Renault’un yeni küçüÄŸü ile Mayıs’ta tanışacağız

Güncelleme Tarihi:

Renault’un yeni küçüğü ile Mayıs’ta tanışacağız
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 20, 2005 00:00

Renault-Nissan iÅŸbirliÄŸi sonucunda geliÅŸtirilen ‘B’ platformunda üretilen Modus, kompakt boyutlarına raÄŸmen güvenli ve çevreye saygılı oluÅŸuyla dikkat çekiyor. Mayıs ayı başında Türkiye pazarına sunulacak olan Renault Modus’un satış fiyatının 27 bin 500 YTL’den baÅŸlaması bekleniyor.Renault-Nissan iÅŸbirliÄŸi sonucunda geliÅŸtirilen ‘B’ platformunda üretilen Modus, Mayıs ayı başında Türkiye pazarına sunuluyor. Kompakt boyutlarıyla ÅŸehir içi kullanım düşünülerek geliÅŸtirilen Renault Modus, Bodrum-KuÅŸadası-Selçuk-Ä°zmir güzergahında düzenlenen bir test sürüşüyle basına tanıtıldı.Türkiye pazarında öncelikle 1.4 16v 100 bg ve 1.6 16v 115 bg olmak üzere iki benzinli motor seçeneÄŸiyle yer alacak Modus, 27 bin 500 YTL’den baÅŸlayan fiyatlarla satışa sunulacak. Ä°spanya’da üretilen Modus’un 1.5 dCi 80 bg dizel seçeneÄŸi ise 2005 yılının ikinci yarısında sunulacak.Geçen yıl yüzde 28 ile en çok geliÅŸme gösteren küçük kompakt otomobil segmentinde yer alan Modus’un, özellikle kadın sürücüler tarafından tercih edilmesi ve yıl sonuna kadar 2 bin 500 ile 3 bin adet arasında bir satış rakamına ulaÅŸması bekleniyor.Modus, farklı far dizaynı ve ön panjura yerleÅŸtirilmiÅŸ olan büyük Renault logosuyla dikkat çekiyor. Otomobilin silueti öne doÄŸru geniÅŸ bir açı ile konumlandırılmış ön cam ve akıcı çizgilerle biçimleniyor. Bu akıcılık dikiz aynaları, kapı kolları ve yuvarlak ÅŸekilli arka farların dizaynında da görülüyor. Renault logosu arka bölümde Modus monogramının üzerinde merkezi konumda bulunuyor.Renault Modus’da en büyük yenilik ‘Triptic’ adı verilen, orta koltuÄŸu yatırılabilir, sürgülü arka koltuk sırası... 170 milimetrelik bir ray üzerinde hareket eden bu koltuk sırasına ihtiyaca göre iki veya üç kiÅŸi oturabiliyor. Triptic koltuk, 1/3 ile 2/3 oranlarında yatırılabilmesinin yanı sıra tamamen katlanabiliyor. Bagaj hacmi ise, arka koltuk sırası en arkadayken 198 litre olup, koltuk sırası öne alındığı durumda 274 litreye kadar çıkabiliyor. Renault tarafından Megane II ile baÅŸlatılan otomobillerin ‘Kullanım Ömrü Boyunca Çevre Yönetimi’ yaklaşımı doÄŸrultusunda, Modus ağırlığının yüzde 95’i oranında geri dönüşebilme özelliÄŸine sahip. Modus ağır metallerin kullanımının kısıtlanması hakkındaki gelecekte çıkması beklenen bazı yasal zorunluluklara ÅŸimdiden uyum gösteriyor. Çevreye saygılı bir otomobil olan Modus sessizliÄŸiyle de dikkat çekiyor. Ses emisyonları yönünden Modus, üst segmentlerde saÄŸlanan ilerlemelerden yararlanıyor. Modus ses yalıtımı sayesinde, 71 dBA ile Avrupa BirliÄŸi normlarından 3 dBA az bir deÄŸer sergiliyor. Bu ise akustik gücün yüzde 50 oranında azaltılması anlamına geliyor.ÜÇ FARKLI MOTOR Türkiye pazarına sunulacak olan Modus versiyonlarının motor gamı şöyle sıralanıyor: 1.4 16v 100 bg, 1.6 16v 115 bg ve 1.5 dCi 80 bg. Manuel ÅŸanzımanla birlikte sunulan 1.4 litrelik benzinli motor, 5700 d/d’de 100 beygir güç üretirken, 4250 d/d’de maksimum 127 Nm’lik tork deÄŸerine ulaşıyor. Araç 100 kilometrede ortalama 6.7 litre yakıt tüketiyor. Megane II’de de kullanılan 1.6 litrelik benzinli motor ise 6000 d/d’de 115 beygir güç ve 4250 d/d’de 151 Nm azami tork üretiyor. Otomatik ÅŸanzımanın standart olarak bulunduÄŸu aracın ortalama yakıt tüketimi ise 7.7 litre.Bu yılın ikinci yarısında sunulması beklenen 1.5 dCi dizel motor ise 4000 d/d’de 80 beygir güç üretirken, 2000 d/d’de azami 185 Nm’lik tork deÄŸerine ulaşıyor. Aracın 100 kilometredeki ortalama yakıt tüketimi 4.6 litre. Modus ürün gamı ‘Authentique’ ve ‘Dynamique’ olmak üzere iki farklı donanım seviyesinden oluÅŸuyor. Modus 5 yıldızlı güvenlik sunuyorEuro NCAP tarafından gerçekleÅŸtirilen testler sonucunda Modus, toplam 37 puan üzerinden 32.84 puan ile küçük otomobiller segmentinde en yüksek not olan ‘5 yıldız’ı alan ilk otomobil oldu. Modus, Euro NCAP dahilinde çocuk koruması testinden de ‘4 yıldız’ aldı.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!