Alper YOLDAŞ / BURSA
Oluşturulma Tarihi: Nisan 05, 2006 00:00
Fransız Renault ve Türkiye birlikteliğininin 37 yıldır sürdüğünü belirten Oyak Renault Genel Müdürü Alain Gabillet, "Renault ile Türkiye arasındaki yaşanan bir ’love story’dir (aşk hikayesi). Birlikteliğimizde tatlı ve sıkıntılı anlar oldu. Ama 37 yıldır Türkiye’ye sadık kaldık" dedi.
OYAK Renault Genel Müdürü Alain Gabillet, Renault ve Türkiye birlikteliğinin 37 yıldır sürdüğünü belirterek, dünya tarihinde bu kadar uzun süreli ve her geçen gün artan bir performans gösteren ortaklıkların sayısının az olduğunu söyledi. Türkiye’ye duydukları güvenin en belirgin göstergesinin zor günlerde bile devam eden yatırımlar olduğunu dile getiren Gabillet, "Renault ile Türkiye arasındaki yaşanan bir ’love story’dir (aşk hikayesi). Uzun birlikteliğimizde tatlı ve sıkınlı anlarımız oldu. Ama biz 37 yıldır Türkiye’ye sadık kaldık. En zorlu dönemlerde bile Türkiye’ye olan güvenimizi hiç yitirmedik. Bu dönemdeki işbiliğimiz çok nadir bulunan ve kárlı bir işbirliği oldu" diye konuştu. Avrupa’da ’2006 yılının otomobili’ seçilen yeni Clio, Türk tüketicileri ile ilk kez Bursa Oto Show Fuarı’nda buluştu.
MERKEZE OTURDUK: Alain Gabillet, Türkiye’nin Renault grubunun stratejisinde önemli bir yeri bulunduğuna işaret ederek, "Bursa’daki fabrika sadece Türkiye pazarı için kurulmuştu. 10 yıl önce, Oyak Renault, Renault Grubunun doğudaki tek tesisi, doğudaki sınırıydı. Bugün ise Oyak Renault ve Türkiye merkezde, Avrupa’da. Oyak Renault, artık kendini batıya göre konumlandırmıyor çünkü kalite, maliyet ve yatırım konusunda rekabet doğuya kayıyor" dedi. "Türkiye, Renault’un en doğusundaydı, artık merkeze oturdu" diyen Gabillet, şöyle devam etti: "Bugün Oyak Renault olarak bütün dünyayla rekabet ediyoruz. Renault, Rusya ve İran’da üretime geçti. Çin’de ise üretime hazırlanıyor. Bütün bu gelişmelerin ışığında Türkiye, buradaki rekabetin merkezi oluyor."
150 MİLYON EURO DAHA: Gabillet, Türkiye’de yatırıma devam edeceklerini vurgulayarak, "Bursa’daki fabrikamıza 1993-2005 yılları arasında 900 milyon Euro yatırım yaptık. 2000-2005 yılları arasındaki yatırım tutarımız ise 450 milyon Euro’ya ulaştı. En yeni modelimiz Clio için ise 216 milyon Euro yatırım yaptık. Bu dönemde çok derin bir ekonomik kriz yaşadık. Ama Türkiye’ye güvenmeye devam ettik. Bu yıl ise toplamda 150 milyon Euro’luk ek yatırım yapacağız" diye konuştu.
5 bin 500 çalışanımız hem üretiyor hem de deniyorOYAK Renault Proje Direktörü Murat Taşdelen, bir otomobilin üretim aşamasına gelinceye kadar geçen süreci ve bu süreçte geçilen etapları anlattı. Taşdelen, otomobil üretirken sadece yatırım ve teknolojinin yeterli olmadığını belirterek otomobile ruhunu katan insanın önemine dikkat çekti. Bu amaçla farklı metodlar uyguludıklarını söyleyen Taşdelen, "Bunlardan biri de ’Üretiyorum, Deniyorum’ operasyonu. Operasyon kapsamında, 5 bin 500 Oyak Renault çalışanı, 3 ay boyunca 18 araçtan oluşan yeni Clio filosundaki otomobillerle deneme sürüşü yapıyor ve ürettikleri otomobilleri müşteri gözüyle deneyip, düşüncelerini doldukları anketle bize aktarıyor" diye konuştu.
Yeni Clio ile Oyak Renault’da birçok ilke imza attık YENİ Clio ile Oyak Renault’nun pek çok ilke imza attığını belirten Murat Taşdelen, "Oyak Renault’nun, projeye resmi olarak başladığı tarihten bugüne ilk prototiplerin üretimi, otomobilin fabrikaya giriş etabı, ön seri onaylarının alınması, üretim onayının alınması gibi projenin tüm etapları sözleşmede öngörülen tarihlerden önce gerçekleşti. Yeni Clio ile Oyak Renault tarihinde ilk kez bir modelin hem 5, hem de 3 kapılı hatchback versiyonları aynı anda üretiliyor. Oyak Renault tarihinde ilk kez bir model yılda toplam 150 bin adet üretim kapasitesi öngörülerek devreye alındı" diye konuştu. Taşdelen, 2006 yılında, 90 bin adet yeni Clio üreteceklerini ve bunun yüzde 90’ından fazlasının ihraç etmeye planladılarını da sözlerine ekledi.