Emre ÖZPEYNİRCİ
Oluşturulma Tarihi: Ocak 07, 2006 00:00
200 milyon Euro’luk yeni yatırımla bu ay sonunda Bursa’da yeni Clio’nun üretimine başlayacak olan Oyak Renault, Clio’nun dünyadaki ilk station wagon modelinin de üretimi için hazırlığa başladı. Sadece Oyak Renault tesislerinde üretilmesi planlanan Clio station wagon’la ilgili son kararı ise 9 Şubat’ta Renault’nun Başkanı Carlos Ghon açıklayacak.
OYAK Renault’un Bursa fabrikasında Megane Sedan, Clio Symbol’den sonra 200 milyon
Euro yatırımla bu ay sonunda Avrupa’da yılın aracı seçilen yeni Clio’nun seri üretimi başlıyor. Yeni Clio ile birlikte Türkiye’de ilk kez bir hatcback modelin üretimi gerçekleşirken, Clio’nun dünyadaki ilk station wagon modelininin de Bursa’da üretilmesi için düğmeye basıldı. Sadece Oyak Renault tesislerinde üretilmesi planlanan Clio stationwagon’la ilgili son kararı ise 9 Şubat’ta Renault’nun yeni başkanı Carlos Ghon açıklayacak.
YENİ PROJELERE DEVAM: Renault Mais, Oyak Renault ve Renault Grubu’nun yeni markası Dacia’nın 2005 gerçekleşmeleri ve yeni yıl hedefleriyle ilgili toplantıda konuştuğumuz Oyak Renault Genel Müdürü Alain Gabillet, yatırım yapmaya ve yeni projeler üzerine çalışmaya devam ettiklerini söyledi. Bursa fabrikasının kapasitesini 240 bine çıkardıklarını hatırlatan Gabillet, "Bu kadar kapasite artırımı yapıldıysa gerisi de gelecektir" dedi. Şu anda Clio III’ün farklı kasaları ile ilgili çalışmalar yaptıklarını ve Carlos Ghon’a sunduklarını kaydeden Gabillet, "Bu bir etüd çalışması. Clio’nun çeşitli kasa tipleri ve hangi fabrikalarda üretileceği ile ilgili çalışmalar yürütülüyor. 9 Şubat’ta Carlos Ghon, Renault’nun yeni vizyonunu anlatacağı toplantıda, yeni ürünlerle ilgili de bilgi verecek" dedi.
AĞIRLIKLI İHRAÇ EDİLECEK: Gabilett’in yeni Clio’nun farklı kasaları ile ilgili çalışmaların station wagon üzerinde yoğunlaştığı belirtiliyor. Özellikle son dönemde Oyak Renault mühendislerinin, Renault’nun Paris’te bulunan araştırma geliştirme merkezi Technocenter’a ziyaretlerinin sıklaştığı kaydediliyor. Clio stationwagon modelinin uzun soluklu bir proje olduğu ve özellikle station wagonun talep gördüğü Avrupa pazarlarına yönelik üretileceği gelen
haberler arasında. Daha önce Megane stationwagon üretimi yaptığı için Bursa fabrikasının bu alanda tecrübeli olması da bu kararda önemli etken oluşturuyor.
6.5 MİLYAR DOLAR İHRACAT: Gabilett, Oyak Renault’un 2005 yılında 179 bin 669 adetle otomotiv üretiminde Türkiye’de ilk üç sırada yer almaya devam ettiğini belirterek şöyle konuştu: "Son 8 yılda Türkiye’de en çok satılan otomobilleri üreten fabrikanın 2005 cirosu 2.1 milyar doları buldu. Otomobil üretiminin 103 bin 748’i Megane Sedan, 75 bini ise Clio Symbol’dan oluştu. Üretilen otomobillerin yüzde 68’i ihraç edildi. 2005 yılında elde edilen 1.4 milyar doları aşan ihracat cirosuyla birlikte Oyak-Renault’un ihracatı 8 yılda 6.5 milyar dolara ulaştı."
