Reklamları hızlı indirmeyin TV’lere ‘vurgun’ yedirmeyin

Güncelleme Tarihi:

Reklamları hızlı indirmeyin TV’lere ‘vurgun’ yedirmeyin
Oluşturulma Tarihi: Eylül 21, 2004 01:30

Türkiye Reklam Konseyi adına konuşan Mehmet Ali Yalçındağ, televizyondaki reklam kirliliğini önleme çabasının kaosa yol açmaması uyarısı yaptı. Yalçındağ, ‘Zorlamalar 90 metreye dalmış dalgıcın aniden su yüzüne çıkmasıyla vücutta yaratacağı vurguna benzer tehlikelere yol açabilir’ dedi.

ULUSLARARASI Reklamcılık Derneği (IAA), Reklamverenler Derneği (RVD), Reklamcılar Derneği (RD), Televizyon Yayıncıları Derneği (TVYD), Türkiye Basın Reklam Komisyonu, Reklam Özdenetim Kurulu (RÖK) ve Reklamcılık Vakfı’nın (RV) başkan ve başkan yardımcılarından oluşan Türkiye Reklam Konseyi adına bir açıklama yapan Mehmet Ali Yalçındağ, son zamanlarda kamuoyunda yakınmalara neden olan televizyonlardaki reklam kirliliğini önleme yolunda atılan adımların bir kaosa yol açmaması gerektiğine işaret etti.

Yalçındağ, Televizyon Yayıncıları Derneği’nin yayınlanan reklam kuşaklarının sürelerini ve sıklıklarını sınırlama çabasının olumlu sonuçlar verdiğini, kanalların alınan kararlara 1 Temmuz’dan bu yana büyük bir disiplinle uyduklarını belirtti.

Yalçındağ, bu kuşakların sürelerinin belli bir takvime bağlanıp, kademeli olarak daha da düşürülerek yayınlanacak toplam reklam süresinin daha da azaltılabileceğini söyledi.

Mehmet Ali Yalçındağ, ‘Bu konudaki zorlamalar tıpkı 90 metreye dalmış bir dalgıcın su yüzüne hiç durmadan, aniden çıkmasının vücutta yaratacağı vurguna benzer tehlikelere yol açabilir’ dedi. Yalçındağ, ‘Zorlamalar, krizler döneminde düşmüş birim fiyatları ile yıl başında uzun vadeli yükümlülük altına giren televizyon kanallarını sıkıntıya sokabilir. Toplam reklam hacminde meydana gelecek yüzde 25-30’luk düşüşün fiyatlara yansıtılmaya çalışılması halinde ise reklamverenler haklı olarak buna sert tepki gösterebilir. Bütün bu gelişmeler yaşanmış büyük ekonomik krizler, patronaj değişiklikleri yüzünden yeni yeni kendini toparlama çabası içine girmiş televizyon kanallarını zor duruma düşürmenin yanı sıra reklam sektörünü de büyük bir kaos içine düşürebilir. Oysa ekonominin canlandığı, reklam yatırımlarının 2000 yılı rakamlarına yaklaştığı şu dönemde buradaki hassas dengeleri bozmak kimseye yarar getirmeyecektir’ diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!