Renault’dan Türkiye’de hafif ticari araç üretme hazırlığı

Güncelleme Tarihi:

Renault’dan Türkiye’de hafif ticari araç üretme hazırlığı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 31, 2006 00:00

Renault, Türkiye’de Megane ve Clio gibi binek modellerden sonra yeni bir yatırımla hafif ticari araç üretmeye hazırlanıyor. Renault Hafif Ticari Araçlar Başkan Yardımcısı Bruno Morange, "Türkiye, ticari araç üretimi için mükemmel koşullara sahip. Trafic’in yerine geçecek modelin üretimi için Türkiye’yi ciddi şekilde düşünüyoruz" dedi.

FRANSIZ otomotiv devi Renault, Oyak’la ortak oldukları Bursa’daki fabrikada Megane ve Clio gibi lider binek modellerinden sonra hafif ticari araç da üretmeye hazırlanıyor. Renault Hafif Ticari Araçlar Başkan Yardımcısı Bruno Morange, 37 yıldır ortaklıkları bulunan Türkiye’nin hafif ticari araç üretimi için mükemmel bir yapıya sahip olduğunu belirterek, henüz binek otomobil üretimi dışında Türkiye’de hafif ticari araç üretmediklerini, ama en kısa zamanda bunu gerçekleştirmek istediklerini söyledi.

TRAFIC’İN YERİNE GEÇECEK MODEL:

Türkiye’deki üretim kapasitesinin tamamını binek otomobiller için kullandıklarına işaret eden Morange, "Ama Türkiye’de hafif ticari araç üretme konusunu çok ciddi şekilde düşünüyoruz. Türkiye’de hafif ticari araç üretmek için yeni bir yatırım yapmayı planlıyoruz" dedi. Morange, bunun tamamen yeni bir yatırım olacağını vurgulayarak, "Bu yatırımla Trafic’in yerine geçecek olan yeni hafif ticari modelimizi üreteceğiz. Renault’un hafif ticarideki başarılı modeli Trafic yerine üretilecek aracı 2013 yılına kadar piyasaya sunmayı planlıyoruz. Renault olarak bu yatırıma büyük önem veriyoruz" diye konuştu.

REKABETÇİ YAN SANAYİ AVANTAJI:

Türkiye’nin yanı sıra Romanya’nın da bu önemli yatırım için aday olduğunu belirten Morange, şöyle konuştu: "Yatırım kararı verirken birçok faktörü dikkate almak gerekiyor. Önemli olan en düşük üretim maliyetine ulaşmak. Lojistik, parça, işgücü maliyetleri gibi faktörlerle ilgili olarak Türkiye iyi bir konumda. Yetkin işgücüne sahip olan Türkiye’de sosyal kesintiler ve işgücü üzerinden alınan vergiler de aşırı değil. Özellikle, Türkiye’nin rekabet gücü yüksek ve gelişmiş bir yan sanayiye sahip olması önemli bir avantajdır."

TÜRKİYE’DEN 100 MİLYON EURO:

"Türkiye ile uzun yıllara dayanan bir ilişimiz var" diyen Morange, "Bu nedenle tedarikçi firmaları tanıyoruz ve çok olumlu tecrübelerimiz var. Sadece Renault hafif ticari araçlar için Türkiye’den yılda 100 milyon Euro’nun üzerinde yedek parça satın alıyoruz" dedi. Türkiye ve Rusya’nın da bulunduğu Euromed bölgesinde bu yıl 100 bin adet ticari araç satmayı hedeflediklerini söyleyen Morange, "Türkiye’nin bu bölgedeki hedeflere ulaşmamızda önemli bir rolü var. Buradaki satışların 3’te biri ile yarısını Türkiye’nin gerçekleştirmesini bekliyoruz" dedi.

Morange: Ticari araç ciromuz 7 milyar Euro

RENAULT Hafif Ticari Araçlar Başkan Yardımcısı Bruno Morange, 7 bin kişinin çalıştığı Renault ticari araç bölümünün yıllık cirosunun 7 milyar Euro olduğunu belirterek, "Ciro bazında Renault Grubu’nun yüzde 20’sini hafif ticari araçlar oluşturuyor. Tüm dünyada yıllık 450 bin adetlik satış gerçekleştiriyoruz. İkisi Fransa’da olmak üzere Arjantin, Brezilya, İngiltere, Malezya, İspanya ve Fas’ta toplam 8 fabrikayla faaliyet gösteriyoruz" diye konuştu. Avrupa hafif ticari araç pazarında 8 yıldır liderliklerini koruduklarına dikkat çeken Morange, "Bu yılın ilk yarısı itibariyle yüzde 14.2’lik payla pazarda birinci konumdayız. Amerika ve Euromed bölgelerinde de büyümeye devam etmeyi hedefliyoruz" dedi.

