Oluşturulma Tarihi: Haziran 19, 2009 00:00
Ünlü İtalyan tasarımcı Roberto Cavalli’nin adını taşıyan votkanın distribütörü Krug Investment, Türkiye pazarı için ortak arayışıyla İstanbul’a geldi. Türkiye’deki premium votka pazarının yüzde 10’una göz koyan grup, eğlence konsorsiyumu GEO aracılığıyla şimdiden beş aday grup ile görüştü.
İTALYAN tasarımcı Roberto Cavalli’nin adını taşıyan Roberto Cavalli Votkanın distribütörü Krug Investment, Türkiye pazarında birlikte faaliyet gösterebileceği ortak arayışı ile Türkiye’ye geldi. İstanbul’u ziyaretinde Cavalli’nin Türkiye distrübütörü olmak isteyen kulüp sahipleri ve büyük zincirler ile görüşen şirket, Türkiye premium votka pazarının yüzde 10’una göz koydu. Gece hayatının hızla geliştiği İstanbul’un kendileri için iyi bir pazar olacağını dile getiren Krug Investment ortaklarından Thorsten Waldbröl, "Burada kendimizi kendi evimizde gibi hissediyoruz. Gece hayatından global dostlarımızla buluşmamızı sağlayacak doğru ortağı arıyoruz" dedi.
İstanbul hızlı geliştiThorsten Waldbröl, şu an 15 ülkede tüketicisiyle buluşan Roberto Cavalli Votka’nın Türkiye’ye ilgi duyma nedenini şöyle açıkladı: "Türkiye çok enteresan bir pazar. İnsanlar hayattan zevk almayı çok seviyor ve iyi biliyor. Yurtdışında okuyan ve hayatın akışını orada gören çok sayıda Türk var. Özellikle son 10 yıldır İstanbul hızla gelişti. İnsanlar yeni şeylere açık. Bu nedenle biz de Türkiye pazarında yer almak istedik. İstanbul’da 15 milyon kişi var. 2 milyon kişi orta üstü gelirde. Bunların da küçük bir kısmı kulübe gidiyor ve gece eğleniyor. Bu nedenle rakamlara çok saplantılı değiliz. Büyük hacim gibi bir ısrarımız olmayacak."
Türklerin eski modayı içinde taşıyan ama ama moderni de seven bir yapıya sahip olduğunu ifade eden Waldbröl, şöyle devam etti: "Türkiye’de tanıştığımız klüp sahipleri çok dost. zaten asıl hedefimiz en iyi klüplerde ve en lüks otellerde yer almak. Asla marketlerde olmayacağız. Ancak çok iyi içki satışı yapan noktalar ile perakende satışımız da olabilir. Yeni olan herşey herkese heyecan veriyor. Roberto Cavalli Votka ile işlgilenen de çok sayıda kişi var. Şişesi Cavalli tarafından tasarlanan votka için şimdiden 5 grup ile görüştük. Fiyat da henüz belli değil. Türkiye’de alkollü içkiye uygulanan vergiyi biliyoruz ama alınamayacak bir fiyatla çıkmak gibi bir niyetimiz yok. Roberto Cavalli Votka’nın yurt dışında satış fiyatı 60
dolar."
GEO aracılığıyla geldi
Türkiye pazarına Türkiye’de farklı sektörlerden birçok firmanın bir araya gelip sinerji yaratmak için giren Türkiye’nin ilk eğlence konsorsiyumu GEO aracılığıyla gireceklerini ifade eden Thorsten, konuşmasını şöyle sürdürdü: "Biz fırsata yatırınm yapan girişimcileriz. Türkiye’ye de GEO adlı eğlence konsorsiyumun üyelerinden Gönül Pehlivan aracılığıyla geldik. Bizde işler hep böyle başlar. İşe ilk girişimiz de ’madem buluşup eğleniyoruz, bari bir gerekçemiz olsun’ diyerek başlamıştık. St. Tropez ve Paris’te birlikte olduğumuz arkadaşlarımız ile sadece buluşup eğlenmek için iyi bir gerekçe arayışı içindeyken alkol işine girdik. Gece hayatı, hayattan ve başarıdan zevk almak için bunu yapmaya başladık. Roberto Cavalli Votka işi de iki yıl önce böyle başladı."
Gayrimenkule gireceğiz ama Cavalli tasarlamaz
KENDİ varlıklarını kendisi yöneten bir şirket olarak Türkiye’de gayrimenkul sektörüyle de ilgilendiklerini dile getiren Thorsten Waldbröl, "Bu alanda da yatırımlarımız olacak. Çünkü özellikle İstanbul’da gayrimenkul fityatlarında çok büyük yükseliş bekliyoruz. Şu an Türkiye’de arsası olan Türk inşaat şirketleri ile ortaklık görüşmesi yapıyoruz. Buradaki projelerimizi Roberto Cavalli’ye tasarlatabileceğimizi sanmıyoruz. Çünkü Cavalli’nin gözü Miami’de Türkiye’ye de bir gün tasarım yapar belki."
Köpüklü votka yaptık şampanyayla yarışırız
ROBERTO Cavalli Votka’nın yanısıra kendi üretimi olan Saintcrystal Sparkling Vodka’yı da Türkiye’ye sokmak isteyen Thorsten Waldbröl, şöyle konuştu: "Roberto Cavalli’nin distrübütörü olmakla yetinmeyip kendi votkamızı tasarlamak istedik. Ama bunu yaparken dünyayı bir kez daha keşfetmekten kaçındık. Bir fark yaratarak köpüklü votka çıkardık. Bu yolla patlatılabilen votka ile şampanya deneyimini yaşatacağız."
Dünyada 130 milyar dolarlık votka içiliyor
KRİZ döneminde borsada emtialarda yaşanan keskin düşüşlere rağmen votkanın yüzde 30 yükseldiğini dile getiren Thorsten Waldbröl bunu kötü zamanlarda insanların dışarı çıkmak yerine evde de olsa daha fazla alkol almasına bağlıyor. Krug Investment, dünya voka pazarını rakamlarla şöyle açıklıyor:
Dünyada sert içki kategorisinin en popüler halkası votka. Votkanın bu kategorideki payı yüzde 20’yi buluyor.
Dünyada yılda 6-7 milyar şişe legal votka tüketiliyor.Bu da 130 milyar dolarlık bir pazar yaratıyor.