Güncelleme Tarihi:
CLIO 4’ün sadece Bursa’da üretilmesi planıyla Fransa ve Türkiye arasında yaşanan krizde son noktayı Renault CEO’su Carlos Ghosn koyacak. Renault tarafından yapılan açıklamada Carlos Ghosn’un Flins fabrikasıyla ilgili daha önceki sözleri anımsatılarak, “Ghosn, Flins’te elektrikli araç üretimi fabrika kapasitesini tamamen dolduruncaya kadar Clio üretiminin devam edeceğini açıklamıştı” dedi. Ghosn’un bu değerlendirmesi büyük önem verdiği Türkiye’ye daha fazla yüklenilmemesi gerektiğini ortaya koydu. Renault’un bu açıklamasının ardından Carlos Ghosn’un cumartesi günü Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy’yle görüşeceği açıklandı.
Flins elektrik üssü olacak
Renault’dan kriz yaratan Clio 4’ün üretimiyle ilgili olarak dün geceyarısı yapılan açıklamada, modelin 2013’te yenilenmesi ile ilgili olarak halen birkaç farklı senaryonun inceleme aşamasında olduğu ve kesinleşmiş hiçbir kararın bulunmadığı bildirdi. Clio’nun Türkiye’ye kaydırılmasıyla sıkıntı yaşanacağı belirtilen Flins fabrikasının elektrikli araç üretim üssü olacağı kaydedilen açıklamada, şunlar dile getirildi: “Renault, geçtiğimiz yıl Clio modelinin üretim merkezlerinden biri olan Flins’te 140 bin adetin üzerinde Clio 2 ve 3 üretti. 5 Kasım 2009’da Fransa Sanayi Bakanı M. Estrosi’nin ziyareti sırasında Carlos Ghosn tarafından açıklandığı gibi, Flins fabrikası elektrikli araçlarda Renault’un Fransa’daki mükemmellik üssü olacak. Elektrikli Zoe ZE, bir batarya fabrikası ve bir geri dönüşüm merkezi ile fabrikanın gelecekteki faaliyetleri garanti altına alındı.”
2011’de Zoe üretilecek
2012 yılında satışa sunulacak olan elektrikli araç Zoe’nin üretiminin Eylül 2011’de Flins’te başlamasıyla birlikte, fabrikanın 2015 yılında Renault elektrikli araçlarının yüzde 60’ından fazlasını üretir hale geleceğinin kaydedildiği açıklamada, buna bir de CEA ve FSI ile işbirliği halinde bir batarya üretim fabrikasının ve bir geri dönüşüm merkezinin kurulmasının ekleneceği kaydedildi.
Devletin hissesi var
Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy’nin, CEO’su Carlos Ghosn’a cumartesi günkü görüşmede Renault’taki devlet hisselerini anımsatması bekleniyor. Sarkozy’nin ilk etapta devletin firmadaki 6 yönetim kurulu üyeliği hakkını isteyeceği dile getiriyor.
Türkiye 1400 Euro ucuz
RENAULT, yaptığı açıklamada şu hesabı ortaya koydu:
* Bir aracın rekabet gücü, ticari başarısını sağlamada temel unsurlardan biridir. Dolayısıyla, rekabet gücü endüstriyel tahsis kararlarında belirleyici bir faktör olacak.
* 2008 Ocak ayındaki Fransa Otomotiv Genel Durum Değerlendirme Toplantısında, 14 bin Euro’ya satılan bir araç için Doğu Avrupa’da (Türkiye de dahil) tasarlanan ve üretilen bir araç ile Fransa’da tasarlanan ve üretilen aynı araç arasında 1400 Euro’luk yüzde 10 maliyet farkı gözlemlendi.
* Bu rakamın 400 Euro’su ücret farklarından, 250 Euro’su ücret üzerinden alınan yerel vergiden (o tarihten bu yana Fransız hükümeti bu vergiyi kaldırmayı kararlaştırdı) ve 750 Euro’su sosyal katkı/kesintilerden oluşuyor.
Clio krizi Türkiye’yle çıktı İspanya ve Slovenya’yı vurdu
RENAULT’nun Operasyonlardan sorumlu Genel Müdürü Patrick Pelata, İspanya ve Slovenya’daki Clio üretimlerini de durduracaklarını söyledi. Pelata, Türkiye’deki üretime yönelik bir kararın henüz verilmediğini çünkü karar vermek için uygun bir zaman olmadığını belirtti. 2009 Ocak-Haziran döneminde 8 bin Clio’nun banttan indiği İspanya Valladolid fabrikası, İspanyol ve Portekiz pazarlarına araç üretirken, Slovenya’daki Novo Mesto fabrikasında ise 2009 yılının ilk 6 ayında, Clio II modelinden 17 bin adet üretilmişti.
Estrosi: Fransa’da satılan Renault burada üretilir
SARKOZY-Ghosn görüşmesi öncesi dün Renault’nun Operasyonlardan sorumlu Genel Müdürü Patrick Pelata ile bir araya gelen Fransa Sanayi Bakanı Christian Estrosi, Clio 4’ün Türkiye’de üretilmesine izin vermeyeceklerini söyledi. Estrosi, “Fransa’da satılacak Renault’lar, Fransa’da üretilecek. Cumhurbaşkanı da, Başbakan da benimle aynı fikirde” dedi. Pelata ise “Ne olursa olsun Renault Flins’te Clio üretimi sürecek” teminatını verdi.