Güncelleme Tarihi:
REKLAMCILAR Derneği’nin 2009 yılında başlattığı İletişimin Zirvesindekiler (İZ) ödülleri sahiplerine verildi. 12 sektör liderine özel ödül verilirken, medya ve reklamveren kategorilerinde 21 kişi ve şirket de 2011 yılındaki performansları değerlendirilerek, ödül almaya hak kazandı. Ödül töreninin sürprizi ise Radyo Televisyon Üst Kurulu (RTÜK) adına RTÜK Başkanı Davut Dursun’a verilen özel ödül oldu.
Hürriyet ‘iz’ bıraktı
Medya ve reklamveren kategorilerinde 21 kişi ve şirketin ödül aldığı ‘İz’ ödüllerinde, Hürriyet Gazetesi de ‘Yılın ulusal gazetesi’ seçildi. Ödülü, Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal aldı. Hürriyet Gazetesi yazarı Ertuğrul Özkök de, özel ödül alan isimler arasında yer aldı.
Yasa netlik sağladı
İlk defa bir kamu kuruluşunun ödüllendirildiğini söyleyen Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Aytül Özkan, “Yeni çıkan RTÜK yasası ile bir çok konu netliğe kavuştu. Yasa hazırlanırken de tüm özel sektör temsilcileri sürece dahil edildi. Bu sebeple RTÜK’ün de sektöre olan katkılarından dolayı ödüllendirilmesi gerekiyordu” dedi. Türkiye’nin devamlı gelişen bir ülke ve tüm sektörlerde büyük bir rekabet ortamı bulunduğunu vurgulayan Özkan, “Reklam desteği, şirketler için çok daha önemli hale gelmiş durumda” diye konuştu. Yasanın hazırlanması sırasında sektörün tüm taraflarıyla yakın bir diyalog içerisinde bulunduklarını belirten RTÜK Başkanı Davut Dursun, şunları söyledi: “Düzenlemenin AB’nin müktesebatına uygun olması için 4 yıl çalıştık. Yasanın yapılışında şöyle bir yöntem geliştirdik. Devletin yaptığı tek yönlü düzenlemelerin modasının geçtiğini, temsili demokrasiden katılımcı ve müzakereci demokrasiye geçildiğini gördük. Uygulaması biraz zordu. Ancak, yöntem çok verimliydi. Yasa çıktıktan sonra birçok yerden olumlu tepki aldık.”
Boydak: Reklama çok şey borçluyuz
BOYDAK Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hacı Boydak, şirketlerinin büyümesinde reklam faktörünün çok etkili olduğunu söyledi. Boydak, ilk çektikleri reklam filminin hikayesini şöyle anlattı: “1995 yılına kadar yatay olarak büyüyorduk. İstanbul’a açılmaya karar verdik. Memduh ve Bekir İstanbul’a gelmişlerdi. Kanepede boşluk gördük. Peynir ekmek gibi kanepe sattık. Daha sonra Memduh beni arayıp, ‘Abi reklam çekmemiz lazım, bir ajansla anlaştım’ dedi. Hiç unutmuyorum o zamanın parasıyla 7.5 milyon lira para harcamıştık. Reklamı çektik dikey büyüme başladı. Bir tane mankeni kanepeye oturtup reklam çektik. Bu da çok işe yaradı. Şimdi ise binlerce insanı istihdam eden bir şirketiz. 2012’de de yola devam. Onların krizi bize avantaj.”
‘İZ’ ödüllerini kimler aldı
Özel Ödüller
Medya: Ahmet Çalık
Medya: Ertuğrul Özkök
Medya: Mehmet Ali Birand
Reklamveren: Hacı Boydak
Reklamveren: Fikret Evyap
Reklamveren: Osman Boyner
Ajans: Affan Başak
Ajans: Nazar Büyüm
Ajans: Yüksel Dinçel
Meslek: Betül Mardin
Meslek: Müşfik kenter
Meslek: Türker İnanoğlu
Ödül kazanan reklamverenler
Yılın Reklamvereni: İş Bankası
Yılın Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ödülü: Anadolu Sigorta- Bir Usta Bin Usta
Yılın Yenilikçi Reklamvereni: Migros
Yılın Global Türk Markası: Türk Hava Yolları (THY)
Yılın Yaratıcılığa Cesaret Veren Reklamvereni: Bireysel Emeklilik Sigortası
Yılın Yeni Reklamvereni: Moova