Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’den çıkan oyun şirketlerinin başarılarına her geçen gün bir yenisi ekleniyor. Önce Peak Games’in kart ve okey oyunları 100 milyon dolara satıldı. Sonra Gram Games, 250 milyon dolara oyun devi Zynga tarafından satın alındı. Görünen o ki Türkiye’deki oyun geliştiricileri yeni başarı hikâyeleri yazmaya devam edecek. Bunun en önemli adaylarından biri de baba-oğul, Metin Orhan Kaya ve Yiğit Bekir Kaya tarafından kurulan Cbilab. Şirketin geliştirdiği ManMade adındaki oyun, yapay zekâların hâkim olduğu 2050’nin dünyasında geçiyor. İstanbul Galata Kulesi ve Karaköy gibi ikonik mekanlardan geçen ‘ManMade’, kitlesel fonlamada destek topluyor. Geliştirilen oyunun en çarpıcı yanı ise sanal gerçeklik (Virtual Reality - VR) teknolojisinin kullanılması.
Her şeyin 2015 yılında kurulan Cbilab Akademi’nin içinden çıkan ‘Cbilab VR’ ile başladığını ifade eden Yiğit Bekir Kaya, “2015’de öğrencilerle başlayan sanal gerçeklik oyun yapma serüvenimiz en sonunda profesyonel bir oyun geliştirme ekibine dönüştü. İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nde yapay zekâ konusunda doktoramı yaparken, yapay zekânın geleceğimizi nasıl etkileyeceğini merak etmeye başladım. Gerçek hayatta yaptığımız seçimlerin hayatımızı etkilediği gibi yapay zekânın hakim olduğu bir dünyada da kararlarımızın nasıl sonuçları olacağını sanal gerçeklik oyunuyla kullanıcıların deneyimlerine sunduk” dedi. Startuplarının şu anda İTÜ ARI Teknokent’te video oyunu geliştirmesi ve sanal ve karma gerçeklik araştırması yaptığını anlatan Kaya, oyun sektöründe, özellikle atmosferiyle içine alan ve hikâyece zengin oyunlar geliştirmeye odaklandıklarını belirtti.
Bu fikirle ilk oyunları olan ‘ManMade’i geliştirdikleri ifade eden Kaya şunları anlattı:
GALATA VE KARAKÖY’DE GEÇİYOR
“ManMade, insan yapımı, yani yapay anlamına geliyor. Oyunumuz adını yapay zekâların hakim olduğu 2050’nin dünyasından alıyor. Oyun büyük çoğunlukla da İstanbul’da, kısmen de New York’ta geçiyor. İlk bölüm için Galata semti, Karaköy ve İstanbul Boğazı 2050’li yıllara uyarlandı. ManMade’de, baş karakterimiz, William Kaan Roberts’ın, daha önceki hayatında, günümüzdeki yapay zekâları geliştiren bir mimar iken gerçekleri görmesiyle nasıl kontrolünden çıkan yapay zekâlara karşı bir savaş verdiğini deneyimleyeceğiz. Oyuncular Kaan’ın ve diğer karakterlerin gözünden 2050’nin dünyasının, özellikle İstanbul’unun, nasıl bir dünya olacağını şimdiden yaşayabilecekler.”
Şu anda projelerinin ilk prototip demosunu hem sanal gerçeklik hem de PC için çıkartmış durumda olduklarını sözlerine ekleyen Kaya, Kickstarter’da kitlesel fon topladıklarını da anlattı. Kaya, “Kickstarter’da hedefimize erişmemizle birlikte, önümüzdeki yıl boyunca ManMade’i geliştireceğiz” dedi.
HEDEF GLOBAL BAŞARI
KAYA, global başarı hedeflediklerini belirterek, “Oyunu tasarlamaya başladığımız ilk günden itibaren hedefimizi, ülkemizi global arenada en iyi şekilde temsil etmek olarak belirledik. Türkiye’nin yanı sıra ABD, Avrupa ve Asya pazarlarındaki oyunculara ulaşarak, bu pazarlarda kalıcı olmak istiyoruz. Daha çok oyuncuya ulaşabilmek için oyunun dilini İngilizce tanımladık. Aynı zamanda da Türkçe alt yazı dil seçeneği bulunuyor. Sanal gerçeklik (HTC Vive, Oculus, Play Station VR), konsol (PlayStation 4) ve PC platformlarında yer alacak oyunumuz 16 yaş üzerindeki tüm oyunculara hitap ediyor. ManMade’in, başta İstanbul olmak üzere Türkiye’nin teknoloji merkezi olma imajını büyük ölçüde destekleyeceğine inanıyoruz” dedi.