupa’ya çevirmiş. Hollandalı ünlü marka Mexx’i satın alan Colins, hem Türkiye’de hem de Avrupa’da mağazalar açmaya hazırlanıyor.
Eroğlu, Türkiye’deki mağaza sayısını 700’den 850’ye çıkaracaklarını anlatıyor. Mexx’in ilk mağazası ise İstanbul’da, İstiklal Caddesi’nde olacak.
JALE ÖZGENTÜRK'ÜN YAZISINI OKUMAK İÇİN TIKLAYIN