Güncelleme Tarihi:
Ayaydın, şunları söyledi: “Son dönemdeki reklam ve ilan tercihlerinin; tiraj, reyting, erişim ve etkinlik kriterleri yerine siyasi talimatla, ‘yandaş’ diye tabir edilen medya kanalları ve aracı reklam şirketlerine kaynak transferine dönüştüğü haberleri medyaya yansıdı. Bu kuruluşların reklam bütçelerini hiçbir ölçü tanımaksızın, hükümet yanlısı medya ve şirketlere kaynak transferi amacıyla kullanmaları, haksız kazanca yol açtığı gibi haksız rekabet ortamı da yaratmaktadır.”
Aydın Ayaydın, konuyla ilgili şu soruları yöneltti:
Bu kuruluşlar 2014’te reklam bütçelerden hangi medya grubuna, hangi kriterlerle, ne kadar reklam vermiştir?
Bu kuruluşlar, 2014’te; Hürriyet, Habertürk, Sözcü, Posta, Milliyet, Cumhuriyet, Vatan, Yurt Gazeteleri ile Sabah, Takvim, Y.Şafak, Star, Yeni Akit, Akşam gazetelerine hangi kriterlerle, ne kadar reklam verilmiştir? Verilen reklamlar için ödenen santim sütun fiyatları ne kadardır?
Bu kuruluşlar, 2014 yılında; Kanal D, CNN Türk, Habertürk, Show TV, NTV, Halk TV, Artı 1 TV ile ATV, A Haber, 360, 24 TV, Kanal 7, Samanyolu, Kanaltürk, Flash TV kanallarına hangi kriterlerle, hangi fiyatlarlarla, ne kadar reklam vermiştir?
Medya kuruluşlarına yönelik bu ayrımcılığın gerekçesi nedir? Gerekçe hükümetin kendi yarattığı medya gruplarını kamu kaynakları ile ayakta tutmak, tarafsız ve özgür basını hizaya getirmek arzusu mudur?