Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Mart 06, 2009 00:00
Rusya’da Ramstore’ları Enka’dan 260 milyon dolara satın alan, 36 milyar Euro’yu aşkın cirosu bulunan Fransız perakende devi Auchan, Türkiye pazarına girmeye çalışıyor. Çin dahil 12’den fazla ülkede hipermarket ve süpermarketleriyle faaliyet gösteren Auchan Group, 10 yıldır Türkiye pazarının hayalini kuruyordu.
RUSYA’da Ramstore’ları Enka’dan 260 milyon dolara satın alan Fransız perakende devi Auchan, Türkiye pazarına girmeye çalışıyor. Fransa, Çin, Tayvan, İtalya, İspanya, Polonya, Rusya, Romanya, Lüksemburg, Macaristan, Ukrayna gibi 12 ülkede süpermarket, 5 ülkede ise hipermarketleri bulunan 36 milyar
Euro’yu aşkın cirolu Auchan Group, Türkiye’de faaliyet gösteren alışveriş merkezi ve ticari gayrimenkul kiralama şirketi Cerfic’e müracat ederek Türkiye pazarıyla ilgilendiğini söyledi.
Cefic Turkey’ye gittiCefic’in Avrupa Emlak ve Gayrimenkul Direktörü Florent Murer, Türkiye’nin yurtdışından çok sayıda markanın ilgisiyle karşılaştığını belirterek, Fransız Auchan’ın Leroy Merlin gibi çok sayıda markasını Türkiye’ye getirme niyetinde olduğunu açıkladı. Enka, Rusya’daki 13 hipermarketi işleten Amos B.V. şirketini 2007 yılı sonunda 260 milyon dolara Auchan Grubu’na satma kararı almıştı. Enka İnşaat’ın, Hollanda’da kurulu ortaklığı Enka Holding B.V., 13 adet hipermarketin makina ve ekipmanları ile işletme hakkına sahip olan Amos B.V. şirketini Auchan Grubu’na ait Meelakker B.V. şirketine satmıştı. Anlaşmaya göre, Auchan, 14 hipermarketten birinin tümüyle sahibi olup, 13’ünün de işletmesini devralmıştı.
Auchan’ın çoğu Auchan isminde 468 hipermarketi ve Atac, Simply Market, Easymarche, Fredi, Sma, Cityper, Punto Sma, A-tak, Sabeco gibi 727’si kendisine ait 2 bin 30 kadar süpermarketi bulunuyor. Şirketin bankacılık alanındaki faaliyetleri de dahil 160 bin civarında çalışanı bulunuyor. 10 yıldır Türkiye pazarı hayali kuran Fransız devin, krizi fırsat olarak görüp, Türkiye’ye giriş sürecini hızlandırdığı söyleniyor.
Krize rağmen TürkiyeTürkiye’ye gelmek için 20 kadar markanın kapılarını çaldığını, fikir aldığını vurgulayan Florent Murer, "1994’ten buyana Türkiye’deyiz. Pazarı iyi biliyoruz. Ekonomik kriz var ama hálá Türkiye’ye ilgi devam ediyor. Kriz var diye kimse suratını asacak, ağlayacak değil. Büyüyebilmek için markaların yeni pazar arayışı sürüyor" dedi. Genç, dinamik bir ülke olan Türkiye’nin cazibesini koruduğuna işaret eden Murer, "Global oyuncuların büyüme stratejilerinde Türkiye’ye gelmek var. Kriz yüzünden Türkiye’ye gelmekten vazgeçen bir şirket bile duymadım. Daha dikkatli ve iki kere düşünmenin gerektiğini, daha yavaş adımlar atmanın şart olduğunu söyleyenler var ama Türkiye’den vazgeçen yok" diye konuştu. Cenor Group’a bağlı olan Cefic, Türkiye’de 21 alışveriş merkezini yönetiyor.
Celio, Fnac gibi 20 marka Türkiye’ye gelmek istiyorCEFIC Avrupa Emlak ve Gayrimenkul Direktörü Florent Murer, Fransız Auchan’ın dışında H&M, Media-Saturn, Celio, Fnac, Best Buy gibi 20 kadar markanın Türkiye’ye gelmeye hazırlandığını söyledi. Murer, söz konusu markaların bir kısmının çoktan Türkiye’de ofis kiraladığını da hatırlattı.
Sermaye de borç da beklemeyinMİGROS, Tekin Acar Kozmetik ve Mavi Jeans’a ortak olarak dikkatleri üzerine çeken Turkven’in Genel Müdürü Seymur Tarı, konferanstaki konuşmasında yatırımcılara ve perakendecilere seslenerek, "Bu yıl kimseyi beklemeyin ne sermaye ne de borç gelir. Dışarıdan medet ummayın. Bu yıl kendi yağımızla kavrulacağız, dükkanlarımızı düzelteceğiz" dedi.
Kriz abiyeyi vuracak pijamaya odaklanmalıALIŞVERİŞ Merkezi Yatırımcıları Derneği’nin (AYD) konferansında konuşan Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, krizlerde insanların gece dışarı çıkmak yerine evde kalmayı tercih ettiğini bu nedenle de önümüzdeki dönemde gece kıyafeti yerine pijama koleksiyonlarına ağırlık vereceklerini söyledi. Yılmaz, "Madem insanlar evden dışarı çıkmıyor. Biz de önümüzdeki dönemde pijama yapalım dedik" diye konuştu.