OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 20, 2005 00:00
Renault-Nissan işbirliği sonucunda geliştirilen ‘B’ platformunda üretilen Modus, kompakt boyutlarına rağmen güvenli ve çevreye saygılı oluşuyla dikkat çekiyor. Mayıs ayı başında Türkiye pazarına sunulacak olan Renault Modus’un satış fiyatının 27 bin 500 YTL’den başlaması bekleniyor.Renault-Nissan işbirliği sonucunda geliştirilen ‘B’ platformunda üretilen Modus, Mayıs ayı başında Türkiye pazarına sunuluyor. Kompakt boyutlarıyla şehir içi kullanım düşünülerek geliştirilen Renault Modus, Bodrum-Kuşadası-Selçuk-İzmir güzergahında düzenlenen bir test sürüşüyle basına tanıtıldı.Türkiye pazarında öncelikle 1.4 16v 100 bg ve 1.6 16v 115 bg olmak üzere iki benzinli motor seçeneğiyle yer alacak Modus, 27 bin 500 YTL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulacak. İspanya’da üretilen Modus’un 1.5 dCi 80 bg dizel seçeneği ise 2005 yılının ikinci yarısında sunulacak.Geçen yıl yüzde 28 ile en çok gelişme gösteren küçük kompakt otomobil segmentinde yer alan Modus’un, özellikle kadın sürücüler tarafından tercih edilmesi ve yıl sonuna kadar 2 bin 500 ile 3 bin adet arasında bir satış rakamına ulaşması bekleniyor.Modus, farklı far dizaynı ve ön panjura yerleştirilmiş olan büyük Renault logosuyla dikkat çekiyor. Otomobilin silueti öne doğru geniş bir açı ile konumlandırılmış ön cam ve akıcı çizgilerle biçimleniyor. Bu akıcılık dikiz aynaları, kapı kolları ve yuvarlak şekilli arka farların dizaynında da görülüyor. Renault logosu arka bölümde Modus monogramının üzerinde merkezi konumda bulunuyor.Renault Modus’da en büyük yenilik ‘Triptic’ adı verilen, orta koltuğu yatırılabilir, sürgülü arka koltuk sırası... 170 milimetrelik bir ray üzerinde hareket eden bu koltuk sırasına ihtiyaca göre iki veya üç kişi oturabiliyor. Triptic koltuk, 1/3 ile 2/3 oranlarında yatırılabilmesinin yanı sıra tamamen katlanabiliyor. Bagaj hacmi ise, arka koltuk sırası en arkadayken 198 litre olup, koltuk sırası öne alındığı durumda 274 litreye kadar çıkabiliyor. Renault tarafından Megane II ile başlatılan otomobillerin ‘Kullanım Ömrü Boyunca Çevre Yönetimi’ yaklaşımı doğrultusunda, Modus ağırlığının yüzde 95’i oranında geri dönüşebilme özelliğine sahip. Modus ağır metallerin kullanımının kısıtlanması hakkındaki gelecekte çıkması beklenen bazı yasal zorunluluklara şimdiden uyum gösteriyor. Çevreye saygılı bir otomobil olan Modus sessizliğiyle de dikkat çekiyor. Ses emisyonları yönünden Modus, üst segmentlerde sağlanan ilerlemelerden yararlanıyor. Modus ses yalıtımı sayesinde, 71 dBA ile Avrupa Birliği normlarından 3 dBA az bir değer sergiliyor. Bu ise akustik gücün yüzde 50 oranında azaltılması anlamına geliyor.ÜÇ FARKLI MOTOR Türkiye pazarına sunulacak olan Modus versiyonlarının motor gamı şöyle sıralanıyor: 1.4 16v 100 bg, 1.6 16v 115 bg ve 1.5 dCi 80 bg. Manuel şanzımanla birlikte sunulan 1.4 litrelik benzinli motor, 5700 d/d’de 100 beygir güç üretirken, 4250 d/d’de maksimum 127 Nm’lik tork değerine ulaşıyor. Araç 100 kilometrede ortalama 6.7 litre yakıt tüketiyor. Megane II’de de kullanılan 1.6 litrelik benzinli motor ise 6000 d/d’de 115 beygir güç ve 4250 d/d’de 151 Nm azami tork üretiyor. Otomatik şanzımanın standart olarak bulunduğu aracın ortalama yakıt tüketimi ise 7.7 litre.Bu yılın ikinci yarısında sunulması beklenen 1.5 dCi dizel motor ise 4000 d/d’de 80 beygir güç üretirken, 2000 d/d’de azami 185 Nm’lik tork değerine ulaşıyor. Aracın 100 kilometredeki ortalama yakıt tüketimi 4.6 litre. Modus ürün gamı ‘Authentique’ ve ‘Dynamique’ olmak üzere iki farklı donanım seviyesinden oluşuyor. Modus 5 yıldızlı güvenlik sunuyorEuro NCAP tarafından gerçekleştirilen testler sonucunda Modus, toplam 37 puan üzerinden 32.84 puan ile küçük otomobiller segmentinde en yüksek not olan ‘5 yıldız’ı alan ilk otomobil oldu. Modus,
Euro NCAP dahilinde çocuk koruması testinden de ‘4 yıldız’ aldı.Â
button