Reklamcılar ‘Diyalog’da buluÅŸtu, ataÄŸa geçti

Güncelleme Tarihi:

Reklamcılar ‘Diyalog’da buluştu, atağa geçti
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 10, 2004 00:00

Uluslararası Reklamcılık DerneÄŸi (IAA), reklam sektörünü ‘Diyalog Konferansı’nda buluÅŸturdu. Konferansta konuÅŸan IAA Türkiye BaÅŸkanı Mehmet Ali YalçındaÄŸ, ‘‘Reklam sektörünün cirosunu 1 milyar dolardan 4 milyar dolara çıkarmak için birlikte çalışalım’’ dedi. Katılımcılar beÅŸ projeyi imzalayarak, bu projelerin takipçisi olacaklarını belirttiler.REKLAMCILIK sektörü, ‘Diyalog Konferansı’nda buluÅŸup, sektör için önemli beÅŸ projenin uygulanabilmesi için kararlılıklarını, attıkları imzalarla gösterdiler. Aralarında Reklam Konseyi, Reklam Düzenleme Kurulu gibi projelerin bulunduÄŸu beÅŸ önemli proje Diyalog Konferansı'na katılan reklamcılar tarafından imzalandı.Uluslararası Reklamcılık DerneÄŸi (IAA) Türkiye BaÅŸkanı Mehmet Ali YalçındaÄŸ, Türkiye'de reklam sektörünün Gayri Safi Milli Hasıla'dan (GSMH) aldığı payın yüzde 0.4'de kaldığını, bu oranın geliÅŸmiÅŸ ülkelerde olduÄŸu gibi yüzde 1.5'e çıkartılması gerektiÄŸini söyledi.Uluslararası Reklamcılık DerneÄŸi (IAA) tarafından düzenlenen ‘Diyalog Konferansı’nda, Reklamcılar DerneÄŸi, Reklamverenler DerneÄŸi, Reklamcılık Vakfı, TV Yayıncıları DerneÄŸi, Türkiye Basın Reklam Komisyonu ve TV Yayıncıları DerneÄŸi'nin baÅŸkanları, yöneticileri ve reklam sektörünün önde gelen isimleri katıldı.Konferansta konuÅŸan Mehmet Ali YalçındaÄŸ, reklam sektörünün toplam cirosunun yıllık 1 milyar dolardan 4 milyar dolara çıkartılması için sektörün tüm kesimlerinin çalışması gerektiÄŸini belirtti.YalçındaÄŸ, reklamcılığın standartlarının belirlenmesi ve sorunlarının çözümü için sektörün bileÅŸenlerini bünyesinde taşıyan Reklam Konseyi'nin resmiyet kazanması gerektiÄŸini vurguladı.BEÅž PROJE Ä°MZALANDIYalçındaÄŸ, reklam sektörünü bir araya getiren ‘Diyalog Konferansı’nın baÅŸarıya ulaÅŸması için katılımcıların kararlılık ve temsil yeteneÄŸinin yüksek olması gerektiÄŸini belirterek, şöyle devam etti: ‘‘Sevinerek söylemek gerekirse konferansımıza katılan dernek ve vakıfların temsil yetenekleri son derece yüksek. Temsil yeteneÄŸi yüksek bu sivil toplum örgütlenmelerinin çalışmalarından olumlu sonuç alacağımızı düşünüyorum.’’Diyalog Konferansı'nda daha önce alınan kararlar ışığında hazırlanan 5 proje katılımcılara tanıtıldı ve projelerin devam ettirilmesi için gereken kaynakların ne ÅŸekilde saÄŸlanacağı örgütlenmenin ne ÅŸekilde oluÅŸturulacağı tartışıldı.Diyalog Konferansı'nda Reklam Konseyi'nin resmi bir yapıya oturtulması, Reklam Düzenleme Kurulu'nun oluÅŸturulması, reklam sektörünün tüm kesimlerinin faydalanacağı bir elektronik platformun oluÅŸturulması konuları tartışıldı. Reklam dünyasının temsilcileri, ‘Diyalog Konferansı’nda açıklanan projelerin takipçisi olacaklarını belirttier. Bu amaçla beÅŸ proje katılımcılar tarafından imzalandı.Konferansta, reklam sektörünün yeniden düzenlenmesini üstlenecek Reklam Düzenleme Kurulu'nun Mayıs ayında çalışmaya baÅŸlamasının planlandığı bildirildi.Düzenlemeye ve veri havuzuna ihtiyaç varDÄ°YALOG Konferansı'na katılan Reklamverenler DerneÄŸi BaÅŸkanı Dilek Erkey, reklam sektörünün düzenleme ve ayrıntılı bir veri havuzuna ihtiyacı olduÄŸunu söyledi. Reklamın doÄŸru mecralara, en iyi sonucu alacak ÅŸekilde verilmesi için sektörün doÄŸru ve bilimsel bilgiye sahip olması gerektiÄŸini belirten Erkey, ‘‘Bilimsel bir veri havuzunun oluÅŸması için destek vereceÄŸiz’’ dedi. Erkey, reklam fikrinin doÄŸru anlaşılması ve ticari hayatta reklamın öneminin kavranması için çalışmalarının sürdüğünü vurguladı.Sektör yeniden yapılanıyorREKLAMCILAR DerneÄŸi BaÅŸkanı Cefi Medina, Diyalog Konferansı yoluyla Türkiye'de reklam sektörünün ilk defa bir araya geldiÄŸini söyledi. Bunun sektörün yeniden yapılanması demek olduÄŸuna iÅŸaret eden Cefi Medina, şöyle devam etti: ‘‘Türkiye'de sektör yeniden yapılanıyor 6 ay süren arama ve karar konferanslarından sonra çalışma grupları oluÅŸturuluyor. Önemli olan çalışmaların ahenk içinde, ÅŸeffaf bir ortamda, verimli sürmesi.’’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!