Reklamı hiç soÄŸutmadı kárda zirveyi ısıttı

Güncelleme Tarihi:

Reklamı hiç soğutmadı kárda zirveyi ısıttı
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 26, 2002 00:00

Kriz'de fabrika açan Alarko Carrier, reklam ve marka yatırımına da hiç ara vermedi. Genel Müdür Önder Åžahin, ‘‘Rakiplerimiz reklamı kıstıkça biz daha çok güven ve para kazandık. Krizli yılda en yakın rakibimizden 10 misli fazla kar elde ettik’’ dedi.ALARKO Carrier Genel Müdürü Önder Åžahin, merkezi klima pazarında pazar paylarının yüzde 40'ı aÅŸtığını söyledi. Bu baÅŸarıyı krizli günlerde reklam ve pazarlama yatırımlarına ara vermemeye baÄŸlayan Åžahin, ‘‘Sektör iç pazarda uzun süredir iyi deÄŸil. Her firma gibi biz de satabileceÄŸimiz kadar üretmeye, gelir kaybını giderecek ÅŸekilde maliyetleri indirmeye yöneldik. Ancak bir tek ÅŸeyi hiç azaltmadık, o da reklam. Reklamı kriz öncesindeki miktarda sürdürdük. Tabii ki aynı yoÄŸunlukta reklamı daha düşük maliyetle yapmanın yollarını aradık. Rakiplerimiz ise reklamı kıstı. Bu da bizi öne geçirdi’’ dedi. Reklama hep önem verdiklerini ve en önemli yatırım kalemi olarak gördüklerini anlatan Åžahin, 2001 yılında Alarko Carrier'in vergi öncesi karının 15 trilyon lira olarak gerçekleÅŸtiÄŸini söyledi. Åžahin şöyle konuÅŸtu: ‘‘Krizin en etkili olduÄŸu yılda, 2001'de devlete 5 trilyona yakın vergi ödedik. Ä°stanbul Sanayi Odası'nın her yıl yaptığı Türkiye'nin 500 Büyük Sanayi kuruluÅŸu araÅŸtırmasında sektörümüzün en büyüğü olamadık ama karlılıkta zirveye oturduk. Öyle ki bizim karımız ikinci en yüksek kar eden rakibimizin karının neredeyse 10 katına çıktı. Hissedarlarımaza ise 2 milyon dolar civarında temettü dağıttık.’’Alarko Carrier Genel Müdürü Önder Åžahin, ÅŸirket olarak 1990'lı yıllarda kurumsallaÅŸtıklarını, üretim ve dağıtım kanallarını büyük ölçüde bu yıllarda tamamladıklarını söyledi. Åžahin, ÅŸirketin 1998'e kadar her bakımdan hızlı büyüdüğünü ve Carrier ile ortaklığa girdiklerini belirterek, ‘‘Çünkü marka olmak çok önemli ve pazarda çok büyük avantaj yaratıyor. Ãœstlik global rekabet gücü de kazanıyorsunuz. Bu nedenle biz markalaÅŸmaya, tanıtıma ve reklama her zaman çok önem verdik’’ dedi. 2001'de ısıtmada pazar paylarının aynı kaldığını ancak bireysel klimada yükseldiÄŸini kaydeden Åžahin şöyle devam etti:‘‘Merkezi klima iÅŸinde pazar payımız çok arttı. Çünkü merkezi klima iÅŸi baÅŸlıbaşına bir yatırım konusu ve güven çok önemli bir faktör. Bu nedenle bize doÄŸru yöneliÅŸ hızla arttı. Pazardaki payımız yüzde 40'ı aÅŸtı. Isıtmada ise pazar payımız yüzde 14'e ulaÅŸtı. Bireysel klimada da yüzde 12'lerdeyiz.’’Alarko Carrier'in son yatırımı olan Totoline yedek parça marketinin de çok baÅŸarılı olduÄŸunu kaydeden Önder Åžahin, yakında Totoline'ın ikinci ÅŸubesini de açacaklarını söyledi. Åžahin, ‘‘Ortağımız Carrier, bütün dünyada bitmiÅŸ ürünlerin yanısıra, baÅŸka bir kanaldan da parça satıyor. Çünkü bu sektörde evrensel parçalar var. Her marka o parçayı ortak kullanır. Totoline bunu yapıyor. Ä°stanbul Totoline açıldığından beri yedek parça satışlarında Ankara'daki satışlarımızı ikiye katladı. Totoline'de parça yanısıra montaj için aksesuar ve bilgi de sunuyoruz’’ dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!