Güncelleme Tarihi:
Renault açıklamasına göre, grubun 3 markası Renault, Dacia ve Renault Samsung Motors satışlarını artırdı. Avrupa'da, binek otomobil ve ticari araçlar toplamında Renault, bir sıra yükselerek pazarın 2. markası ve pazar payını en çok artıran marka olurken, ticari araçta ise yüzde 15,9 pazar payına ulaştı.
Binek ve ticari araçta Renault Grubu, yüzde 3,7 pazar payına ulaşırken, yüzde 11,8 büyüyen dünya pazarında grup satışlarını yüzde 14 artırarak 2 milyon 625 bin adedin üzerine çıkardı.
Binek otomobilde Renault Grubu, yüzde 4,4 pazar payı kaydederken, yüzde 10,6 büyüyen dünya pazarında grup, satışlarını yüzde 12,8 artırarak 2 milyon 293 bin adedin üzerine çıkardı.Avrupa'da yüzde 3,6 küçülen pazarda grup, pazar payını 1,1 puan artırarak yüzde 10,7'ye, satışlarını ise yüzde 7,4 artırarak 1 milyon 642 bin adede yükseltti. Avrupa dışında grup, dinamik pazarlarda büyümesini sürdürdü. Grubun satışları yüzde 26 artarak 983 bin adede yükseldi.
Renault markası 2009'a göre satışlarını yüzde 14 artırdı ve dünya pazarından yüzde 3 pay aldı.
Dacia markası geçen yıl 2009'a göre satışlarını Avrupa'da yüzde 12 artırarak pazar payını yüzde 1,6'ya çıkarırken, markanın Fransa'da pazar payı 1,6 puan artışla yüzde 4'e yükseldi.
TÜRKİYE 7. BÜYÜK PAZAR
Renault açıklamasına göre, grubun en büyük 15 pazarı toplam satışların yüzde 83'ünü oluşturdu. Geçen yıl sonu itibariyle Almanya'nın dışında 14 ülkede pazar payları artış gösterdi. Fransa'da satışlarını yüzde 6,1 artıran grubun bu ülkede pazar payı 1,7 puan artarak yüzde 27,9'a çıktı.
Grup, geçen yıl Fransa'da 744 bin 549 adet, Almanya'da 171 bin 482 adet, Brezilya'da 160 bin 303 adet, Güney Kore'de 155 bin 697 adet, İtalya'da 140 bin 777 adet, İspanya'da 124 bin 813 adet satış gerçekleştirdi. Türkiye ise İspanya'nın ardından 113 bin 380 adet satış ile Renault Grubu'nun 7. büyük pazarı oldu.
AMERİKA, ASYA-AFRİKA BÖLGELERİ
Renault Grubu, Brezilya pazarında yüzde 36,4 artışla 160 bin 300 adedin üzerine çıkararak yeni bir satış rekoru kırdı. Grup yılın ikinci yarısında 1,1 puanın üzerinde artışla yüzde 4,8 pazar payına ulaştı. Arjantin'de, Sandero, Logan, yerli olarak üretilen ve 2010'da tanıtımı yapılan Fluence satışlarının başarısıyla grubun pazar payı artı 0,6 puan artışla yüzde 13'e yükseldi.
Güney Kore, Renault Samsung Motors markası ile 156 bin adetle tarihi satış rekorunu kırarak yüzde 10,1 pazar payına ulaştı ve grubun en büyük 4. pazarı oldu.
İran'da, Megane 2 ve Logan'la satışlar yüzde 25,2 arttı ve pazar payı 0,4 puan yükselişle yüzde 3,1'e çıktı.
Türkiye'de yüzde 35,1 büyüyen pazarda Renualt Grubu, satışlarını yüzde 37,8 artırdı. Pazar payı ise Fluence ve Megane sayesinde 0,3 puan artarak yüzde 15,1'e ulaştı.
Romanya'da büyük oranda düşüş gösteren pazarda grup, pazar payını 4 puan artırarak yaklaşık yüzde 40'a çıkardı. Cezayir, 5,7 puan pazar payı artışıyla rekor satış sergiledi. Fas'ta, grup yüzde 34 ile tarihi bir pazar payına ulaştı. Renault Grubu Rusya'da ise yüzde 30 büyüyen pazarda satışlarını yüzde 33,5 artırdı.
2011 SATIŞ BEKLENTİLERİ
Açıklamaya göre, 2010'a kıyasla yüzde 4 büyümesi beklenen 2011 dünya pazarında grup, Avrupa dışındaki dinamik pazarlarda büyüme sürecini sürdürecek. Grup, global olarak aynı düzeyde kalmasının beklendiği Avrupa pazarında (yüzde 0-2 arasında) konumunu pekiştirecek.
Ticaret ve Ticari Araçlar Genel Müdür Yardımcısı Jerome Stoll, yaptığı değerlendirmede, 2011'e iki önemli konunun damgasını vuracağını belirterek, “Bütün markalarımızdan destek alarak uluslararası pazarlardaki büyüme sürecimizin hızlanması ve yılın ikinci yarısından itibaren elektrikli araçlar gamının tanıtımı” ifadesini kullandı.