Güncelleme Tarihi:
Numarine, bu distrübütörlük anlaşması ile yüzde 25 olan iç pazar payını yüzde 50’ye çıkarıp, toplam cirosunu da 2 yıl içerisinde 25 milyon Euro’ya çıkarmayı hedefliyor. Yerli bir şirket olmalarına rağmen pazarlama faaliyetlerini dışarıdan yönetme kararı aldıklarını belirten Numarine Kurucu Ortağı Ömer Malaz, “Yönümüzü Türkiye, Ortadoğu ve keşfedilmemiş pazar olan Latin Amerika’ya çevirdik. 5 yıl içerisinde Numarine’nin cirosunun 100 milyon Euro’nun üzerine çıkarmak istiyoruz” dedi.
Cannes’ta anlaştılar
Numarine’i uzun süredir takip ettiklerini söyleyen Concept Marine’in Kurucusu Haluk Gündoğdu, Numarine’in 75 teknesi sularda gezen dünya çapında bir şirket olduğuna dikkat çekerek, “Kendileriyle Cannes’taki tekne fuarında tanıştık ve ‘neden böyle bir iş birliği yapmıyoruz’ dedik. Amacımız Numarine’nin özellikle iç pazara olan yönelme isteğine yönelik çalışmalar yapacağız” dedi. Türkiye’nin dünya yat sektöründe çok önemli bir yere doğru gittiğini belirten Numarine CEO’su Patrik Von Sydow, şirketin hep yurtdışında faaliyet gösterdiği için Türk algısını tam olarak oturtamadığını söyledi. Sydow, “Önümüzdeki 1-2 yıl içerisinde Numarine’yi İstanbul merkezli bir şirketmiş gibi tanıtacağız. Devamlı yerli otomobil konuşuluyor ama yerli yatçılık şirketleri çok kuvvetli” diye konuştu.
Yüzde 70’i Abraaj’ın
Bu arada Numarine’in ortakları arasında Dubaili Abraaj Capital de bulunuyor. Abraaj, Numarine’i 2008 yılında ortak oldu. Şirketin yüzde 70 ortağının Abraaj olduğunu belirten Malaz, “Kendileri bizim şirketimiz için henüz yeni bir fon. Türkiye’ye çok güveniyorlar. Türkiye’de de olmak üzere Ortadoğu bölgesinde 12 ayrı marina arazisi satın aldılar. Türkiye’den gideceklerini hiç zannetmiyorum” dedi.
Yerli otomobil diye ısrar ediliyor
TÜRKİYE’de son dönemde sıklıkla gündeme gelen yerli otomobil üretimi ile ilglili olarak Numarine Kurucu Ortağı Ömer Malaz, şöyle konuştu: “Yerli otomobilde ısrar ediliyor ama dönüpte Türkiye’de üretim gerçekleştiren çok güçlü yerli yat markalara bakılmıyor. Yerli otomobil için hem bir sürü yatırım yapılacak hem de sonrasında bir çok parçası için yurtdışından mal girişi olacak. Yatçılık sektörü için bunlara hiç gerek yok. Üst kalitede üretim gerçekleş-tirebiliyoruz. Devlet, bizim sektörümüzün üzerine düşmeli. Vergilerle ilgili ciddi anlamda bir düzenlemeye ihtiyaç var.”