Rota Uzakdoğu’ya döndü, kozmetik ihracatçısının hedefi 2 milyar dolara çıktı

Güncelleme Tarihi:

Rota Uzakdoğu’ya döndü, kozmetik ihracatçısının hedefi 2 milyar dolara çıktı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 15, 2011 00:00

İhracatta bu yıl 1 milyar doları yakalamayı başaran kozmetikçiler, şimdi de rotayı Asya ve Uzakdoğu pazarına çevirdi. Dünyanın önde gelen güzellik fuarlarından Hong Kong Cosmoprof Asia’ya ilk kez milli katılım gerçekleştiren Türk kozmetikçileri, yenilikçi ürünlerle Asya ve Uzakdoğu’ya açılarak ihracatta 2 milyar dolara ulaşmayı hedefliyor.

Haberin Devamı

SON dört yılda başta Avrupa olmak üzere Afrika, Ortadoğu ve Türk Cumhuriyetleri’ne yönelik ihracat atağıyla 1 milyar doları yakalamayı başaran kozmetikçiler, şimdi de rotayı Asya ve Uzakdoğu pazarına çevirdi. Dünyanın önde gelen güzellik fuarlarından Hong Kong Cosmoprof Asia’ya ilk kez milli katılım gerçekleştiren Türk kozmetikçileri, yenilikçi ürünlerle Asya ve Uzakdoğu’ya açılarak ihracatı 5 yılda 2 kat artırıp 2 milyar dolara ulaşmayı hedefliyor.

Uzakdoğu ve Asya pazarı
Türkiye’yi 30’a yakın firmanın temsil ettiği fuarı, Türk kozmetikçiler açısından Asya ve Uzakdoğu pazarlarına açılım kapısı olarak değerlendiren İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akyüz, “Türk kozmetik sektörü, son yıllarda Avrupa’nın yanı sıra Ortadoğu ve Kuzey Afrika’da önemli başarılara imza attı. Sektör şimdi varlığını Uzakdoğu ve Asya pazarlarında da güçlendirmek istiyor. Bizim için Cosmoprof Asia Fuarı’na bu yıl yapılacak katılım, çok önemliydi. Daha önce ferdi olarak Türk firmalarının katıldığı fuara ilk kez 30’a yakın firmayla milli katılım gerçekleştirdik” dedi.

Haberin Devamı

Fuardan istediğimizi aldık
İKMİB Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Akat da Çin pazarının Türk kozmetiği açısından önemine dikkat çekerek, “Çin başta olmak üzere Asya bizim için yükselen değer. Özellikle global kriz ortamında alternatif yeni pazarlar aramak gerekiyor. Bu noktada Hong Kong, kritik önem taşıyor. Bu nedenle İKMİB olarak biz de Hong Kong’a ayrı bir önem veriyoruz. İlk kez milli katılım gerçekleştirmemize rağmen fuardan da istediğimizi aldık” diye konuştu.

Çin’e açılan kapı
Hong Kong üzerinden ihraç edilen kozmetik ürünlerinin yüzde 91’i Çin, ABD ve Japonya’ya gönderiliyor. Yine bu ürünlerin yüzde 71’ini Çin ürünleri oluşturuyor. Aynı zamanda Avrupa, Amerika ve Japonya’dan ithal edilen markalı ve kaliteli ürünlerin büyük bölümü de Çin pazarına gidiyor. Bunda da Çin’in Hong Kong’dan gelen ürünlere ayrıcalık tanımasının önemli oranda etkisi bulunuyor.

30 firmayla açılım
Aralarında Akatlar, BFF, Itimat, Kardeşler, Empa, Kont, Erkul, Kosan, Erte, Pereja, Rebul, Farmasi, Seluz, Froma, Sudesan, Gedik, Ukip, Gurkan, Unver, Hunca, Uzman, İpek’in de bulunduğu 30 Türk firması, Uzakdoğu açılımını gerçekleştirdi. Fuarda, başta takma kirpik, rimel, oje, saç spreyi, şampuan, duş jelleri olmak üzere Türk firmalarının ürünlerine talep yoğun oldu. Yeni Zelanda, Sri Lanka gibi hedefte olmayan ülkelerle dahi ihracat bağlantısı kurulabildi.

Haberin Devamı

Oda parfümünde dünya üçüncülüğü

YENİ koku ve ambalajlarla ihracatlarını iç piyasanın 10 katına ulaştıran Türk kozmetikçileri oda spreyi ihracatında Çin ve İngiltere’nin ardından dünya üçüncülüğünü yakaladı. İKMİB Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Akat, “Özellikle Amerika, Kanada, Kuzey Avrupa gibi soğuk ülkelere yönelik gerçekleştirilen ihracat, kozmetik ürünleri arasında oda spreylerini en iddialı ürün konumuna getiriyor” dedi.

Çin’e kaliteli alüminyum engeli

ÇİN’in 17 atmosfer basınca dayanıklı alüminyum sprey üretememesinin, Türkiye’yi avantajlı yaptığını söyleyen Uzman Kozmetik’in yetkililerinden Levent Deletioğlu, “Spreylerde alüminyumun basınca dayanması gerekiyor. Tasarruf sağlayacağım diye malzemeden kısılamıyor. Bu da Türk firmalarını kalite ve fiyatta ön plana çıkıyor” dedi.

Haberin Devamı

İç pazara malı kesti ihracatı ikiye katladı

AVRUPA saç tipine uygun olarak geliştirdiği saç bakım ürünleriyle Almanya, Belçika, Danimarka ve Norveç’teki kuaförlere giren Fonex, fiyat farkı yüzünden bavul ticaretinin cazip hale gelmesi üzerine ürünlerini iç piyasadan çekti. Fonex Kozmetik’in İhracat Müdürü Sunay Keskin, “Avrupa’da kuaför salonlarında 5.5 Euro’ya satılan ürün iç piyasada 0.70 Euro fiyatla satılıyor, Ürünleri iç piyasadan çekince, ihracatımız iki kat arttı” dedi. 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!