Ekonomik hafif ticariler gelecek ilk model Paris’te tanıtılacak

ÖNÜMÜZDEKİ 4 yıl içinde 7 yeni model piyasaya sunacaklarını belirten Bruno Morange, "Önümüzdeki dönemler hafif ticari araçlar segmentlere ayrılacak, konfor ve sessizlik açısından, sürüş konforu açısından hafif ticari araçlar binek araçların seviyesine ulaşacak" dedi. Morange ayrıca, yeni Trafic modelinde tüm bu unsurları hayata geçirdiklerini, fakat bir yandan da Renault-Dacia örneğini vererek, az donanımlı, düşük fiyatlı ticari, yolcu ve yük için modeller üreteceklerini söyledi. Morange, bu doğrultuda piyasaya sunacakları ilk ekonomik hafif ticari aracı ise eylül ayında düzenlenecek olan Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtacaklarını kaydetti.

Yenilenen Trafic ve Master 2007’nin başında geliyor

RENAULT
, hafif ticari araç modellerinden Trafic ve Master’i yenileyerek standartlarını geliştirdi. Yenilenen Trafic ve Master modelleri Türkiye pazarına ise 2007 yılının ilk çeyreğinde sunulacak. Makyajlanan yeni Trafic ve Master’in konfor ve güvenlik donanımları zenginleştirilirken, motor gamı da modernize edildi. Yeni Trafic’de 2.0 dCi 90 beygir ve 115 beygir güçlerindeki dizel motorların yanı sıra 2.0 16v 120 beygir benzinli motor seçeneği sunuluyor. Yeni Master’de ise 2.5 dCi motorun 100 beygir, 120 beygir ve 150 beygir olmak üzere 3 farklı versiyonu bunuluyor. Trafic ve Master’de 6 ileri manuel şanzımanın standart olarak sunulurken, ’Quickshift’ isimli 6 kademeli yeni bir robotize şanzıman da opsiyonel olarak tercih edilebiliyor.

Karavan işine de girdik yüzde 10’luk paya ulaştık

RENAULT
Hafif Ticari Araçlar Başkan Yardımcısı Bruno Morange, Avrupa’da karavan pazarına da girdiklerini belirterek, "Avrupa’da camping yapanların sayısı oldukça fazla. Avrupa’daki yıllık karavan satışları 80-90 bin adeti buluyor. Biz de bu pazardan pay almak istedik ve hafif ticari araçlarımızı karavana dönüştürerek satış sunduk. Geçen yıl 9 bin adetlik satış rakamıyla Avrupa pazarından yüzde 10 pay kapmayı başardık" diye konuştu.

Trafic’in yüzde 30’u, Master’in ise yüzde 40’ı dönüştürülüyor

RENAULT
Hafif Ticari Araçlar Başkan Yardımcısı Bruno Morange, sattıkları Trafic ve Master modellerinin ambulans, polis aracı, okul taşıtı gibi farklı birçok alanda kullanıldıklarını belirterek, "Satılan Trafic’in yüzde 30’u, Master’lerin ise yüzde 40’ı dönüştürülüyor. Avrupa genelinde 100 kadar karoser firmasıyla anlaşmamız var. Bu araçlar sanki fabrikadan çıkmış gibi güvenli, çünkü arkasında bizim desteğimiz var" diye konuştu.

Tofaş’ın Minicargo’suna bizim de cevabımız olacak

TOFAŞ
tarafından Fransız PSA Peugeot Citroen Grubu ve İtalyan Fiat için üretilecek olan Minicargo’ya ilişkin soruyu ise Bruno Morange, şöyle yanıtladı: "Minicargo’ya cevabımız Kangoo’dan daha uygun bir fiyata sahip bir model olacak. Ürün yelpazemizde Minicargo’nun bulunacağı sınıfta yeni bir modelimiz olacak. Bu sınıftaki ticari araçlar çok küçük oldukları için çok da ucuz olacaklar."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!