Güncelleme Tarihi:
Yılın son aylarında reklamlardan beklenen ticari geri dönüşün önemi artması ile Renault’nun medya ajansı olarak MEC, tüm dijital reklamları Renault satış döngüsüne katkıda bulunacak şekilde planladı. Bu duruma ek olarak 2016 programatik satın alımın yılı oldu; satışa dönen mecralar önem kazandı. Bunu otomatik yapabilen teknolojiler hayatımızdaki önemini arttırdı.
Yılın sonunda da normalde marka bilinirliği için kullanılan dijital radyo yayınları Spotify ile beraber programatik teknolojisine adım attı ve ilk kez MEC ile beraber programatik yayın gerçekleşti. Proje kapsamında 4 farklı hedef kitle için farklı reklam spotları oluşturuldu.
Deneme sürüşü formunu dolduranlar reklam hedeflemesinden çıkartıldı, potansiyel müşteriler ise tekrardan hedeflendi. Bu yayın ile beraber tıklama ortalamaları (CTR) normal yayınların iki katı oldu. MEC, Spotify global işbirliğinin sonucu olarak Renault ile bir “media first” kullanımı gerçekleştirdi.