Güncelleme Tarihi:
Reklamcıların mesleki gerekliliklerinin dışında düzenli olarak okuduğu gazete tercihlerinde de ilk sırayı Hürriyet’in aldığı belirlendi. Türkiye’nin en büyük 62 reklam ajansında çalışan 190 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma, yüzde 76.8’lik yüksek öğrenim oranına sahip reklamcıların düzenli olarak okuduğu Hürriyet’in ardından günlük tirajına oranla dikkat çekici bir biçimde Radikal ikinci sırada yer aldı. Radikal’i ise sırasıyla Milliyet, Habertürk ve Sabah izledi.
Araştırmada sorulan 44 soru arasında ‘Sabah işe başlar başlamaz girilen sitelere ilişkin sorulan sorunun cevabında ise hurriyet.com.tr’nin birinci sıraya yerleşen Facebook’un hemen ardından geldiği belirlendi. Bu listede adsoftheworld.com reklam sektörünün haber sitesi dördüncülüğü alırken milliyet.com.tr de beşinci sıraya yerleşti.
En beğenilen yazar
Reklamcıların en çok beğendiği köşe yazarının ise Yılmaz Özdil olduğu ortaya çıktı. Özdil’in ardından ise sırasıyla
Bekir Coşkun, Yıldırım Türker, Perihan Mağden ve Emin Çölaşan listenin diğer isimlerini oluşturdu.
Facebook geleceğin sosyal medya kanalı
REKLAMCILARIN yaklaşık yüzde 80’i Facebook, yüzde 70’i ise Twitter kullanıyor. Reklamcıların yüzde 45.3’ü önümüzdeki dönemde pazarlama açısından en çok tercih edilecek sosyal medya kanalının Facebook olacağını savunuyor. Twitter ise yüzde 37.4 ile Facebook’u takip ederken, bu iki sitenin ardından gelenler ise yüzde 2’nin altında kaldı.