Güncelleme Tarihi:
RTÜK (Radyo Televizyon Üst Kurulu) 2009’da yüzde 28’le en fazla yaptırımı reklam ihlallerine uyguladı. Reklam ihlallerine 241 ceza veren RTÜK’ün uyarılar dahil toplam yaptırım sayısı ise 2008’e oranla yüzde 18 artarak 846’ya yükseldi. Reklamlarla ilgili müeyyide kararları da 2008’e göre yüzde 11 artış gösterdi. Reklam ihlalleriyle ilgili yaptırımların yüzde 50’si reklam yerleştirme kurallarını çiğneyerek sürelerini aşan kuruluşlara uygulandı. Yaptırımların yüzde 24’ü (58) reklamların biçimi ve sunuluşuyla ilgili olurken, yüzde 21’i (52) ise program desteklemesiyle ilgili ihlalde bulunulmasından kaynaklandı. Ahlaki gelişimin zedelenmesini ön planda tutan Üst Kurul, 2009’da reklamlardan sonra en fazla yaptırımı, gençlerin ve çocukların fiziksel, zihinsel ve ahlaki gelişimini zedeleyecek türden programları, onların seyredebileceği zaman ve saatlerde yayınlayan kuruluşlara uyguladı. Üst Kurul bu konuda toplam 81 (yüzde 9.5) müeyyide kararı aldı. RTÜK’ün uyarı ve cezaları şöyle: “Kişilerin manevi şahsiyetlerine eleştiri sınırları ötesinde saldırıda bulunulan yayınlarla ilgili 30, insan onuruna ve temel insan haklarına aykırı yayınlarla ilgili 26, bilgi iletişim telefonları yoluyla yapılan yarışmalar, çekiliş, lotarya ve anketler nedeniyle 24, şiddet kullanımını özendiren yayınlar nedeniyle 22, toplumun milli ve manevi değerlerine, Türk aile yapısına aykırı yayınlar nedeniyle 19, yargı kararıyla kesinleşmediği halde kişileri suçlu gibi gösteren ya da kişileri suç işlemeye yönlendirecek yayınlar nedeniyle 15.”