Reklamveren de cesur olmalı

Güncelleme Tarihi:

Reklamveren de cesur olmalı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 11, 2014 01:01

Basında En İyi İllüstrasyon ödülünü Y&R Reklamevi kazandı.

Haberin Devamı

REKLAMDA etkinliği sağlamanın en önemli yolunun yaratıcılıktan geçtiğini söyleyen Y&R Reklamevi’nin Kreatif Direktörü Can Pehlivanlı, “Etkili reklamda reklamcılar kadar reklamverenin de cesur olması gerekiyor” dedi.

Reklamveren de cesur olmalı

BU yılın Basında En İyi İllüstrasyon kategorisinde Kırmızı ödülünü Danone çalışması ile evine götüren Y&R Reklamevi’nin Kreatif Direktörü Can Pehlivanlı, yaratıcılığın reklamcılığın temelini oluşturduğuna dikkat çekerek, “Yaratıcılık, taze, etkili ve kalpleri 12’den vurmak demek. Bir reklamda yaratıcılık yoksa, yaratıcılığın olduğu reklam kadar başarılı olamaz diye düşünüyorum” dedi. Kırmızı gibi yaratıcılığın kriter olarak arandığı yarışmaların reklam sektörü temsilciselerini cesaretlendirdiğini söyleyen Pehlivanlı, “Bu cesaretlenme daha işin başında aldığımız brieflere dahi yansıyor” diye konuştu.

RİSKİN TA KENDİSİ

Etkili reklamda reklamcılar kadar reklamverenin de cesur olması gerektiğine değinen Pehlivanlı şöyle devam etti: “Aksi taktirde yaptığımız isin temel mantığıyla ters düşüyor. Hatta iletişim yaparken yaratıcılıktan uzak işler yapmanın riskin ta kendisi olduğunu düşünüyorum. Rakiplerinin iletişiminden farklılaşmayan, insanların kalplerinde ve belleklerinde yer etmeyecek, daha önce yüzlerce kez benzerlerini gördüğümüz projelere milyonlar yatırmak, esas gerçek risk.”

NET MESAJ ÖNEMLİ

Yaratıcılığın arandığı yarışmaların dünyada da reklamverenler tarafından daha önce olmadığı kadar çok takip edildiğine değinen Pehlivanlı, “Dolasıyla ajansların ve markaların böyle platformlarda bir araya gelmesi, daha etkili daha yaratıcı fikirlerin hayata geçmesi adına çok önemli” değerlendirmesini yaptı. Y&R’nin Activia ile uzun zamandır çalıştığını hatırlatan Pehlivanlı, şöyle konuştu: “Ürünün faydası ve mesajı çok net. İstikrarlı bir şekilde iletişimini sürdürmekte. Bizim kampanyada ise, tek yaptığımız mevcut vaadi daha önce anlatılmamış çok net ve etkili bir şekilde anlatmaktı. Başarılı da oldu. Her türlü geri dönüşünden de çok mutluyuz.”

Haberin Devamı

Her reklam müşterisi kadar yaratıcıdır

Haberin Devamı

EN İyi Satış Promosyonu ödülünün kazananı Leo Burnett’in Kreatif Direktörü Emrah Akay, yaratıcılık konusunda reklam müşterisinin de önemli bir rolü olduğunu belirterek, “Bu iş bir tenis maçına benzer. Sen topa vurduğunda karşıdaki oyuncu da o topa güzelce vuracak ki zevkli bir maç çıksın. Her reklam müşterisi kadar yara- tıcıdır” dedi. Basın reklamlarının, sektördeki yaratıcı disiplinlerden en zor alan olarak kabul edildiğini kaydeden Akay, şunları söyledi: “Dikkatinizi bir film gibi hemen çekecek hareketli görüntüleri ve sesi yoktur. İçinde barındırdığı fikri 3 saniye gibi çok kısa bir süre içinde iletmesi beklenir. Üstelik içinde yer aldığı gazete ve derginin içeriğinde yer alan haber ve makaleler de onun rakibidir. Okuyucu içeriği satın almıştır. Basın reklamları reklamcılığın da temelini oluşturur.”

Mesajı farklı yoldan verdik

Haberin Devamı

Y&R Reklamevi’nin Danone’ye ait Activia ile uzun zamandır çalıştığını kaydeden Can Pehlivanlı, “Bu ödül aldığımız çalışmada ürünün faydası ve mesajı çok net verdik. İstikrarlı bir şekilde de iletişimini sürdürmekte. Bizim bu kampanyada ise tek yaptığımız mevcut vaadi daha önce anlatılmamış, çok net ve etkili bir şekilde anlatmaktı. Başarılı da oldu. Her türlü geri dönüşünden de çok mutluyuz” dedi.


YARIN: Müşteri ile ajansın birlikte yürüdüğü uzun ince yol.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!