Güncelleme Tarihi:
LONDRA'da yapılan IAA zirvesinde konuşan WWP'nin sahibi Sir Martin Sorrel, ‘‘Reklam sektörünün yapısı değişecek. Reklamcılıkta birleşmeler sürecek’’ dedi.
DÜNYANIN en büyük reklam ajanslarını, reklamverenlerini ve medya kuruluşlarını çatısı altında toplayan International Association of Advertising'in (IAA) Londra'da yapılan 37'inci Dünya Kongresi sona erdi.
Kongrenin son gününde konuşan dünya reklam sektörünün en büyüğü olan WWP'nin sahibi Sir Martin Sorrel, reklam endüstrisinin yapılanmasının değişeceğini ve birleşmelerin süreceğini söyledi.
J.W.Thomson, Ogilve and Matler ve Young & Rubicam reklam networklerine sahip olan Sorrel, ‘‘insan kaynağını geliştirme ve yetenekli insanları sektöre kazandırma’’nın sektörün en önemli gündem maddesini oluşturacağını belirtti. Reklam endüstrisinde gelecek yeni medyanın payının artacağını söyleyen Sorrel, sektörde araştırmanın ağırlığını artacağına işaret etti.
İNTERNET BAŞLANGIÇ DEĞİL
The End of History (Tarihin Sonu) ve Last Man (Son Adam) kitaplarının yazarı sosyal bilimci Dr. Francis Fukuyama da konuşmasında modern ekonomilerde kültürün rolü üzerinde durdu.
İnternetle başlaşan dönemin ‘‘sıfır yılı’’ kabul edenlere karşı çıkan Fukuyama, internetten sonra hiçbirşeyin eskisi gibi olmayacağını kabul ediyor. Ancak Fukuyama, interneti bir başlangıç değil, son 40 yılda yaşanan teknolojik gelişimin bir sonucu olarak görüyor.
Fukuyama, teknolojik gelişimle birlikte sanayi temelli bir toplumdan, bilgi temeli bir topluma geçiş sürecinde el emeğinin yerini zihinsel emeğin aldığını belirtiyor.
Reklamcılar DMG standında buluştu
IAA'nın Londra'daki 37'inci Dünya Kongresi'nin platin sponsorlarından Doğan Medya Grubu'nun (DMG) fuar alanındaki standı, dünyanın en büyük reklam ajansı ve reklam verenleri tarafından ziyaret edildi. Hürriyet'in davetlisi olarak konferansa katılan ajanslar son gün DMG standındaki kapanış partisinde biraraya geldi.