A.A.
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 13, 2009 17:37
Renault, elektrikli araç prototipi Kangoo be bop Z.E.'yi tanıttı.
Renault'tan yapılan açıklamaya göre, halen geliştirilme aşamasında olan geleceğin seri modellerine çok yakın bir teknolojiye sahip araç, Temmuz ayından itibaren Avrupa turuna çıkacak ve araçla test sürüşleri yapılacak.;
Açıklamada, 2011 yılında, herkes için erişilebilir nitelikte Renault elektrikli araçlarının kitlesel satışına başlanacağı, Renault-Nissan İttifakının sıfır salınımlı araçların kitlesel satışında liderliği hedeflediği bildirildi.
Kangoo be bop Z.E.'de, araçta enerji yönetiminin optimizasyonu için Paris Otomobil Fuarında tanıtımı yapılan kavram model Z.E. Concept gibi, önde ve arkada düşük enerji tüketimli LED'li far ve lambalar yer alırken, enerji tasarrufu amacıyla, aracın aerodinamik yapısı belirgin şekilde iyileştirildi.
Kangoo be bop Z.E. kullanım aşamasında sıfır salınımlı yüzde 100 elektrikli bir araç özelliği taşırken, devir hızı 12000 D/D'ye kadar çıkabilen bir elektrik motoru ile donatıldı. Bu motorun termik motorların çok üzerinde, yüzde 90 gibi yüksek bir enerji randımanı sergilediği belirtildi.
Kangoo be bop Z.E.'nin elektrik motoru, termik motorlarda alışılagelmiş şekilde bulunan vites kutusunun yerine geçen bir redüktör ile eşleştirilirken, elektrik enerjisi motora, motorun beslenmesini sağlayan bir kesintisiz güç kaynağı içeren bir güç elektroniği birimiyle aktarılıyor.
Kangoo be bop Z.E'de, 2007 Nisan ayında kurulan Nissan–NEC ortak girişimi AESC (Automotive Electric Supply Corporation) şirketi tarafından üretilen kompakt ve yenilikçi lityum-iyonlu aküler kullanılıyor.
Kompakt lityum-iyonlu aküler grubu aracın iç mekan düzenlemelerinin optimize edilmesine ve her türlü uygulamanın gerçekleştirilmesine olanak verirken, aracın döşemesi altına yerleştirilen akü, iç mekana ve bagaja olumsuz etkide bulunmuyor.
Yaklaşık 100 kilometrelik bir menzil sunan Kangoo be bop Z.E, pazara sunum sırasında 160 kilometrelik bir menzile olanak verecek.
Öte yandan, lityum-iyonlu akülerin geri dönüştürülebilir olduğu, Renault-Nissan İttifakı çerçevesinde otomobil akülerinin geri kazanımına yönelik süreçler ve kanallarla ilgili çalışmalar yapıldığı bildirildi.
Kangoo be bop Z.E, aracın önünde sağ farın yanında kapaklı bir bölüm içinde yer alan MarechalTM tipi bir priz ile kablonun öbür ucunda altyapı tarafına bağlanan standart bir priz yardımıyla şarj oluyor.
Bu priz iki farklı şarj tipine olanak veriyor:Ev tipi 10A veya 16A 220V priz ile klasik şarj, aracın 6 saat ile 8 saat arasında şarj edilmesini sağlıyor. Trifaze 32A 400V priz ile hızlı şarj biçimi ise Kangoo be bop Z.E;nin aküsünün yaklaşık 30 dakikada yüzde 80 oranında şarj edilmesini sağlıyor.
Renault-Nissan İttifakı'nın sıfır salınımlı araçların kitlesel satışında liderliği hedeflediği, ittifakın dünyanın her yerinde elektrikli araçların kitlesel kullanımını yaygınlaştırmak amacıyla hükümetler, belediyeler, enerji kurumlarıyla işbirlikleri ve ortaklıklar kurduğu, bugün itibariyle, İttifak 24 işbirliği anlaşması imzaladığı bildirildi.
Tamamen elektrikli ilk Nissan modeli 2010 yılında ABD ve Japonya'da satışa sunulurken Nissan, 2012 yılından itibaren elektrikli araçlarını dünya ölçeğinde kitlesel olarak pazarlayacak. Renault ise tamamen elektrikli modellerini ticarileştirmeye 2011 yılından itibaren bir aile sedanı ve bir hafif ticari araçla başlayacak.