Romet: Kadınlar haz ve seksilik peşinde

Güncelleme Tarihi:

Romet: Kadınlar haz ve seksilik peşinde
Oluşturulma Tarihi: Aralık 04, 2004 02:07

Marka ve tasarım ajansı Dragon Rouge’nin Genel Müdürü Sophie Romet, Avrupalı kadının haz ve seksilik peşinde olduğunu söyledi.

Hürriyet Gazetesi’nin sponsorluğunda Yürekli Eğitim Danışmanlık tarafından düzenlenen Marka Konferansı’nda konuşan Romet Avrupalı kadın tüketicinin özelliklerini anlattı. Avrupalı kadınların yüzde 72’sinin çalıştığını ve giderek daha fazla kendilerinle başbaşa olmak istediğini vurgulayan Romet, ‘Avrupalı kadın hayattan daha fazla zevk almak istiyor. Daha iyi görünmek istiyor. Daha seksi olmak istiyor’ dedi.

Avrupalı kadının alışverişin yüzde 70’ni yönlendirdiğini belirten Romet kadın müşteriyi kışkırtmanın yollarını şu şekilde anlattı:

Haz, keyif ön plana çıkmalı. Çikolata, duyusallığa, hazza, cinselliğe dikkat çeken Bailies gibi.

Kolay ambalaj (Bebeklere yönelik pratik, hazır öğünler, Tefal’in hazza yönelik tasarımı gibi).

Hayatı kolaylaştıran çözümler (şeffaf çanta, etiketi sayesinde seçimi kolay yeni dünya şarapları).

Güvenlik ürünün menşei, nasıl yetiştirilmiş, kalite güvencesi.

Kadınlar geleceği tahmin etmek ister. Etik değer, vaadler çok önemli. Örneğin organik ürünler.

Segmantasyon örneğin yaşa göre.

Estetik ve güzelliği arttırmak.

Fonksiyonel ve duygusal ürünler.

Taksim’de pembe perukla nabız değil başka bir şey tutarsın

REKLAMCI Ali Taran, iletişimin reklamın parçası olduğunu ancak son 2 yılda iletişimin kendisini de vurduğunu söyledi. Kendisine yapılan röportaj önerilerini ropörtajın değerine inanmadığı için reddettiğini kaydeden Taran şöyle devam etti: ‘Bir kez bir röportaj önerisini kabul ettim. Ancak soruları yazılı istedim. Bana, ‘Halkın nabzını tutmak için Taksim’de pembe perukla gezdiğiniz doğru mu?’ sorusunu sordular. Bu soruya yanıt versem ne olur, vermesem ne olur. Benim çocuklarım var. Okula gidiyorlar onların arkadaşları, öğretmeni var. Üstelik herkes bilir ki Taksim’de pembe perukla gezersen halkın nabzını değil, başka bir şeyini tutarsın.’

Müşteriyi avlamayın markanıza çekin

MARKA danışmanı Shaun Smith şirketlerin pazara pahalı reklam kampanyaları, CRM ve araştırmaların yanısıra müşteri servis eğitimlerine büyük yatırım yaparak girdikleri halde gelirlerinin düşebildiğini ve müşterilerini kaybedebildiklerini söyledi. Smith, konferans katılımcılarına müşteri deneyimini pozitif hale getirebilmeleri için şu önerilerde bulundu: ‘Müşteriyi avlamayın, markanıza çekin. Sadakat Kartı ile müşterinin şirketinize bağlanacağını sanmayın. Siz müşteriye sadık olun.’
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!