Güncelleme Tarihi:
AROW Mağazacılık, “Değişim ve Verimlilik Yönetimi” ile 2013 yılında metrekare başına birebir mağazalarda yüzde 33.4 arttırırken satış verimliliğini ise yüzde 21.5 arttırdı. 2014 hedefleri arasında ise satışlarını yüzde 25 arttırmak, 12 yeni mağaza açarak mağaza 19 bin metrekareye ulaşmak ve metrekare başına satış verimliliğini de yüzde 25’e yükseltmek bulunuyor.
EV AYAKKABISI
Arow Mağazacılığı bünyesinde bulunduran Denge Grup’un CEO’su Selim Taşkın, bir süre önce Arow ve M.P. markalarına ek olarak; Diwo, Masculine ve aile büyüklerinden birinden esinlenerek Hatuny diye markalar çıkardıklarını ve üst segmente oynadıklarını söyledi. Yüksek topuklu, allı-pullu Hatuny koleksiyonuna özellikle Rus kadınların ilgi gösterdiğini belirten Taşkın, “Hatuny’ye Anadolu’da da ilgi çok. Özellikle muhafazakar kesim, ev oturmalarında bu ayakkabıları tercih
ediyor” dedi.
2014 KÂRSIZ YIL
2014’ün kolay bir yıl olmadığını ve bütün stratejilerini değiştirdiklerini anlatan Taşkın şöyle devam etti: “Kesinlikle perakendede duraklama dönemi var. Biz nakit yönetimine geçtik. Klasik yöntemler işe yaramıyor. Kârdan fedakarlık yapıyoruz. Sektörde ciro artıyor olabilir ama kârlar düşüyor. Biz Anneler Günü’nde ‘bir alana bir bedava’ kampanyası yaptık. Ziyaretçi sayısı düşmesine rağmen satışı artırdık. Hatta 212 AVM’de izdiham nedeniyle bir saat mağaza kapattık.”
Üniversiteli özel tim
“PERAKENDE Doktoru” unvanını tescil ettiren Selim Taşkın, “İzmir Dokuz Eylül, Eskişehir Anadolu ve Antalya Akdeniz üniversitelerinde öğrencilerden oluşan marka elçilerimiz var. Bunlar ellerinde iPad, online satış yapıyorlar” dedi.
Değişim Diyarbakır’dan başlıyor
GÜLERYÜZ Primi, AroLig Primi, Mutlu Çalışan Primi gibi farklı prim sistemleriyle çalışan motivasyonunu ve verimliliğini çok artırdıklarına değinen Selim Taşkın, “Yeni bir döneme başlıyoruz. Üç ayda bir mağazada ücretsiz bakım hizmeti vereceğiz. Bu yeni dönemi Diyarbakır’dan başlatıyoruz” dedi.