Reklamcıların ‘Kırmızı’ heyecanı

Güncelleme Tarihi:

Reklamcıların ‘Kırmızı’ heyecanı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 17, 2003 02:02

Basın reklamlarına dönük yeni yarışma ‘Kırmızı’ için 72 reklam ajansının toplam 661 eseri yarıştı. ‘Kırmızı’ jürisi önceki gün toplanıp, ödüle layık eserleri belirledi. ‘Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri’ yarın akşam düzenlenecek törenle verilecek.

Basın reklamlarında yaratıcılığı teşvik etmek ve ödüllendirmek amacıyla düzenlenen ‘‘Kırmızı Basında En iyiler Reklam Ödülleri’’nde heyecan doruğa yükseldi. 15 Aralık'ta İstanbul'da toplanan ‘‘Kırmızı’’ ödülleri jürisi, günboyu süren zorlu bir değerlendirmenin sonunda, 72 reklam ajansı ve 661 reklam arasından ödüle layık eserleri belirledi. ‘‘Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri’’, yarın akşam düzenlenecek bir törenle sahiplerini bulacak.

‘‘Kırmızı Ödülleri’’ ile Türk basınında yayımlanan reklamların yaratıcılarına destek olunması amaçlanıyor. Beş ana kategori ve yedi alt kategoride ödül verilen yarışmada, tüm kategori birincileri arasından seçilen en iyi reklam da ‘‘Kıpkırmızı’’ ödülüne sahip oldu.

AÇIK OYLAMA YAPILDI

Her yıl farklı bir disiplinde teşvik amacıyla verilecek ‘‘Hürriyet Özel Ödülü’’nün bu yılki konusu ise ‘‘etkinlik’’. Bu yıl ilk kez yapılan yarışmaya 1 Eylül 2002- 1 Eylül 2003 tarihleri arasında yayınlanmış özgün basın reklamlarına açık olarak yapıldı.

Pars/McCann-Erickson World Group İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Kılıç Başkanlığı'ndaki Kırmızı Ödülleri Jürisi, şu isimlerden oluştu:

Arzu Ünal (Young&Rubicam), Cem Topçuoğlu (TBWA/İstanbul), Cem Boyner (Boyner Holding), Deniz Barlas (Manajans Thompson), Doğan Yarıcı (3.Kuşak), Emre Senan (Klan Euro RSCG), Hakan Behlil (Unilever), Akbank (Hayri Çulhacı), Kurtcebe Turgul (Medina Turgul DDB), Nil Bağcıoğlu (Rafineri).

Jüri ilk değerlendirmesini ‘‘evet-hayır’’ oyu ile ve uzaktan kumanda ile yaptı ve katılımcıların yarısını eledi. İkinci elemeye kalan reklamlar ise jüri tarafından 1-10 arasında not verilerek değerlendirildi ve 6.0'ın üzerindekiler üçüncü aşamaya kalma şansını elde etti. Böylece her kategoride 6-7 eser finale kalmaya hak kazandı.

Finale kalan reklamlar ise açık tartışma ortamında değerlendirildi ve sonunda açık oylama yapıldı. Bu oylamanın sonucunda da her kategorinin birincisi belirlendi. Kategori birincileri arasından da ‘‘Kıpkırmızı’’ ödülüne layık reklam seçildi.

‘Kırmızı’da kazananlar hangi ödülleri alacak

Kırmızı Yarısması'nın büyük ödülü ‘‘Kıpkırmızı’’yı kazanan reklam ajansı, ‘‘Kırmızı’’ heykelciğinin yanısıra, Apple'ın son modeli olan Power Mac G5 Apple Studio Display 17 ile ödüllendirilecek. Tüm kategori birincileri birer Apple iMac, G4 17 kazanacak. Sektör reklam ve alt kategori birincileri ise birer dijital fotoğraf makinesiyle ödüllendirilecek.

Ayrıca, kategorilerinde ödül kazanan reklamların yaratıcı ekiplerinden iki kişi önümüzdeki baharda İskoçya'ya düzenlenecek dört günlük bir geziye de hak kazandı.

Dört günlük bu gezinin içinde yarım günlük bir workshop gerçekleştirilecek. Workshop, Creative Rewiev Dergisi'nin eski editörü Getty Images Başkan Yardımcısı, grafik tasarım ve tipografi alanında çok sayıda kitabı bulunan Lewis Blackwell yönetiminde gerçekleştirilecek.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!