Güncelleme Tarihi:
SON 2 yılda yüzde 234’le sektörün en hızlı büyüyen otomotiv markası olan Chevrolet Türkiye’de geçen aralık ayında boşalan Genel Müdürlük pozisyonuna Rusya’dan atanan Tolga Atmaca, hedefleri yükseltti. 4 yıl GM Rusya’da Opel, Chevrolet, Saab, Hummer ve Cadillac markalarının satış sonrası direktörlüğü görevinde bulunan Atmaca, Türkiye’de yıl sonunda 30 bin adetlik satışa ulaşarak Avrupa’da Fransa’yı geçip İtalya ve Almanya’nın ardından 3’üncü sıraya yerleşeceklerini söyledi. Atmaca, “Chevrolet tam anlamıyla küresel bir marka oluyor. Avrupa’daki modelleri Amerika’da, Amerika’daki modelleri de Avrupa ve dünyada satılacak. 2014 yılı hedefimiz Türkiye’de yüzde 10’luk pazar payına ulaşıp Avrupa’nın en çok Chevrolet satan ülkesi olmak” dedi.
Adım adım zirveye çıkıyor
Yeni Aveo Sedan ve Hatchback’ın Zürih’te gerçekleşen uluslararası lansmanında konuşan Atmaca, 4.5 yıl kaldığı Rusya’da satışları 6 kat, Rusya’dan önce GM’in Budapeşte merkezli Doğu Avrupa Bölgesi Pazarlama Müdürlüğü görevinde ise 12 kat artırdığını hatırlattı. Türkiye’de de adım adım zirveye çıkmayı hedeflediklerini kaydeden Atmaca, “Türkiye’deki hedefimiz önce pazar payını önce yüzde 5’e daha sonra yüzde 10’a çıkartmak” dedi.
5 ayda 10 bin adedi aştı
Atmaca, şunları söyledi: “Bu yılın ilk 5 ayında toplam modellerimiz pazarın yüzde 25’ine hitap etmesine rağmen 10 bin adetlik satışı aştık. Yıl sonunda yeni modellerle birlikte toplam pazarda yüzde 65’lik kesime hitap ediyor olacağız. Bu da yıl sonunda bize 25 bin adetlik garanti satışı getirecek. İstediğimiz sayıda aracı almamız halinde rahatlıkla 30 bin adedi aşarız. Bu da bizi 2011 yılında, Fransa’yı geçerek Avrupa’nın 3’üncü büyük Chevrolet ülkesi yapacak. Model atağı 2012 yılında devam edecek. Bizim hedefimiz Türkiye’de yüzde 10’luk pazar payına 2014 yılında ulaşmak. Bu pay bizi Avrupa’da en çok Chevrolet satan ülke konumuna getirebilir.”
Model atağı başlıyor
Model atağına temmuz ayı ortasında Yeni Aveo Sedan, Hatchback ve Cruze Hatchback’le başlayacaklarını vurgulayan Atmaca, ekim ayında ise bu yeni modellere MPV sınıfında yer alan Orlanda, Amerikan ikonu olan Camaro ve dizel motorlu Aveo’ların ekleneceğini bildirdi. Atmaca, “2012 yılının ilk çeyreğinde ise yeni Captiva, diğer bir Amerikan ikonu olan Corvette ve elektrikli Volt’u Türkiye’de satışa sunacağız. Bu modellere ek olarak yeni Malibu’yu da etireceğiz. Biz başka bir değişle Amerika’da bir Chevrolet bayinin showroomundaki modellerin neredeyse tümünü Türkiye’ye getireceğiz. Bir tek ilk etapta Amerika’ya özgü büyük SUV’ler gelmeyecek ama onları da ilerde getirmeyi planlıyoruz.”
Yeni Aveo küçük sınıfta tüm dengeleri değiştirecek
YENİ Aveo, temmuzun ikinci haftası Türkiye’de pazara sunulacak. Hatchback ve sedan gövde tipine sahip yeni Aveo’nun Türkiye’de küçük sınıftaki standartları ve rekabeti yeniden belirlemesi bekleniyor. Tüm model seçeneklerinde sınıfının en geniş iç hacmi, yakıt verimliliği ve standart donanımlarıyla dikkat çeken yeni Aveo’dan bu yıl Türkiye’de 10 bine yakın satış hedefleniyor. Çekik far yapısı ve sportif tasarımıyla gençlere ve genç ailelere hitap eden yeni Aveo’nun özellikle sportif gövde çizgileri beş kapılı hatchback’te daha ön plana çıkıyor. Yeni Aveo’da 1.2 litre (86 beygir) ve 1.4 litre (100 beygir) iki değişik benzinli motor seçeneği yer alıyor. 1.3 litre (75 beygir) ve 1.3 litre (95 beygir) iki değişik yeni dizel motor seçeneği ise Ekim ayında satışa sunulacak. Yeni Aveo’da ABS, BAS TCS (Traction Control) destekli elektronik stabilite kontrol programı (ESC), 8 (sürücü, yolcu, yan ve perde) Hava Yastığı ve Cruise Control standart olarak sunuluyor.
BDDK kararı, otoda hedefleri 100 bin düşürdü
BANKACILIK Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) kredilerdeki büyümeyi frenlemek için bankaların tüketici kredilerindeki karşılık oranlarını artırması, otomotiv satışlarını frenleyecek. Bankaların kendileri için ekstra maliyet getirecek bu kararı taşıt ve konut kredilerine faiz artışı olarak yansıtmasının her ay yeni bir rekor kıran otomotiv satışlarını önemli ölçüde düşürmesi bekleniyor. Sektör yetkilileri, “Kredi faizlerin artmasıyla birlikte 80 bin adetlik aylık ortalama satış 60-65 bin adede gerileyebilir. Bu da yıl sonunda beklenen 850 bin adetlik toplam pazar beklentisinin 700-750 bin adede inmesine yol açar” yorumunu yaptı.
110 bin dolarlık Camaro’ya ilgi şaşırttı, hedefi katladı
CHEVROLET Türkiye Genel Müdürü Tolga Atmaca, Amerikan ikon modelleri Camaro’yu ekim ayında Türkiye’de satışa sunacaklarını belirterek, “Yaklaşık 110 bin dolara satışa sunacağımız Camaro’ya öyle bir talep var ki ben de çok şaşırdım. Son çeyrekte 50 tane satarız diye düşünüyorduk şu anda gelen talep bunun 100’e çıkacağını gösteriyor. Talep fazla olduğu için kısa zaman içinde ön satışa başlatıp kapora alacağız. Camaro’yu tüm bayilerde satmayacağız. İstanbul, Ankara, İzmir, Adana ve Antalya’da toplam 12 showroom’da yer alacak” dedi. 6.2 litre otomatik ve manuel vites seçeneği olan Camaro’nun otomatik versiyonu 400 beygir güç üretirken, manuel vitesli motoru ise 426 beygirlik güce sahip. Camaro’nun üstü açık versiyonu da Türkiye’de satılacak.