Güncelleme Tarihi:
Bu ritm atölyesi, Türkiye'de 1994 yılından bu yana faaliyet gösteren ilaç firması Boehringer Ingelheim'ın takım ruhunu geliştirmek amacıyla düzenlediği eğitim çalışmalarının bir parçası. Bir önceki "Değişim" teması etrafında şekillenen çalışmanın bu defaki sloganı "İletişim Anahtarımızdır" olarak belirlenmiş. Amaç, üst düzey yöneticilerden en alt kademedeki çalışana kadar herkesin, farklılığın ritmini yakalayıp çoksesliliğe uyum sağlaması.
Boehringer Ingelheim'ın İnsan Kaynakları Müdürü Ebru Aslan Aymen, bu eğitim çalışmasının mantığını şöyle açıklıyor: "Şirket içindeki her birim, birbirinden farklı. Tıpkı orkestrada olduğu gibi. Her enstrüman birbirinden farklı. Ana amaç çokseslilik. Bu çokseslilikten doğan ortak ritmi yakalamak. Yani farklılığın ritmini yakalamak."
BU BİR TÜR TERAPİ SAYILIR
Gelelim vurmalı çalgıların Türkiye'deki duayeni Okay Temiz'in 'orkestra elemanları' ile ilgili düşüncelerine. Bu tarz ritm atölyelerini defalarca yönetmiş Temiz. Hem Türkiye'de, hem de dünyanın çeşitli ülkelerinde.
Temiz'in deneyimlerine göre bu tip çalışmalar Türkiye'de özellikle ekonomik krizden sonra yaygınlaştı. "En üst düzeyden en alt düzeye bütün elemanları biraraya getirip enstrüman çaldırmak motivasyon sağlıyor. Bir anlamda terapi yerine geçiyor. Bir de şirket çalışanları birbirlerini tanıyorlar. Mesela satış bürosunda çalışan birinin bakış açısı muhasebe elemanından farklı. Böyle çalışmalarda birbirlerini anlamaya başlıyorlar. Aralarındaki iletişimin kalitesi artıyor."
Nazan Mengü (Antalya)