Renault Türkiye'de kamyon üretimini araştırıyor

Güncelleme Tarihi:

Renault Türkiyede kamyon üretimini araştırıyor
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 17, 2006 11:46

Renault Trucks Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Patrick Mosca, Türkiye'de üretim yapma konusunda araştırmalarını sürdürdüklerini, ancak tam olarak ne zaman ve hangi ilde üretim yapacakları konusunun henüz kesinleşmediğini bildirdi.

Haberin Devamı

Mosca, Türkiye'de otomotiv endüstrisinin çok güçlü şekilde yerleşmiş olduğunu, sadece montaj olarak değil, montajda kullanılan parçaların yani yan sanayinin de Türkiye'de çok gelişmiş olduğunu kaydetti.
Türkiye'de otomotiv endüstrisinin güçlü olmasından dolayı Türkiye'deki çalışmalarını sürdürdüklerini anlatan Mosca, şunları söyledi:

“Şu anda Türkiye'de zaten birçok Türk yan sanayii firmasıyla ilişkilerimiz başlamış durumda. Yurt dışındaki üretimlerde kullanılmak üzere Türkiye'den birçok yan sanayi parçasını zaten gönderiyoruz. Türkiye'de çok güçlü bir potansiyel var ve son yıllarda satışlarımızda büyük bir artış gerçekleşti. Şu an Türkiye'de bulunan ekibimiz sayesinde bu artışın daha da hızlanacağını düşünüyoruz.”

“YABANCI YATIRIMLAR ARTACAK”

Türkiye'de fabrika kurma kararlarının hatırlatılması üzerine Mosca, “Türkiye'de üretim yapma konusunda şu anda ekiplerimizle araştırmalarımızı sürdürüyoruz. Çalışmalarımız konusunda çeşitli alternatifler, hipotezler üretme aşamasındayız. Tam olarak ne zaman ve hangi ilde üretim yapacağımız konusu henüz kesinleşmedi” diye konuştu.

Haberin Devamı

Türk ekonomisinin çok iyi bir yolda ilerlediğini dile getiren Mosca, yabancı sermaye giriş eğiliminin kesinlikle devam edeceğini. aktararak, “Tabii burada reel ekonomideki yatırımların kesinlikle devam edeceğini düşünüyorum. Gerçek ekonomi olarak adlandırdığımız bölümdeki yatırımların devam edeceğini, hatta artacağını düşünüyorum” dedi.

“TÜRKİYE, SATIŞ SIRALAMASINDA 5. SIRADA YER ALIYOR”

Renault Trucks olarak en fazla satışı Fransa'da gerçekleştirdiklerini anlatan Patrick Mosca, satışları ağırlıklı olarak Batı Avrupa'da gerçekleştirdiklerini, Fransa'dan sonra en fazla satış yaptıkları ülkelerin sırasıyla İspanya, İtalya, İran ve Türkiye olduğunu vurguladı.

Mosca, Avrupa'daki pazar paylarının yüzde 12 olduğunu, geçtiğimiz yıl satış yaptıkları bütün ülkelerde bir artış kaydettiklerini ifade etti.

“ÇİNLİ MSENG GRUBUYLA MOTOR ÜRETİMİNDE ORTAKLIK YAPTIK”

Patrick Mosca, üretimlerini gerçekleştirdikleri fabrikalara ilişkin şu bilgileri verdi:

Haberin Devamı

“Şu anda üç tane fabrikamız var. Bunlar Fransa'da yer alıyor. Bourg en Bresse'de uzun yol kamyonlarımızı, inşaat kamyonlarımızı ve dağıtım kamyonlarımızı üretiyoruz. Blainville fabrikamızda medium kamyonları ve kabinlerimizi üretiyoruz. Limoges'de ise askeri kamyonlarımızı üretiyoruz.

Fransa'daki üretimimiz dışında dünyada montaj yaptığımız fabrikalarımız mevcut. Buralarda diğer ülkelerde üretilen parçaları bir araya getiriyoruz. Montaj fabrikalarımız Fas, Güney Afrika, Uruguay, İran ve Tayvan'da bulunuyor.”
Çin'deki şubeleri aracılığıyla ticari aktiviteler yürüttüklerini, Fransa'dan ithal edilen kamyonları sattıklarını anlatan Mosca, “Şu anda Çin'de Renault'tan gelen kamyonlara paralel, aynı zamanda Çin'in en büyük ikinci kamyon üreticisi olan Mseng grubuyla motor üretimi üzerinde bir ortaklık yaptık. Bu üretilen motorlar Çin'deki Dong Feng Motors marka araçlara takılıyor” diye konuştu.

“İSTANBUL'DAN ÇOK ETKİLENDİM”

Mosca, Türkiye'yi ilk kez ziyaret ettiğini belirterek şöyle konuştu:

Haberin Devamı

“İstanbul'dan çok etkilendim, bu şehrin, bu ülkenin dinamizminden çok etkilendim. Çok eğlenceli, hoş bir şehir. Renault Trucks için Türkiye'de çok büyük bir gelecek görüyorum ve çok büyük bir büyüme potansiyeli gördüğümü söyleyebilirim Türkiye için... İşte bu sebeple İstanbul'da Renault Truck'ın ilk ticari seminerini organize etmeye karar verdik ve bu seminere dünyanın her tarafından 40 ülkeden temsilci katıldı. Katılan herkes özellikle misafirperverliğinizden çok etkilendi.”

“FAİZ VE İHRACAT KONUSUNDAKİ ÖNLEMLER ÇOK FAYDALI OLDU”

Renault Trucks Türkiye Genel Müdürü Gino Costa ise Türkiye'de 2005 yılında 2 bin 13 adet kamyon sattıklarını kaydederek, “Bu yılki hedefimiz ise bu rakamı yüzde 15 oranında arttırmak. Bu rakama ulaşmak için doğru yolda olduğumuzu söyleyebilirim” dedi.

Haberin Devamı

Costa, Türk ekonomisinin genel görünümü hakkında şu yorumu yaptı:

“Bence şu anda Türkiye ekonomisinin durumu çok açık ve gözü de çok açık. Yerli para biriminin değer kaybının ardından uzun vadede ekonomideki gelişmede bir etkilenme olacağını, 2001 krizine benzer
bir durum olacağını düşünmüyoruz. En son olarak hükümet tarafından faiz oranları ve ihracat için alınan önlemlerin, yani Merkez Bankası'nın aldığı önlemlerin bu açıdan çok faydalı olduğunu düşünüyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!