Reklamları hızlı indirmeyin TV’lere ‘vurgun’ yedirmeyin

Güncelleme Tarihi:

Reklamları hızlı indirmeyin TV’lere ‘vurgun’ yedirmeyin
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 21, 2004 00:00

Türkiye Reklam Konseyi adına konuÅŸan Mehmet Ali YalçındaÄŸ, televizyondaki reklam kirliliÄŸini önleme çabasının kaosa yol açmaması uyarısı yaptı. YalçındaÄŸ, ‘Zorlamalar 90 metreye dalmış dalgıcın aniden su yüzüne çıkmasıyla vücutta yaratacağı vurguna benzer tehlikelere yol açabilir’ dedi.ULUSLARARASI Reklamcılık DerneÄŸi (IAA), Reklamverenler DerneÄŸi (RVD), Reklamcılar DerneÄŸi (RD), Televizyon Yayıncıları DerneÄŸi (TVYD), Türkiye Basın Reklam Komisyonu, Reklam Özdenetim Kurulu (RÖK) ve Reklamcılık Vakfı’nın (RV) baÅŸkan ve baÅŸkan yardımcılarından oluÅŸan Türkiye Reklam Konseyi adına bir açıklama yapan Mehmet Ali YalçındaÄŸ, son zamanlarda kamuoyunda yakınmalara neden olan televizyonlardaki reklam kirliliÄŸini önleme yolunda atılan adımların bir kaosa yol açmaması gerektiÄŸine iÅŸaret etti.YalçındaÄŸ, Televizyon Yayıncıları DerneÄŸi’nin yayınlanan reklam kuÅŸaklarının sürelerini ve sıklıklarını sınırlama çabasının olumlu sonuçlar verdiÄŸini, kanalların alınan kararlara 1 Temmuz’dan bu yana büyük bir disiplinle uyduklarını belirtti.YalçındaÄŸ, bu kuÅŸakların sürelerinin belli bir takvime baÄŸlanıp, kademeli olarak daha da düşürülerek yayınlanacak toplam reklam süresinin daha da azaltılabileceÄŸini söyledi.Mehmet Ali YalçındaÄŸ, ‘Bu konudaki zorlamalar tıpkı 90 metreye dalmış bir dalgıcın su yüzüne hiç durmadan, aniden çıkmasının vücutta yaratacağı vurguna benzer tehlikelere yol açabilir’ dedi. YalçındaÄŸ, ‘Zorlamalar, krizler döneminde düşmüş birim fiyatları ile yıl başında uzun vadeli yükümlülük altına giren televizyon kanallarını sıkıntıya sokabilir. Toplam reklam hacminde meydana gelecek yüzde 25-30’luk düşüşün fiyatlara yansıtılmaya çalışılması halinde ise reklamverenler haklı olarak buna sert tepki gösterebilir. Bütün bu geliÅŸmeler yaÅŸanmış büyük ekonomik krizler, patronaj deÄŸiÅŸiklikleri yüzünden yeni yeni kendini toparlama çabası içine girmiÅŸ televizyon kanallarını zor duruma düşürmenin yanı sıra reklam sektörünü de büyük bir kaos içine düşürebilir. Oysa ekonominin canlandığı, reklam yatırımlarının 2000 yılı rakamlarına yaklaÅŸtığı ÅŸu dönemde buradaki hassas dengeleri bozmak kimseye yarar getirmeyecektir’ diye konuÅŸtu.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!