Oluşturulma Tarihi: Şubat 27, 2003 01:40
Türkiye'de reklam yatırımlarının geçen yıl, dolar bazında kaydedilen yüzde 30'luk büyümeye rağmen 2000 düzeyine erişemediği bildirildi.
Reklamcılar Derneği'nden yapılan açıklamaya göre, ölçülebilir mecraların net yayın gelirleri 2002 yılında 1 katrilyon 81 trilyon lira olarak hesaplandı.
Reklam prodüksiyonu, basılı malzeme, ajans komisyonu, yerel TV ve basın mecralarının reklam gelirleriyle toplam rakam, 1 katrilyon 441 trilyon liraya ulaştı. 2002 yılı ortalama
dolar kuru 1 milyon 512 bin lira olarak alındığında, toplam reklam pastası 953 milyon dolar düzeyinde gerçekleşti.
Reklam pastasında en büyük dilimi, 524.6 trilyon liralık net yayın gelirleri ile televizyon aldı. Basın, 410 trilyon lira ile ikinci sırada bulunuyor.
Reklam yatırımları 2000 yılında 1 milyar 365 milyon dolar, 2001 yılında 734 milyon dolar düzeyinde gerçekleşmişti.