Oluşturulma Tarihi: Ağustos 30, 2009 00:00
Coca-Cola Reklam Stratejileri Dünya Başkanı Jonathan Mildenhall, Coca-Cola olarak dünyanın en zorlu müşterilerinden biri olduklarını ve grup olarak en yaratıcı reklamlara imza attıklarını söyledi.
Bu yıl 56’ncısı düzenlenen Cannes Lions Reklam Festivali’nin konuşmacısı olan Mildenhall, reklamverenin kendine benzeyen reklama sahip olduğunu vurguladı. Cannes’da aldıkları ödülün markanın ne kadar yaratıcı olduğunun bir göstergesi olduğunu söyleyen Mildenhall, “Kazanamadığımız bir yıl olursa şirket içinde epey bir sorun oluyor” dedi. Yaratıcılığın rekabette avantaj olduğuna işaret eden Mildenhall, “Bizim için etkili olmanın ve satışı artırmanın en önemli yolu göze çarpan bir yaratıcılık sergilemekten geçer” dedi. Mediacat’te yeralan habere göre, Coca-Cola olarak ‘ne istediğimizi bilmezsek ajansımız bize doğru işi sunamaz’ fikrine inandıklarını söyleyen Mildenhall şöyle konuştu, “Bu da hem vakit hem para kaybı demektir. Dünyanın en zorlu müşterilerinden biriyiz. Ne istediğimiz konusunda çok netiz. Yaratıcılığın bize ne ifade ettiği konusunda da öyle. Biz, diğer pek çok reklamverenden çok daha fazla kriterle gidiyoruz ajanslarımıza.”
Madonna’dan ilham aldık
Coca-Cola’ya farklı nedenlerle ilham veren insanlar olduğunu söyleyen Jonathan Mildenhall, Coke Red Madonna’dan ilham aldıklarını, çünkü 27 yıldır aynı şeyi temsil ettiğini söyledi. Madonna’nın marka değerini ‘Bağımsız kadın’ teması üzerine kurduğunu söyleyen Mildenhall, “Coca-Cola mutluluk temasından asla vazgeçmeyecek” diye konuştu.