A.A.
Oluşturulma Tarihi: Şubat 02, 2006 16:04
Renault, taşımacılara yönelik yeni Renault Premium aracını pazara sundu.
Yeni aracın tanıtımı nedeniyle düzenlenen basın toplantısında konuşan Renault Trucks Türkiye Genel Müdürü Gino Costa, 2005'in Renault Trucks için çok başarılı bir yıl olduğunu belirterek, uluslararası pazarlarda yayılma politikasının ilk sonuçlarını geçen yıl almaya başladıklarını, 2003 yılına göre önceki yıl satışlarını yüzde 46 artıran Renault Trucks'ın 2005 yılında da bu gelişmeyi sürdürdüğünü bildirdi.
Costa, Türkiye'de 2004'te canlanmaya başlamış olan nakliye sektöründeki talebin daha da artarak yeni araç satışlarını tetiklediğini, geçen yıl 6 ton üzeri ticari araç pazarında yüzde 13 oranında artış gerçekleştiğini bildirdi.
2005 yılında Türkiye'nin dahil olduğu uluslararası pazarlarda Renault Trucks'ın satışının bir önceki yıla göre yüzde 19 artış gösterdiğini kaydeden Costa, şöyle devam etti: “Renault Trucks Türkiye, Renault Trucks'ın uluslararası pazarları içinde yüzde 15 gibi önemli bir paya sahip, 2005 yılının başında kendimize 2 bin adetlik bir satış hedefi koymuştuk. Renault Trucks Türkiye olarak 2 bin 13 adetlik satışla bu hedefe ulaşmış bulunuyoruz. Bu hedefi aşmak bizim için çok önemliydi. Bunu başardığımız için çok mutluyuz. Böylece 2004 yılına göre satışlarımızı yüzde 8 oranında artırmış olduk.”
Bayilerinin karlı olmasının öncelikleri arasında yer aldığını, bu nedenle geçen yıl bayilik yapısında iyileştirmeler yaptıklarını anlatan Costa, geçen yıl 500 bin avro değerinde eğitim merkezi açılışı gerçekleştirdiklerini kaydetti.
Costa, 2005 sonu itibariyle Renault Trucks'ın yaklaşık 40 Türk sanayi üreticisinden 540 bin adet parça satın aldığını, bu parçaların toplum cirosunun 31 milyon avro olduğunu ve burada önceki yıla göre yüzde 29 oranında artış sağladıklarını söyledi.
BÜYÜMEMİZİ SÜRDÜRMEYİ HEDEFLİYORUZ
Gino Costa, Renault Trucks Türkiye olarak büyümelerini sürdürmeyi ve pazar paylarını artırmayı hedeflediklerini belirterek, şunları kaydetti: “Şimdi Premium aracımızı yeniledik. Yeni Premium, uzun yol nakliye sektörünün ihtiyaçlarını eksiksiz karşılayacak. Bu yepyeni araç, Renault Trucks'ın uzun yol pazarındaki konumunu sağlamlaştıracak ve pazar payını yüzde 50 oranında artırmasını sağlayacaktır. Bu yıl Premium'dan çok başarı bekliyoruz. Bir ay içinde 200 adet yeni Premium siparişi aldık. Premium'un Türkiye'de üretilmesiyle ilgili bir şey düşünülmüyor. Belki başka araç... Eğer Avrupa Ortadoğu ve Afrika'daki üretim ve satışlarını artırmayı düşünüyorsak bu bölgede bir yatırım olması gerekiyor.” Basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Costa, Bursa'da düşündükleri yatırımla ilgili olarak, “Türkiye'de yapılacak bir yatırım gelişigüzel bir montaj fabrikası olmamalı, emin adımlarla ilerlemek istiyoruz. Uzun araştırma ve hesaplamalardan sonra bu tür bir yatırıma girebileceğimizi söyleyebilirim. Biz her zaman uzun vadeli düşünüyoruz. Sonunda bir gün gerçekleştireceğiz” diye konuştu.
Costa, bir soru üzerine, Kadir İnanır'ın Şubat ayı sonunda başlayacak ve kamyon şoförünü canlandıracağı yeni dizisinde magnum araçları kullanacağını bildirdi. Renault Trucks Türkiye Satış Direktörü Ömer Bursalıoğlu da, yeni Premium'da yüzde 5-6 fiyat artışı olduğunu belirterek, bu yıl bin 250 adet yeni Premium satmayı düşündüklerini bildirdi. Verilen bilgiye göre, tamamen yenilenmiş kabin, şasi ve aktarma organları Premium'u uzun yolu farklı ve zor kullanımlara uygun ticari araç haline getiriyor.
Teknik ve teknolojik yenilikler, yeni motor, yakıt tüketimini azaltması, yeniden tasarlanan ve konforlu bir yaşam alanı sunan kabin gibi özellikleriyle yeni Premium'un, uzun ve orta mesafeli taşımacılık sınıfında Renault Trucks'ın yenileşme sürecini tamamladığı belirtiliyor.