Güncelleme Tarihi:
RİSKLİ sektörlerde faaliyet gösteren şirketlerin sigorta teminatı bulamamasına yönelik kriz aşıldı. Hazine Müsteşarlığı, Olağandışı Riskler Yönetim Merkezi kurarak, Merkez’in yönetimini de 5 yıllığına GRC Howden Reasürans Brokerliği’ni verdi. Böylece, sigorta yaptırmakta sıkıntı yaşayan riskli sektörlerdeki şirketler, tesislerini sigortalatabilecek.
Bir süredir, başta çırçır fabrikaları olmak üzere kimya, kereste, mobilya, plastik sektörleri; sigorta şirketlerini, sigorta yapmamak, mevcut poliçeleri yenilememekle suçluyordu. Sigortacılar ise kimi işletmelerin hiçbir önlem almadıklarını, sık sık hasar yaşandığını belirtip, tesislerin büyük bir çoğunluğunun sigortalandığını ancak her türlü uyarıya rağmen önlem almayanlara teminat vermediklerini söylüyordu. Geçen yıl plastik sanayicileri, ‘aralarında anlaşıp sigorta yapmıyorlar’ gerekçesiyle sigorta şirketlerini Rekabet Kurumu’na şikayet etmiş; başlatılan inceleme sonucunda, rekabete aykırı bir durum olmadığına karar verilmişti.
Hazine, Olağandışı Riskler Yönetim Merkezi kurulmasına izin vererek, soruna köklü çözüm getirdi. Böylece, riskli işyerlerine teminat verecek ayrı bir sigorta havuzu oluşturuldu. Hazine, yeni kurulan Olağandışı Riskler Yönetim Merkezi’nin yönetimini 5 yıllığına GRC Howden Reasürans Brokerliği’ne verdi. Havuzunun reasürans teminatı ise İsviçre merkezli Swiss Reasürans ve Alman merkezli Hannover Reasürans tarafından sağlandı.
Olağandışı Riskler Yönetim Merkezi’nin kurulmasıyla sigorta şirketlerinden teminat bulamayan işyerleri, başta yangın olmak üzere tüm risklere karşı sigorta yaptırabilecek. Merkez, tek bir işyerine 20 milyon Euro’ya kadar sigorta teminatı verebilecek. Hasar durumunda ise ödemeyi yine Olağandışı Riskler Yönetim Merkezi yapacak. Oluşacak hasarı ise Swiss Reasürans ve Hannover Reasürans karşılayacak.
Nasıl sigorta yaptırılacak?
ŞİRKETLER önce bir sigorta şirketine müracaat edilecek. Sigorta şirketi, işyerini riskli görüp, tek başına sigorta yapamayacağına karar verirse; Olağandışı Riskler Yönetim Merkezi’ne yönlendirecek. Merkez’in uzmanları, işyerinde olası riskleri tespit etmek için inceleme başlatacak. İncelemeyle işyerinde eksiklik varsa öncelikle 6 aylık sigorta yapılacak ve eksiklikler bu süre içinde giderilecek. İşyerinin önlemleri alınca sonra poliçesi yenilenecek.