Reklamcılara uzmanlık eğitimi

Güncelleme Tarihi:

Reklamcılara uzmanlık eğitimi
Oluşturulma Tarihi: Mart 15, 2003 17:25

Türkiye'de artık reklam sektörünün temel olgularını anlatan bir eğitim programı var. S.T.E.P. (Sektörel Eğitim Programı) 3 Mart-8 Mayıs arasında yapılacak. Programa sektörde çalışan marka yöneticileri katılıyor.

Reklamverenler, reklamcılar ve medya kuruluşlarının güç birliği, S.T.E.P. (Sektörel Eğitim Programı) eğitim programını ortaya çıkardı. Bu üç sektör Türkiye'de reklamın doğru bir şekilde yapılması için bir araya geldi. Sektör içinde yer alan marka yönetimini üstlenen kişiler, 3 Mart-8 Mayıs arasında yapılacak eğitimlere katılacaklar. Park Orman'da yapılan eğitimler, dokuz ayrı konu başlığı altında toplanıyor. İş yönetimi, marka, rekabet ortamı, brief, kampanya, yapım, medya, hesap verebilen reklam, reklamda kurallar.

3 Mart Pazartesi günü açılışı gerçekleştirilen S.T.E.P. Programı'nda ilk olarak 'Reklam neden gerekli?' konulu bir panel düzenlendi. Panelde firma temsilcileri ve yöneticileri yer aldı. Moderatörlüğünü Reklamcılık Vakfı Başkanı Faruk Kaptan'ın üstlendiği açılış paneline, Reklamverenler Derneği Başkanı Caner Tunaman, Reklamcılar Derneği Başkanı Nesteren Davutoğlu, Prof. Haluk Gürgen panelist olarak katıldı. Konuşmacılar, reklamın ekonomik olarak katma değerlerinden söz ettiler.

Oturum başkanı Faruk Kaptan açılışta, eğitim programının faydaları üzerinde durdu. Reklamveren kuruluşlarda marka yönetimini üstlenen çalışanların, bu eğitim sayesinde marka iletişiminde daha güçlü olacaklarını söyledi. Ayrıca, reklam ajansıyla verimli bir iş ortaklığı sağlanması için gerekli görev paylaşımının netleşmesine katkıda bulunacağını belirtti. Tüm eğitim süresince eğitimci ve katılımcılar arasında bilgi paylaşımına önem verileceğini vurguladı.

Reklamverenler Derneği Başkanı Caner Tunaman ise reklamcılığın Türkiye'nin bir numaralı konusu olması gerektiğini savundu. Oldukça düşük gerçekleşen reklam yatırımlarını vurgulayarak, Türkiye'de yaşanan ekonomik sıkıntıları da reklamın azlığına bağladı. Tüketimde yaşanacak artışın üretime de yansıyacağını dile getirdi. Ekonomik büyümek için kriz döneminde reklam yapmaya devam etmenin önemi üzerinde durdu.

REKLAM YAYGINLAŞMALI

S.T.E.P. Danışmanı Prof. Haluk Gürgen bir iletişim aracı olan reklamın günümüzde markayı var etmek ve gelişmesini sağlamak için kullanıldığını anlattı. Türkiye'de halen reklam yapmayan kendi gücünün farkında olmayan bir orta ölçekli işletmenin olduğunu söyledi. Bu durumun ekonomik kayıp yarattığına değindi.

Reklamcılar Derneği Başkanı Nesteren Davutoğlu 2002 yılında gerçekleşen reklam hacminin, 953 milyon dolar olduğuna değindi. Bu rakamın artırılması için çalışmak gerektiğinin altını çizdi. Türkiye'de halen reklama inanılmadığını dile getirdi. Türkiye'de kişi başına dokuz dolar reklam harcaması yapıldığını, bu rakamın Yunanistan'da 90 dolar olduğunu kaydetti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!