10 yılda 1 milyar Euro’luk yatırımALAIN Gabilett, Bursa fabrikasında üretilen araçların yerlilik oranının 2005 yılında yüzde 60 olduğunu da belirterek, "Bu oranı 2006 yılında yüzde 70’e yüksetmek istiyoruz" dedi. 200 milyon Euro’luk yeni Clio yatırımı ile birlikte Oyak Renault’un 10 senede 1 milyar Euro’luk yatırım yaptığını hatırlatan Gabillet, "2006 yılı Oyak Renault’un boyut değiştirme yılı olacak. Yeni Clio ve makyajlanan Megane ile birlikte Türkiye’de boyut değiştiriyoruz. 2003 yılı bizim için Megane yılı, 2004 yılı performans yılı, 2005 yılı ise hazırlık yılı olmuştu" diye konuştu. Gabillet, Yeni Clio’nun Bursa fabrikasının üretim ve ihracat faaliyetlerini yüzde 30 artıracağını da söyledi.
8 yıldır lideriz, en fazla satan iki model bizimRENAULT Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar da, pazarda 2006 yılında sürpriz beklemediklerini ifade ederek, bu yılı da 2005’te olduğu gibi binek otomobilde lider olarak tamamlamayı hedeflediklerini bildirdi. 2005’i istikrarlı bir yıl olarak niteleyen Aybar, sürpriz yaşanmadığını, marka için başarılı bir yıl olduğunu belirterek, Renault’un 8 yıldır üst üste binek otomobil pazarını liderliğini elinde tuttuğunu söyledi. Renault’un aynı dönemde yaklaşık 710 bin adet satış gerçekleşen binek ve hafif ticari araç pazarında 107 bin 806 adetlik satışla yüzde 15,2 pazar payı yakaladığını, toplam 437 bin adetlik satış gerçekleşen binek otomobil pazarında ise 76 bin 378 adet satışla yüzde 17,5 oranında pazar payı elde ettiğini ve liderliğini 8’inci yılda da koruduğunu ifade etti. 2004’e oranla 2005’te binek otomobil satışlarının yüzde 3 azaldığını, buna karşın hafif ticari araç satışının ise yüzde 13 artış gösterdiğine dikkati çeken Aybar, pazarın hafif ticari araç tarafında geliştiğini bildirdi. Pazarda en çok satan otomobil sıralamasında da, 1’inci sırada 29 bin 225 adetle Megane Sedan’ın, ikinci sırada 28 bin 11 adetle yine kendi markaları olan Clio Symbol’ün yer aldığını belirten İbrahim Aybar, 2006 yılına ilişkin de açıklamalarda bulundu. 2006 yılında sürpriz beklemediklerini kaydeden Aybar, "Böyle bir öngörümüz yok. Binek otomobil pazarının 400 ila 440 bin arasında, hafif ticari araç pazarının ise 240 ila 270 bin arasında gerçekleşeceğini tahmin ediyoruz. 2006’yı da binek otomobilde lider olarak tamamlamayı hedefliyoruz" diye konuştu.
Yeni Clio ile 500 kişiyi işe alacağızBURSA fabrikasında üretilen ve kendileri için gurur kaynağı olan Megane Sedan ile Clio Symbol’un iç pazarda en çok satılan otomobiller olduğunu, yurt dışında ise 5 kıtada 100 ülkeye ihraç edildiğini belirten Gabillet, yaklaşık 5 bin kişiye istihdam yarattıklarını, yeni Clio ile birlikte 2006 yılında bu sayıya 500 kişi daha eklemeyi planladıklarını söyledi.
Dacia, satışlarının yüzde 75’ini Anadolu’ya yapıyorDACIA Genel Müdürü Merih Tüzün ise 2004 yılında 4 bin 88 adetlik satışla yüzde 0.9 olan pazar paylarını 2005 sonu itibarıyla yüzde 2’ye yükseltiklerini belirterek, "Bu pazar payı Dacia’nın Fransa hariç Avrupa’daki en yüksek pazar payı. Biz Avrupa’nın bir numarası olduk" dedi. Dacia markasının bilinirliğinin 2005 yılında önemli ölçüde arttığını kaydeden Tüzün, "2 yılda Türkiye’deki satışlarımızı 1190’dan yeni Logan’la birlikte 8 bin 464’e yükselttik. 2006 yılında bu rakamı 10 bin adede çıkartmayı hedefliyoruz. 2007 ve 2008 yılında ise yeni modellerle bu rakamıda katlayacağız" dedi. Tüzün ayrıca yeni Logan satışlarının yüzde 75’inin Anadolu’ya yapıldığını da belirterek, "Satışlarımızın sadece yüzde 25’i İstanbul, Ankara gibi büyükşehirlerimizde gerçekleşiyor." dedi. Tüzün ayrıca 2003 yılında 35, 2004’te 45, 2005’te 60 olan yetkili satıcı sayısının 2006’da 73’e çıkarılmasının planlandığını anlattı