Reklamda yaratıcılık yarışması, kendinizi ölçmenizi sağlar size güveni artırır

Güncelleme Tarihi:

Reklamda yaratıcılık yarışması, kendinizi ölçmenizi sağlar size güveni artırır
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 03, 2012 00:00

Önümüzdeki yıl 10’uncusu düzenlenecek olan Kırmızı Ödüllerinin, dünyadaki saygın yarışmalarla tüm ortak özellikleri taşıdığını belirten Medina Turgul DDB Yaratıcı Yönetmeni Kurtçebe Turgul, “Kırmızı Ödülleri üstüne bol yorum yapılıyor, önemseniyor, tartışılıyor. Ajansların kendilerini ölçmelerini sağlayan önemli bir etkinlik. Yarışmanın rüzgarını tüm yıla yayma özeni dikkat çekici. Bu anlamda Kırmızı dergi takdire şayan” dedi.

Haberin Devamı

MEDİNA Turgul DDB Yaratıcı Yönetmeni Kurtçebe Turgul, uzun soluklu ve saygın olduğunu ispatlamış yaratıcılık yarışmalarının reklam ajanslarının kendilerini tartmaları için son derece önemli etkinlikler olduğunu vurguluyor. İletişimdeki trendleri görmek açısından yaratıcılık yarışmalarının sektörde büyük bir rol üstlendiğini kaydeden Turgul şöyle konuştu: “İletişimdeki yeni trendleri görmenizi, iyi olarak kabul gören işlerle sizin ürettikleriniz arasındaki farkı anlamanızı sağlar. Varsa eksiklerinizi ya da fazlalarınızı değerlendirmenize imkan verir. Ayrıca ihtimalen ödül alırsanız tabii ki motivasyonunuzu artırır, müşteriniz üzerinde güven sağlar.”   
Konuşturuyor tartıştırıyor
Önümüzdeki yıl artık 10’uncusu düzenlenecek olan Kırmızı Ödülleri’nin sektöre katkısına ilişkin Kurtçebe Turgul şu değerlendirmeyi yaptı: “Kırmızı ödülleri birçok saygın yarışmanın taşıdığı ortak özellikleri taşıyor. Üstüne bol yorum yapılıyor, önemseniyor, tartışılıyor. Bir yarışmanın rüzgarını tüm yıla yayma özeni dikkat çekici. Bu anlamda Kırmızı dergi takdire şayan. İçindeki yazıları okuyorum, ilanlara dikkatle bakıyorum.”
Kırmızı’nın sadece İstanbul değil bölge yarışmalarıyla tüm Türkiye’deki yaratıcılık etkinliklerinin değerlendirilmesi şansı sunduğunu kaydeden Kurtçebe Turgul şöyle konuştu: “Kırmızı Bölge yarışmasının İstanbul dışında kalan ve hem niteliksel hem de niceliksel olarak hızla gelişen bir dünya ile bizim aramızda köprü kuran önemli bir etkinlik olduğunu düşünüyorum. Anadolu’nun heyecanını sürekli yüksek tutmanın, reklamın yalnızca İstanbul’da yapılan bir şey olmadığının altını çizmenin önemi büyük. Genç Kırmızı gibi yarışmaların da sektörün kapısını çalan okullular için iyi bir antrenman alanı olduğu kesin. Son olarak, Kırmızı’nın oturmuş ve kurumsallaşmış bir yarışma olarak hedefini daha ileri bir noktaya taşıması gerektiğine inanıyorum. Eğer basın gelecekteki varlığını basılı, mobil, web tabanlı ve tablet gibi çeşitli ortamlarda görüyorsa ki öyle gördüğüne dair işaret çok, belki Kırmızı Ödülleri’nden de böyle bir açılım bekleyebiliriz.”

Haberin Devamı

İlk kez katıldı 4 ödül birden aldı

Haberin Devamı

İLK kez katıldığı Kırmızı’da 4 ödül kazanan BrandTheBliss’in Başkanı Erhan Güven, şu değerlendirmeyi yaptı: “Kırmızı, ajansımız açısından ilginç bir şekilde birçok ilkin yaşandığı bir yarışma oldu. İlk kez katıldığımız Kırmızı, ajansımızın katılmış olduğu ilk yarışma ve 4 Kırmızı ile ödüllendirilen ilanımız, Yeni Rakı için hazırladığımız ilk ilanımızdı. Ve emin değilim ama bu Kırmızı, büyük ihtimalle tek bir ilanın 4 Kırmızı aldığı ilk yarışma olma özelliğine de sahip. Bu tabloya bakınca bizim için harika bir Kırmızı olduğunu söyleyebilirim. Ödüllerin hepsi birbirinden değerli ve büyük gurur kaynağı ama Jüri Özel Ödülü’nün bizim için ayrı bir anlamı var.”

Haberin Devamı

Yaratıcılığa önem veren reklam verene de ödül

YARATICILIĞIN ödüllendirildiği yarışmaların algılananın aksine sadece reklam ajanslarını değil, yaratıcılığa önem veren reklamverenleri de ödüllendirdiğini belirten BrandTheBliss’in Başkanı Erhan Güven, “Bu nedenle tüm sektör yaratıcılığına verdiği motivasyon ve katkı nedeniyle tüm Kırmızı ekibi özel bir teşekkürü hakediyor. Uzun vadede yaratıcılığın desteklenmesi reklam sektörüne ve markalara büyük katkı sağlayacak” diye konuştu.

Reklam doğası gereği kısıtlamaların olduğu bir yaratıcılık alanı

KIRMIZI Ödülü’nü birçok kısıtlamanın yapıldığı alkollü içecek reklamı alanında alan BrandTheBliss’in (eski adıyla Tork İletişim) Başkanı Erhan Güven, reklamda kısıtlamalarla ilgili şunları söyledi: “Aslında reklam yaratıcılığı, doğası gereği kısıtlamaların olduğu bir yaratıcılık alanı. Markanın stratejisi, kısa ve orta vadeli hedefleri, reklamın hedeflediği tüketici grubu, reklamdan beklenen etki, markanın iletişim dili ve hatta uluslararası reklam uygulama esasları gibi birçok unsur, amaca hizmet eden doğru yaratıcılık için gerekli kısıtlamalar. Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (TAPDK) alkollü içecek sektörüyle ilgili yönetmelik ve tebliği de bu unsurlardan sadece birisi. Yaptığımız tüm çalışmalarda, yukarıda bahsettiklerimin doğasına özgü kısıtlamalarla birlikte, ilgili yasa ve yönetmeliklere kesinlikle uyarak çalışıyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!