Güncelleme Tarihi:
Bunlardan biri uzun zamandır Türkiye’ye gelmesi beklenen Lexus oldu. Japon Toyota’nın lüks otomobil kategorisindeki markası Lexus, 2 litrelik yeni motorlarının da etkisiyle 2015 yılının son çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulacak. İlk önce İstanbul Autoshow’da müşterilerin beğenisine sunulacak Lexus’un satışına, premium markalarla rekabet edecek bir fiyat politikasıyla başlanacağını dile getiren Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, bu yıl için satış hedefini 30 ile 50 adet arasında belirlediklerini söyledi.
80 BİN EURO’DAN BAŞLIYOR
Bozkurt, “Türkiye’de hedefimiz, Lexus’u ilk 5 yıl içinde yılda binli adetlerde satan bir marka haline getirmek. Bir yıl içinde 6-7 noktada satışa başlayacağız. Lexus’un Türkiye’de kalıcı olması için çalışacağız. Türkiye pazarında Avrupa için üretilen bütün modelleri düşünüyoruz. Gelecek 5-10 yıl içinde Lexus’da ürün gamı daha da gelişecek. Türkiye pazarındaki araçların 80 bin ile 300 bin Euro arasında olmasını planlıyoruz” diye konuştu. Lexus’un İstanbul’da açılacak satış noktasında IS, NX, GS, RX, LS ve RC modellerin yer alacağını belirten Bozkurt, Lexus’un her modelinin hibrit versiyonu da bulunurken, isteyen müşteriler hibrit motorlu Lexus modellerini seçebileceğini anlattı. Bozkurt, 2014 yılında Lexus’un dünyada sattığı otomobillerin yüzde 26’sının hibrit modellerden oluştuğunu bildirerek, Türkiye’de de hibrit otomobillere yönelik verilebilecek teşviklerin Lexus’un hibrit model satışlarına da olumlu yansıyabileceğini söyledi.
60 SERVİS NOKTASI
Yeni teknoloji ile Lexus için geliştirilen 2.0 litrelik motorların Türkiye’deki vergi sistemi açısından önemli avantajlar sağlayacağını söyleyen Bozkurt, Lexus markası için ayrı bir bayi yapılanmasına gideceklerini vurguladı. Bozkurt, Lexus’u Toyota showromlarında satmayacaklarını, Lexus’un bayi yapılanmasının farklı olacağını ancak servis hizmetlerinin Türkiye genelindeki 60 Toyota servisinde verileceğini, bu servislerin egitimine başlandığını söyledi. İstanbul’da açacakları bir satış noktasıyla Türkiye pazarına giriş yapacaklarını ifade eden Bozkurt, Lexus’un tüm süreçlerde yaşattığı müşteri deneyimiyle farklılığını ortaya koyduğunu belirtti. Ali Haydar Bozkurt, Türkiye’nin ekonomik potansiyeli çok yüksek olduğunu dile getirerek, “ALJ grubunun yatırım iştahında hiçbir azalma yok, aynen devam ediyor” dedi.