A.A
Oluşturulma Tarihi: Şubat 16, 2012 17:02
Renault Grubu, 2011'de 42 milyar 628 milyon avro ciro, 2 milyar 139 milyon euro net kar elde ettiğini duyurdu.
Renault tarafından geçen yılın finansal sonuçlarına ilişkin yapılan açıklamaya göre, grubun cirosu önceki yıla göre yüzde 9,4 artış göstererek 42 milyar 628 milyon avroya yükseldi.
Ticaretteki dinamizm ile ürün çeşitliliğinin iyileştirilmesi sonucunda Otomobil biriminin ciroya katkısı 2010'a göre yüzde 9,4 artarak 40 milyar 679 milyon avroya ulaştı.
2010'da 1 milyar 99 milyon
euro (cironun yüzde 2,8'i) olan grubun faaliyet karı 2011'de 1 milyar 91 milyon avro (cironun yüzde 2,6'sı) düzeyinde gerçekleşti.
2010;da 396 milyon euro (cironun yüzde 1,1'i) olan Otomobil biriminin faaliyet karı 330 milyon avroya (cironun yüzde 0,8'i) yükseldi.
Satışlardaki artışın pozitif etkisi ( 455 milyon avro) ve monozukuri planı çerçevesinde maliyetlerin düşürülmesi ( 500 milyon avro), 509 milyon avro hammadde artışı, 199 milyon euro negatif kur etkisi ve 245 milyon avro olumsuz karma / fiyat etkisi gibi temel olarak dış kaynaklı faktörleri tamamen telafi etmedi.
Japonya'daki tsunami felaketine bağlı tedarik zorluklarının Otomobil biriminin faaliyet karı üzerinde yılın tamamında 200 milyon euro olarak tahmin edilen olumsuz etkisi oldu. Etkiler özellikle üretim, satış ve lojistiğin üzerinde görüldü.
Satış finansmanı biriminin Grubun faaliyet karına katkısı,
kredi artışı ve düşük risk maliyetinin etkisi altında 58 milyon avro artarak yeni bir rekorla 761 milyon euroya ulaştı.
Bağlı şirketlerin kara katkısı 2011 yılında artmaya devam etti ve 2010'da 1 milyar 289 milyon euro olmasına karşın Nissan'ın da etkisiyle 1 milyar 524 milyon euroya yükseldi.
Net kar, Ekim 2010'da AB Volvo'da bulunan B hisselerinin satışına bağlı 2 milyar euro değer artışı içeren 2010'daki 3 milyar 490 milyon euro'ya karşın 2 milyar 139 milyon euro oldu.
Grup payı net kar, 2 milyar 92 milyon euroya (
hisse başına 7,68 euro) yükseldi.
Renault, Renault 2016- Drive the Change stratejik planında belirlenen hedefe uygun olarak 2011 yılında Otomobil biriminde 1 milyar 84 milyon euro işletme nakit fazlası açıkladı. Bu durum, farklı krizlerin damgasını vurduğu (tedarik zorlukları, borçlar) ve belirsiz ekonomik ortamda işletme sermayesi ihtiyacının ve yatırımların çok ciddi şekilde yönetimiyle operasyonel karların korunmasından kaynaklandı.
Bu performans arka arkaya üçüncü yıldır, 31 Aralık 2011'de 1 milyar 136 milyon euro azalarak tarihi en düşük seviyesi 299 milyon euroya inen Otomobil biriminin net finansman borcunun azalmasına olanak verdi.
Renault 2016 - Drive the Change planında açıklanan politikaya uygun olarak, 2011'de Grup tarafından borsada işlem gören şirketlerdeki iştirakleri karşılığında alınan temettüleri temsilen hisse başına 1,16 euroluk temettüyü gelecek Hissedarlar Genel Kurulu'nun onayına sunacak.
2012 Hedef ve öngörüleri
Açıklamaya göre, 2012'de, dünya pazarının (Binek Ticari araç satışı) 2011'e göre yüzde 4 büyümesi bekleniyor. Pazarların bölgelere göre farklı gelişimleri 2012'de de devam edecek. Avrupa dışında, pazarlar özelikle Brezilya (yüzde 5) ve Rusya ( yüzde 8) büyümeye devam edecek.
Halen çok belirsiz olan ekonomik ortamda, global Avrupa pazarının yüzde 3 ila yüzde 4, Fransa pazarının ise yüzde 7 ila yüzde 8 dolayında daralması bekleniyor. Avrupa dışında uluslararası pazarların dinamizmi, önemli ürün lansmanları (Lodgy, Clio IV, Zoe,), yeni Energy motor gamı ve yeni tasarım kimliğinin ortaya konması ile Renault'nun Renault 2016 – Drive the Change planında belirlenen hedeflerle uyumlu olarak satışlarını artırmaya devam etmesi bekleniyor.
Renault Başkanı Carlos Ghosn, açıklamada yer verilen değerlendirmesinde, şunları ifade etti:
“Tüm çalışanlarının ortak çabası sayesinde Renault, yıl içerisindeki farklı krizlere karşı koyarak 2011 için belirlenen nakit fazlası hedefini aştı. Grubun Brezilya ve Rusya başta olmak üzere Avrupa dışında yüzde 19 oranında satış artışı, Avrupa dışındaki gelişimini ortaya koyuyor. 2012'de, bir yandan Renault markasının Fransa'daki liderliğini ve Avrupa'daki ikinciliğini korurken öte yandan Avrupa dışındaki satışlarımızın yüzde 43'lük payını geniş oranda aşmayı planlıyoruz.”