Renault: Sektörde bu yıl geçen yıla göre yüzde 8-10'luk bir düşüş oldu

Güncelleme Tarihi:

Renault: Sektörde bu yıl geçen yıla göre yüzde 8-10luk bir düşüş oldu
Oluşturulma Tarihi: Kasım 22, 2007 11:31

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, otomotiv sektöründe bu yıl, geçen yıla göre yüzde 8-10'luk bir düşüş söz konusu olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

 Aybar, bu yıl otomotiv sektörünün tahmin edilen rakamlarla geliştiğini belirterek, “Bu yılı binek ve ticari otomobillerde sanıyorum 550-560 bin toplam satış ile tamamlayacağız” dedi.

Sektörde bu yıl geçen yıla göre yüzde 8-10'luk bir düşüş söz konusu olduğunu, ancak bunu önceden tahmin ettikleri, öngördükleri için bir sürpriz olmadığını ifade eden Aybar, “Bu düşüş bizim için bir sürpriz değil, normal karşılıyoruz. Önemli olan ani değişikliklerle makro ekonomik dengelerin etkilenmemesi, dolayısıyla sektörün bundan darbe almaması” diye konuştu.

Aybar, otomotiv sektörü iç pazarında, Türkiye'nin ekonomik büyümesiyle doğru orantılı bir gelişmeyi görmenin henüz mümkün olmadığına işaret ederek, şunları söyledi:
“Bunun için istikrardan başka faktörleri de devreye sokmak gerekiyor. Ama her şeyden önce 2003 yılından beri Türkiye bir istikrar içinde. Sektörde bunun getirdiği bir denge var. Sektörde geçen yıl mayıs ayında bir çalkalanma olmuştu. Bu durum yüzde 30 daralmaya neden olmuştu. Çalkantıdan sonra yeniden toparlanma sürecine girdik, şu an o süreç devam ediyor. Ancak, henüz 2006 yılında çalkalanma olduğu andaki seviyeye gelmiş değiliz. Doğal olarak bu zaman alıyor.”

ARAÇ SATIŞLARININ YÜZDE 70'İ KREDİYLE

Aybar, Türkiye'de faizlerin yüksek olduğunu, araç satışlarının yüzde 70'inden fazlasının krediyle yapıldığı otomotiv sektöründe faizlerin çok önem taşıdığını bildirdi.

Haberin Devamı

Aybar, “Faizler ne kadar düşük olursa satışların artma şansı o kadar çok olur. Elbette ki satışa etki yapacak başka etkenler de var. Örneğin vergiler. Araçları alırken çok yüksek vergiler ödeniyor. Bunların AB standartlarına gelmesi için ümitle, istikrarlı bir şekilde girişimlerimizi sürdürüyoruz. Umuyorum ki Türkiye'nin büyümesi sürdükçe, daha çok istikrar hakim oldukça bu konu Türkiye'nin gündemine mutlaka gelecektir” dedi.

BU YIL 800 BİN ARAÇ İHRAÇ EDİLDİ

İç pazar satışlarında gelişme olmasa bile, ihracatta çok iyi bir seviyede olunduğuna dikkati çeken İbrahim Aybar, bu yıl, üretilen 1 milyon 100 bin araçtan 800 bininin ihraç edildiğini, hedefler istikrar içinde seyretmeye devam ettikçe, 1.5 milyon aracın üretildiği, 1 milyon aracın ihraç edildiği günlerin çok yakın olduğunu söyledi.

Aybar, geçen yıla göre daralmayı gördükleri için bu yılki hedeflerin tutturulduğunu, gelecek yıl ise bu yılın ayarında, belki yüzde 5 yukarıya çıkacak bir hedef öngördüklerini bildirdi.

Türkiye'nin global bir ekonominin merkezi, dünyada otomotiv üssü haline geldiğini ifade eden Aybar, “Dolayısıyla Türkiye'de yabancı araç da bulunacak, Türkiye'de üretilen araçlar da her ülkeye gidecek. Önemli olan, Türkiye'de daha üstün teknoloji ile kaliteli araç üretmek ve satmak” diye konuştu.

UCUZ OTOMOBİL SÖYLEMİ

Türkiye'nin yakın zamanda ilk 10 ekonomi içine girmeyi hedeflediğini kaydeden Aybar, “Dolayısıyla bizdeki standartlar gittikçe yükseliyor. Bu nedenle standartlara uymayan araçlar Türkiye'ye giremez. Uzak diyarlardan gelecek olan markalar, belirli ucuzlukta yapılsa dahi bu standartları karşılamaları lazım. Bunları karşılayamayacak olan zaten giremeyecektir” dedi.

İnsanların araç satın alırken, sağlam, albenisi olan, kaliteli olanı seçtiklerini, hiçbir zaman satış sonrası ve organizasyon hizmetlerinde yeterliliği, güveni olmayan bir markanın Türkiye'de gelişmesinin mümkün olmadığını vurgulayan Aybar, “Bizim sektörde insanımız otomobili yatırım aracı olarak görüyor. Otomobilin ikinci elinin yüksek fiyatta olması lazım. Vatandaş aracını satışa çıkardığı zaman değerini bilmek ister. Alacağı aracın ikinci el piyasası yoksa ucuz da olsa vatandaş onu almaz. İkinci el değeri yüksek olanı tercih eder” diye konuştu.

RENAULT'UN HEDEFLERİ

İbrahim Aybar, Renault olarak gelecek yıl da geçmiş yıllarda olduğu gibi iddialı olduklarını dile getirerek, şunları kaydetti:
“Önceki yıldan beri her ay bir modelimizi getirme geleneğimizi sürdüreceğiz. Renault olarak binek otomobilde tartışmasız liderliğimiz var. Önümüzdeki 3 yıl içinde Renault olarak 26 yeni model öngörülüyor. Bunların ilk 8'ini gelecek yıl Türkiye'de göreceğiz. Bunların etkisiyle çok iyi ve hızlı bir performans göstereceğiz. Renault çok satan otomobillere sahipse, ülkedeki 450 çeşit otomobil içinde sadece 'Megane Sedan' ve 'Clio Sembol' en çok satan otomobiller ise bunlar en ucuz oldukları için değil kaliteli ve arkalarında güçlü bir hizmet ağı olduğu içindir. Türkiye'de insanlar buna bakar.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!