Güncelleme Tarihi:
ALMANYA’nın dünya çapındaki porselen markası Rosenthal’ı İtalyan Sambonet’e kaptıran Kütahya Porselen’in sahibi Nafi Güral, yeni marka arayışlarına girdi. Frankfurt’ta düzenlenen zücaciye ve hediyelik eşya fuarı Ambiente’de iki Alman porselen firmasıyla görüşmelerinin olduğunu belirten Kütahya Porselen Genel Direktörü Rüştü Düver, “Rosenthal’ı alamadık ama şu anda başkalarıyla ilgileniyoruz. Satın almanın kısa sürede tamamlanacağını düşünüyoruz. Bu fuarda da anlaşmaya varabiliriz” dedi.
Müşteriler hazır
Türkiye’nin marka yaratamadığı için marka olmuş firmaları satın almasının daha mantıklı olduğunu söyleyen Düver şöyle konuştu: “Satın alacağımız bu markaların ürünleri otellere daha yoğun olarak satılıyor. Oteller müşterilerine sundukları formu korumak istediği için markaların müşterileri hazır diyoruz. İki markayı Nafi Güral’ın diğer şirketi Kütahya Seramik Porselen Turizm A.Ş. adına alacağız. Görüşmeler tamamlanmadan isimlerini açıklamıyoruz.”
Rosenthal düşü bitmedi
Nafi Güral’ın 2001 yılında İspanya’nın Santa Clara ve 2005 yılında Almanya’nın Mitterteich markasını satın aldığını hatırlatan Düver, şunları söyledi: “Rosenthal’ı da almak istedik ama olmadı. Bu konuda devletten talep ettiğimiz halde destek göremedik. Bu satın alma gerçekleşseydi 300 yılda oluşan bir markaya Türkiye 3 saatte sahip olacaktı. Rosenthal şu an İtalyan Sambonet’in elinde. Ancak Rosenthal, ilerleyen dönemde inşallah bize gelecek. Rosenthal düşümüz bitmedi.”
20 milyon Euro ihracat
Kütahya Porselen’in ürettiğinin yüzde 60’ını Avrupa’ya sattığını dile getiren Rüştü Düver, “2009’da 20 milyon Euro ihracat yaptık. Biz krizi başarıyla geçirdik. 2009’da karımızı 35 kat artırdık. Yılda 60 milyon adet kapasitemiz var. Hızımız ve kalitemizle Avrupa artık bizi tercih ediyor. Uzak Doğu’dan uzaklaşıyorlar” dedi.
Alman markasıyla 30 milyon Euro ciro yaptı
NAFİ Güral’ın 2005 yılında satın aldığı Almanya’nın otel grubunda bilinen porselen markası Mitterteich’in Fabrika Müdürü Hasan Yüksek, şu bilgileri verdi: “Tanınan bir Alman markası olduğu için Kütahya Porselen’in giremediği her yere biz giriyoruz. Yıllık 20 milyon adet üretimimiz var. Ürünleri büyük kısmı ihraç ediliyor. Geçen yıl 30 milyon Euro ciro yaptık. Ürünlerin bir kısmı Türkiye’de bir kısmı ise Almanya’da üretiliyor.” 2001 yılından bu yana İspanyol Santa Clara’nın marka hakkını elinde bulundurduklarını hatırlatan Yüksek, “Santa Clara sadece İspanyol iç pazarına verdiğimiz bir marka” dedi.
Çift renk porselen için 1.5 milyon Euro yatırdı
RÜŞTÜ Düver, Avrupa’da çift renkli porselen ve renkli camın çok yoğun tercih edildiğini belirterek, “Türkiye daha renkliye çok alışkın değil. Dünyadaki yeni trend çift renk. Bununla ilgili yeni makineler gerekiyor. İki yıldır çift renkli porselen üretiyoruz. Bunun için 1.5 milyon Euro’luk yatırım yaptık” diye konuştu.
Rakibine makine satacak
Porselen sektöründe Türkiye’nin en büyük rakibinin Çin olduğunu ifade eden Rüştü Düver, Kütahya Porselen’in rakibi Çin’e porselen makinesi satmaya hazırlandığını açıkladı. Porselen makineleri üretecek ve anahtar teslimi fabrika yapacak konumda olduklarını kaydeden Düver, “Avrupa’da porselen sektörünün sona ermesinden sonra porselen makinesi üreten fabrikalar da sıkıntıya düştü. Biz bu eksikliği gidermeye çalışıyoruz. Özellikle ürettiğimiz presler, taşlama ve sırlama makineleri ile ilgili görüşüyoruz. 20-25 milyon Euro’luk bağlantı yaptık. Nisan ayında Türkiye’de olacaklar” diye konuştu.